Gå til innhold

Siemens 65 serien

Anbefalte innlegg

Jeg synes at S65'en er litt for dyr i forhold til hardware spec.

Skjermen er vel litt svak. (oppløsning)

Ikke radio eller mp3.

Den burde ha god software for å kompansere. mener nå jeg :ermm:

Skjermen er ikke det svake punktet på S65. Vent til du har prøvd den (ikke dummy) før du dømmer den. Det er forøvrig samme skjerm på M65 og CX65 også, så du kan evt prøve dem får å gjøre deg opp en mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Skjermen er ikke det svake punktet på S65. Vent til du har prøvd den (ikke dummy) før du dømmer den. Det er forøvrig samme skjerm på M65 og CX65 også, så du kan evt prøve dem får å gjøre deg opp en mening.

Det er det jeg vil fram til, det eneste (som jeg vet) som skiller CX65 fra S65 er at S65 har 1,3mp kamera bluetooth og 32 MB mer minne. burde den da være 1000 kr dyrere? (pris uten abonnemang)

Selv mener jeg at skjermen burde hatt større oppløsning.

Lenke til kommentar
Royzer: MP-kameraet gjør nok sitt til den prisen, samme gjelder RS-MMC-leseren og det medfølgende 32MB-kortet. Så er vel material-valget noe mer påkostet enn på CX65 også :)

jaja, nok om det da. dere har overbevist meg :)

Men er det noen som vet noe om software til S65? det er ikke kommet noe pre-wiew av den eller no sånt?

Lenke til kommentar
SKjermen er jo kjempe fin, den er stor, oversiktlig etc.. Fin rett og slett!

men oppløsningen er dårligere en den forrige "high-end" telefonenen SX-1. blir ikke da det noe som å ta ett skritt fram og deretter to skritt tilbake? :roll:

Lenke til kommentar
Ikke som jeg vet om nei, ang. skjermen igjen.. Du får dra til en butikk og prøve en M/CX65, så får vi se hva du synes! :cool:

hehe, det blir litt vanskelig. Bor litt de-sentralisert for å si det mildt. Derfor tar det _litt_ tid før slike nye og dyre mobiler kommer til butikken her..... :roll:

Lenke til kommentar

Det er det jeg vil fram til, det eneste (som jeg vet) som skiller CX65 fra S65 er at S65 har 1,3mp kamera bluetooth og 32 MB mer minne. burde den da være 1000 kr dyrere? (pris uten abonnemang)

Selv mener jeg at skjermen burde hatt større oppløsning.

Jaaaa! S65 er verdt MYE mer enn CX/M 65. 1.3 MP kamera, og det minne! pluss minnebrikke! skuller vært over 1000 spør du mg.

[+ bluetooth]

Lenke til kommentar
.. Uff, har ikke greie på sånn oppløsninger og hvordan det blir, men slik som du forklarer så blir det jo nesten det.. Men skjermen har jo STOR fysisk størrelse, slik jeg har forstått det! .. Nei, du får nesten se selv :)

det med oppløsninger: hvis skjermen er stor,og oppløsningen er lav i forhold til skjermstørrelsen, vil pikslene bli større, og da vil bildet bli mer kornete. hvis oppløsningen er stor i forhold til skjermen, kan ikonene bli små, hvis ikke de er optimalisert til forholdet mellom skjermstørrelsen og oppløsningen.

Lenke til kommentar
men oppløsningen er dårligere en den forrige "high-end" telefonenen SX-1. blir ikke da det noe som å ta ett skritt fram og deretter to skritt tilbake? :roll:

Kvaliteten på en skjerm bestemmes av mer enn bare oppløsningen. Det går på klarhet, lysstyrke og fargeforvrengning når man ikke ser skjermen "rett på".

Men husk også at S65 ikke er en oppfølger til SX1. Sistnenvte er en symbian telefon med multimediautvidelser ;) . S65 er en businesstelefon fokusert på forretningsfolk.

Lenke til kommentar
De som hadde SX1 og nå har kjøpt seg M65, synes skjermen på M65 er bedre enn skjermen på SX1 (kommentarer fra Club-Siemens). Høy oppløsning gir ikke nødvendigvis et bedre display, noe 65-serien beviser.

Satser på det da. nå mangler det bare at S65 kommer i butikkene slik at jeg kan bestille! :thumbup: men mestepartene av web-shoppene regner ikke med å ha den inne før i slutten av juli, og så lenge kan ikke jeg vente....

Lenke til kommentar

DCA-540 heter datakabelen og den kom først til SX1, men passer 65 serien også, det vet jeg 100% sikkert for jeg har en sånn kabel.

Volumet justerer du i profilen du bruker...se på instillinger lyd og så husker jeg ikke helt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...