Kengurupølse Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Hvor lang tid tar det vanligvis før et skjermkort dropper i pris? X800 serien f.eks? Noen profetier? Kengurupølse ### Topic redigert av moderator ### Endret 9. juni 2004 av B|Real Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hvor lang tid tar det vanligvis før et skjermkort dropper i pris? X800 serien f.eks? Noen profetier? Kengurupølse Ifølge det jeg har sett så varierer prisene ganske mye. Prisen på Radeon 9800 pro har gått ned med cirka 2000 kroner på ett år.. så da kan du jo tenke deg selv. Lenke til kommentar
Kengurupølse Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Kanskje jeg venter til D3 og HL2 er kommet. Hvis x800xt er satt ned, vil jeg vurdere det. Kengurupølse Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 kan gå 3-4 mnd før det blir prisfall på kortene.. håper selv at aug/sep kan være bra tid for bytte av kort kommer nok til og vente til prisene kommer på 3000,- før jeg kjøper.. Lenke til kommentar
DanielS Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) kan gå 3-4 mnd før det blir prisfall på kortene..håper selv at aug/sep kan være bra tid for bytte av kort kommer nok til og vente til prisene kommer på 3000,- før jeg kjøper.. Er jo vanlig at priser på eldre modeller faller når nye modeller kommer på markedet, men jeg tror nok det tar litt tid før det kortet (x800xt) er nede på 3000, men jeg som deg håper at det skjer fort som F@£|\|! Endret 8. juni 2004 av DanielS Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 ja,du sier noe der. kansje jeg tar i litt her,men da vet jeg iallefall hva jeg skal kjøpe meg selv til jul Lenke til kommentar
Kengurupølse Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Når man tenker over det er det vel rimelig dumt å kjøpe XT, når PRO er samme kortet med 4 pipelines stengt. Å åpne disse skal visst være enkelt. Kengurupølse Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Når man tenker over det er det vel rimelig dumt å kjøpe XT, når PRO er samme kortet med 4 pipelines stengt. Å åpne disse skal visst være enkelt. Kengurupølse Enkelt og enkelt. Det er langt vanskeligere enn 9800Pro@XT Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Når man tenker over det er det vel rimelig dumt å kjøpe XT, når PRO er samme kortet med 4 pipelines stengt. Å åpne disse skal visst være enkelt. Kengurupølse Det er heller ikke alle X800PRO kort man kan gjøre om til XT.. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Og det er nok bare en liten minoritet som tør å flashe med kortene sine Lenke til kommentar
TDK Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 X800pro har jo nettop droppet fra 3895.- til 3395.- Dette er jo en markant prisnedgang nesten før kortet har kommet ut til webshoppene. (snakker nå om sapphire hos komplett). Kansje prisene faller ned til 3000 om en måneds tid. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Når man tenker over det er det vel rimelig dumt å kjøpe XT, når PRO er samme kortet med 4 pipelines stengt. Å åpne disse skal visst være enkelt. Kengurupølse Er det ikke en ting at chippen ikke er 100% stabil for de frekvenser som XT kjører, og det er nettopp derfor den er valgt ut til et pro kort ? Eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Når man tenker over det er det vel rimelig dumt å kjøpe XT, når PRO er samme kortet med 4 pipelines stengt. Å åpne disse skal visst være enkelt. Kengurupølse Det er absolutt ikke alle som klarer og åpne disse pipelinene. Det er nesten tilfeldig om du får et kort som du kan åpne pipelinene på. XT har høyere klokkefrekvenser og har en rage theather chip. Denne har ikke pro kortet og man kommer til og få en feilmelding hver gang man starter opp. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 XT har høyere klokkefrekvenser og har en rage theather chip.Denne har ikke pro kortet og man kommer til og få en feilmelding hver gang man starter opp. Sålenge man ikke deaktiverer RT-chipen i enhetsbehandling...? Og hvem betaler flere tusen kroner for ekstra TV-ut funksjonalitet eller å bli kvitt en feilmelding? Hadde x800pro-kortene vært like enkle og å unlocke som AMD Athlon i sin tid var (spesielt AXIA=<), hadde den raskt blitt like populær, da det er minst like attraktivt.. Ulempene med en feilfri unlock er altfor små til å forsvare prisforskjellen. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Ulempene med en feilfri unlock er altfor små til å forsvare prisforskjellen. Hvis du får mod'en til å funke, så er det som du sier ikke noe stress med å bli kvitt en liten feilmelding. Men imotsetning til cpuer, så skal man ikke her bare åpne for andre klokkefrekvenser, men ta i bruk 4 pipelines som har vært skrudd av. Og disse har blitt skrudd av fordi det var med de på. Følgelig er det en mye større sjanse å ta på at du har fått et av de få kortene som faktisk ikke har feil. Når du så legger til at du ikke bare kan bruke en blyant på å koble sammen punktene, men først må skrape vekk et beskyttende lag for å komme frem til punktene, så begynner det plutselig å bli mer slit enn det er verdt for en del av oss. Hadde jeg kunnet gjøre det samme jeg gjorde med min AXIA (og andre), så hadde jeg kjøpt en pro så fort som mulig. Men siden det er mer som må gjøres, og andre faktorer som må regnes inn, så synes jeg ikke 1000,- er så mye å betale for et kort som er garantert til å ha 16 fungerende piper og ikke har problemer med å kjøre hastigheten den er satt til. (Da er det større sannsynlighet at jeg kan overklokke kortet videre om jeg så måtte ønske) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå