Gå til innhold

nytt hovedkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si at jeg vet ikke så aaltfor mye om HK og RAID støtte og alt det som proffene bruker :p, men jeg kan i alle fall anbefale et nForce2 chipsett som er anbefalt til den type CPU som du har... Det kortet har jo det så for meg ser det ut som et heelt greit kort! :yes:

Edit: Det kommer kanskje litt ann på for eks. minnet ditt også.. Jeg er ikke helt sikker på hva slags minne som passer best til hvilke Hovedkort... Dette er noe jeg lurer på selv faktisk, men det er en annen sak...

Endret av DanielS
Lenke til kommentar

Jeg valgte Asus kortet over Abit kortet, hovedsaklig pga at det ikke har chipsett vifte, men kun kjøleribber. Fordi denne vifta på Abit korta kommer til å ta kvelden en eller annen gang, vanligvis tar det ikke lenger tid enn noen måneder..

Asus kortet fungerer greit til å klokke det også, er nok mere enn myte at Abit kortet liksom skal klokke så sinnsykt mye bedre enn Asus kortet, tror nok man merker forskjellene her når man kommer veldig høyt i klokkinga (altså, noe de fleste styrer unna uansett).

Har testa flere av begge hovedkorta, og har lett klokka XP2500 opp til XP3200 på begge hovedkortene uter problemer. Trygt kjøp begge to :) Hvis du kjøper Abit kortet kan du like så godt bytte vifta med en gang, så slipper du det maset om noen måneder :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...