Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken internettleverandør skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Flytter til Trondheim etter sommeren for å studere Webdesign på Itakademiet :)

Og seff!! må jeg ha pc`n Min på internett :yes:

Noen som kan foreslå noen gode bredbånds leverandører?

Tenkte meg på ei 512kb linje ellr over...

Noen som vet av noen brae tilbud som dekker hele tr.heim?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svaret! :thumbup: Må innrømme at jeg ikke var i nærheten av å tenke tanken på å snakke md Itakademiet angående sånnt engang ;) men Siden det er så tili om morran...Så får jeg bare skylde på at jeg er trøtt :D hehe..

Endret av TimeBomb
Lenke til kommentar

Av ADSL leverandørene ville jeg rangere de slik:

(Lokale firmaer som leverer ordentlig bredbånd kan i flere tilfeller være mye bedre).

Telenor : Opphevet nedlastningsgrensen. Gode linjer(hvis du ser bort fra PPPOE), veldig mye greie tilleggprogrammer. (Norton Internet Security ++++) Du kan også få med ett høytalersett eller MP3 spiller hvis du bestiller online.

Bluecom : Havner litt midt i mellom, lite tilleggsgreier, og samme priser som telenor. Her er det også oppkoblingsavgift som telenor ikke har.

Nextgentel : Mest for pengene, høye ut hastigheter, mitt klare førstevalg. MEGET dårlig support.

Catch : Kremen. Litt dyrere på pris, men hvis kvalitet på linje (pingtider osv) og brukerstøtte(MEGET bra) betyr mye for deg, er dette det eneste valget :)

Så da er det bare å gå inn å se på hver enkelt av leverandørene og se hvilken prisklasse du hadde tenkt deg, og bestille deretter.

Men som sagt, sjekk ut med skolen først.

Lenke til kommentar

ppopooe(ppoepoe?) heh...greier ikke å huske hva det het engang ;)

men men...Anyway....Hva er er....ehh...det derre ppopoe(uææh!) tingen fornoe?

Har ikke så mye peiling på sånnt...Så må nok Spørre de store gutta om sånnt jah! ;)

Lenke til kommentar
ppopooe(ppoepoe?) heh...greier ikke å huske hva det het engang ;)

men men...Anyway....Hva er er....ehh...det derre ppopoe(uææh!) tingen fornoe?

Har ikke så mye peiling på sånnt...Så må nok Spørre de store gutta om sånnt jah! ;)

PPPOE står for Point to Point Protocol over Ethernet, i praksis er d at du må ringe opp for å bruke nettet, samme oplegge som me isdn/modem osv... slik at hver gang du skal på nett (og ikke er logget på) så må du ringe opp med brukernavn og passord... :thumbdown:

(første post, på denne brukeren(!!!) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...