Gå til innhold

Siemens 65 serien


Anbefalte innlegg

Rart at noen ikke har problemer i det hele tatt med nforce og noen har det, jeg plagdes litt men fant ut at det bare var å slå av og på mobilen når den var tilkoblet så funket det fint. Håper det kommer en programvare som fungerer med en gang for alle, USB portene skal jo være greie å lage programvare til, nesten alt er jo USB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgradering av firmware på S65

 

1. Det må gjøres over en kabel? Altså umulig over gprs, bluetooth og irda?

 

2. Hvis bare over kabel, seriell eller usb kontakt?

 

3. Hvor får man tak i kabler billigst?

 

4. Er en kabel verdt prisen? Dvs er forbedringer i firmware noe å bry seg om?

 

5. Hvordan skal jeg vite om siste oppdatering i s65_250200_xbz_update.exe har noen forbedringer i forhold til det som sitter i apparatet og som er datert 3. aug 2004? (Listet med *#06#)

Lenke til kommentar

Her er noen svar. Håper det hjelper:

 

1. Ja, det må gjøres via kabel, men jeg har hørt at siemens planlegger å lansere en gprs-oppgraderings-tjeneste (rykter)

 

2. Begge deler, men kun DCA 500 (seriell) og DCA 510 (seriell over USB)

 

3. Vel, jeg har hørt at hvis du ringer Siemens support og sier at du virkelig trenger en oppgradering av telefonen, så får du tilsendt en DCA 510 gratis. Har ikke prøvd dette selv, da jeg kjøpte min kabel selv. Ellers regner jeg med at du kan søke på kelkoo.no eller noe for å finne det billigst mulig

 

4. Tja, min S65 har blitt gradvis litt mer stabil for hver gang jeg har oppgradert firmware. jeg fikk telefonen med versjon 11, som jeg oppgraderte til versjon 12 og videre til versjon 25, som kom ut for et par måneder siden. Har hørt snakk om at det kommer enda en nyere versjon snart som visstnok skal love bedre kamera og allting, men det har forsåvidt blitt lovt ved hver nye versjon, og jeg har ikke lagt merke til noe bedre kamera :thumbdown: . For å få bedre bilder har jeg kun 2 råd: enten ta bildene i gode lysforhold, eller kjøp blitzen (den er utrolig nyttig, og gir myyye skarpere bilder enn til vanlig. Du kan faktisk ta bilder i helt bekmørke rom (!) )

Lenke til kommentar
Her er noen svar. Håper det hjelper:

....

Takk for svarene, noen vet kanskje også ett eller annet om et par ekstra spørsmål:

 

S65 og Bluetooth Kommentatorer og testere nevner at BT fungerer så bra på denne enheten. Hvilke tjenester er det da snakk om? Brukerhåndboken sier ingen ting om tjenester. Det jeg finner i telefonen, og som også fungerer, er sending av filer fra f.eks MMC til andre enheter. Det er også mulig å opprette forbindelser fra andre enheter med tjenester som tilbys der. FTP har jeg testet med overføring begge veier.

 

S65 og IrDA Hvilken overføringshastighet kan oppnås? Hvilke tjenester kan benyttes?

 

S65 og Synkronisering av e-post og adressebok Er MPM og Siemens SmartSync ment å fungere kun over kabel? Hvis det er ment å fungere over BT, har du tips om hvordan dra det igang?

Lenke til kommentar
S65 og Bluetooth Kommentatorer og testere nevner at BT fungerer så bra på denne enheten. Hvilke tjenester er det da snakk om?

 

Er ikke sikker, men den støtter hvert fall bluetooth JAVA.

 

S65 og IrDA Hvilken overføringshastighet kan oppnås? Hvilke tjenester kan benyttes?

 

Ikke så altfor høye, synes jeg kan huske at jeg har lest hastigheter på under 50kbit eller noe...

 

S65 og Synkronisering av e-post og adressebok Er MPM og Siemens SmartSync ment å fungere kun over kabel? Hvis det er ment å fungere over BT, har du tips om hvordan dra det igang?

 

Tror det skal fungere både via bluetooth, infrarød og datakabel!

Lenke til kommentar

Jeg har aldri fått til å bruke MPM sammen med kabel uansett, bortsett fra telefonbokredigering, da...synkronisering har vært litt kronglete før, men nå går det greit.

bluetooth har jeg aldri hatt problemer med på denne telefonen, bortsett fra at du kun kan lagre et begrenset antall enheter på "mine enheter" på den...sånn ca 10-15 stk

Lenke til kommentar
Jeg har aldri fått til å bruke MPM sammen med kabel uansett, bortsett fra telefonbokredigering, da...synkronisering har vært litt kronglete før, men nå går det greit.

Har noen fått til MPM i det hele tatt, på BT, IrDA, kabel, whatever?

 

 

bluetooth har jeg aldri hatt problemer med på denne telefonen, bortsett fra at du kun kan lagre et begrenset antall enheter på "mine enheter" på den...sånn ca 10-15 stk

Hvilke tjenester da, initiert fra S65 eller fra andre enheter, S65 som klient eller som tjener, hvilke typer andre enheter - MAC/PC med full BT-installasjon, andre telefoner, headset, osv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...