Gå til innhold

Siemens 65 serien

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt å bytte ut min Samsung E700 mot S65 eller K700. Trur helst det bli Siemens S65, men jeg har hørt at oppløsningen på skjermen ikke akkurat er så god.

Siden jeg er blitt bortskjemt med en super skjerm fra Samsung e700 lurer jeg bare på om jeg kommer til å bli skuffet over skjermen og bildekvaliteten hvis jeg velger S65? Vet jo at kamraet har bedre oppløsning enn min e700, men hvordan er kvaliteten på bildene når de vises på mobilen? Min far har en nokia 6230 og bildene på den skjemen mener jeg er for dårlig!!

Jeg mener S65 sin skjerm er en stor (bokstavlig talt) skuffelse. Den er stor men har for få liten oppløsning til at kvaliteten blir noe bra. Ikonene på menyen er helt tragisk når man tenker på det er en mobil som slippes i 2004, og skjermen er ganske mørk. Er mange av detaljene som forsvinner i S65's mørke skjerm. Om du er opptatt av kvalitet på skjerm, ville jeg heller gått for K700. Skjermen dens er mindre, men mye bedre. Sjekk i butikken selv, og se hva du kan leve med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ok. Ja jeg har forstått på mange at skjermen er bedre på K700, men jeg vet ikke va jeg skal velge.. Det er ikke lett når man skal ha seg ny mobiltelefon.. :(

Jeg sammenlignet skjermen til S65 med Nokia 7610,og jeg må si at skjermen til S65 er helt tragisk i forhold til 7610. Jeg ville kjøpt en annen tlf bare p.g.a skjermen. :no:

Lenke til kommentar

Sikker på at dere som har sett på skjermen til S65 ikke har sett på en skjerm hvor lysstyrken er skrudd ned? Det går det visst ikke en gang an å gjøre på K700 ... Jeg har CX65 og mannen har S65 og begge har vi stilt ned styrken på skjermen til ca 40-50% - fordi den er så god at den selv da er bra nok - pluss at det sparer batteri.

Endret av SilviaB
Lenke til kommentar

Jeg har sammenliknet S65 og K700, personlig syntes jeg at bildet på S65 ble bedre, men bildet på K700 ble mer skarpt. S65 sin skjerm er ikke noe dårligere enn K700 sin! Bildet er ikke kornete da så hva er det alle dere folk driver å klager på (untak: molna, kanskje noen flere...)?

Endret av GigaBob
Lenke til kommentar
Jeg har sammenliknet S65 og K700, personlig syntes jeg at bildet på S65 ble bedre, men bildet på K700 ble mer skarpt. S65 sin skjerm er ikke noe dårligere enn K700 sin! Bildet er ikke kornete da så hva er det alle dere folk driver å klager på (untak: molna, kanskje noen flere...)?

Man ser pixlene mye bedre på skjermen til S65, å nekte på det blir bare for dumt.

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Swag: gå nærme TV'n din å sjekk pixel-størrelsen der ;)

En mobil er heller ikke ment å holdes like foran nesen (unntaket er kanskje K700, der alt på displayet er så altfor smått ;) )

Et display med S65 sin størrelse og K700 sin oppløsning hadde selvsagt vært det beste, men når man ikke får i pose og sekk får man velge det man selv liker best :)

Lenke til kommentar
Man ser pixlene mye bedre på skjermen til S65, å nekte på det blir bare for dumt.

Ja, man ser pixlene bedre på S65, men på K700 sin skjerm ser man jo også pixlene, men de er noe mindre, og som molna sier, skjermen på K700 er faktisk veldig liten!

Jeg syntes jo ikke at stor skjerm med liten oppløsning er best, men liten skjerm med høy oppløsning blir jo bare for dumt!

Lenke til kommentar

Ja, man ser pixlene bedre på S65, men på K700 sin skjerm ser man jo også pixlene, men de er noe mindre, og som molna sier, skjermen på K700 er faktisk veldig liten!

Jeg syntes jo ikke at stor skjerm med liten oppløsning er best, men liten skjerm med høy oppløsning blir jo bare for dumt!

Vet ikke helt om jeg skal le eller gråte når jeg leser det du skriver.

Jeg vet ikke hva som er for dumt, det du skriver eller skjermer med god oppløsning.

Lenke til kommentar

Det her blir krig mellom de som har K700 som selfølgelig sier at den er best og S65 eiere som sitter på sitt at sin mobil er best.

Det er jo smak og behag da for h*****e!

For det første så er ikke skjermen til K700 liten, den er bare mindre enn S65, og for det andre så har ikke S65 "kornete" bilder, den kan faktisk stilles inn til det bedre på innstillinger, og så er jo ikke Norge kommet så langt som nær som Japan når det gjelder kameramobiler så...

(Og forresten så synes jeg så noe om at detta bare var for 65 serien i første post)

Lenke til kommentar
Swag: gå nærme TV'n din å sjekk pixel-størrelsen der ;)

En mobil er heller ikke ment å holdes like foran nesen (unntaket er kanskje K700, der alt på displayet er så altfor smått ;) )

Et display med S65 sin størrelse og K700 sin oppløsning hadde selvsagt vært det beste, men når man ikke får i pose og sekk får man velge det man selv liker best :)

Hehe... Når du blander inn TV viser det at du er på bærtur. Det mest nærliggende å sammenligne med ville vært en vanlig LCD monitor til PC da disse ihvertfall har noe felles teknnologi, men nok om det.

Nå er det faktisk ikke så mye mer informasjon man får på skjermen til S65 til tross for at den er større, men det er sikkert kjekt for de som er nærsynte. ;)

Meningsløst å debattere rundt dette, skjønner jeg. Min konklusjon er derfor at K700i har en bedre skjerm enn S65 selv om den er mindre. :-)

Endret av Swag
Lenke til kommentar
(Og forresten så synes jeg så noe om at detta bare var for 65 serien i første post)

Enig, la oss holde oss til 65-serien :cool:

På CD'n til S65 ligger det et theme som heter 'Game'. Det synes jeg var skikkelig stilig og anbefaler å teste. Står også veldig i stil med de stilrene menyikonene :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...