headspinn Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg har ødelagt hovedkortet mitt å må kjøpe nytt. Har XP 2700+ og lurer på om noen har et godt tips om hvilket hovedkort jeg bør velge. Har tenkt på det her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114239&view=detailed men føler jeg kan for lite til å si om det er bra eller ikke. Lenke til kommentar
DanielS Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Jeg må si at jeg vet ikke så aaltfor mye om HK og RAID støtte og alt det som proffene bruker , men jeg kan i alle fall anbefale et nForce2 chipsett som er anbefalt til den type CPU som du har... Det kortet har jo det så for meg ser det ut som et heelt greit kort! Edit: Det kommer kanskje litt ann på for eks. minnet ditt også.. Jeg er ikke helt sikker på hva slags minne som passer best til hvilke Hovedkort... Dette er noe jeg lurer på selv faktisk, men det er en annen sak... Endret 8. juni 2004 av DanielS Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 http://www.hardware.no/tester/hovedkort/as...uxe/index9.html Lenke til kommentar
moray Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det finnes Masse skryt om det kortet du har sett deg ut.. Også om ABIT NF7-S V 2.0 Det virker som om de to er de mest solgte Nforce2 kortene.. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hvis du skal klokke, gå for Abit NF7-S. Hvis du ikke skal klokke, gå for ASUS A7N8X-Deluxe (evt. E-modellen som er nyere). Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Hvis du skal velge Asus sine nforce-kort, ville jeg valgt A7N8X-E (rev. 1.01). Helt klart det beste nforce-kortet til asus. Styr unna A7N8X-X (dette kortet mangler det meste!) Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Jeg valgte Asus kortet over Abit kortet, hovedsaklig pga at det ikke har chipsett vifte, men kun kjøleribber. Fordi denne vifta på Abit korta kommer til å ta kvelden en eller annen gang, vanligvis tar det ikke lenger tid enn noen måneder.. Asus kortet fungerer greit til å klokke det også, er nok mere enn myte at Abit kortet liksom skal klokke så sinnsykt mye bedre enn Asus kortet, tror nok man merker forskjellene her når man kommer veldig høyt i klokkinga (altså, noe de fleste styrer unna uansett). Har testa flere av begge hovedkorta, og har lett klokka XP2500 opp til XP3200 på begge hovedkortene uter problemer. Trygt kjøp begge to Hvis du kjøper Abit kortet kan du like så godt bytte vifta med en gang, så slipper du det maset om noen måneder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå