DanielS Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Bare lurte på om noen kunne forklare meg hva RAID er for noe rart? I tilleg til det har jeg et par andre spørsmål som kanskje ikke passer helt her men jeg prøver for det jeg... Har nylig formatert harddisken, og da jeg startet opp igjen etter å ha instalert Windows (XP professional) så kom det etter et par min opp en forbannet iriterende poppup. Denne poppupen kommer uansett hva jeg driver med, og hvis jeg holder på med noe på internett så kommer da denne opp istede... Dette kan da ikke bare være noe reklame eller sex spamming?? Endret 8. juni 2004 av DanielS Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 RAID-guide Når det gjelder det andre problemet ditt, kan du prøve oppdatert antivirus-software, ad-aware og spybot (du finner de to sistnevnte på google.com). Lenke til kommentar
[BiGG] Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Kanskje ikke så lurt å legge ut url'n om andre folk kan få denne spammen om de trykker på den.. men men som sagt,prøv ad-aware,spybot, og spywareblaster. Om dette skjer hver gang du går på en internett side kan du prøve å gå på C:\windows\system32\drivers\etc\hosts og åpne i notepad så sletter du eventuelt alle hoster som ligger lagret der. Lenke til kommentar
DanielS Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Det skjer ikke bare når jeg surfer, men det skjer bare PC'en står på Sry det med linken.. Tenkte jeg ikke på Endret 7. juni 2004 av DanielS Lenke til kommentar
DanielS Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Ad-aware og spybot, 0 effect Skal legge inn Norman snart.. kan jo se om dette hjelper, men om noen andre har no bra forslag så sleng det ut!! Har jo AKKURAT formatert dritten så jeg skjønner ikke hva det kan være... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Sry det med linken.. Tenkte jeg ikke på Så fjern linken da Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg har akkurat samme problem daniel. Men jeg har ikke formatert HD da..har ikke giddet..men det er utrolig trassig når man spiller...så pluttselig popper det opp en ekkel side...Hakke peiling på hva jeg skal gjøre...men jeg vet det er virus. For varsel om det hele tiden..jeg sletter det...neste gang jeg starter pc er det der igjen liksom.. Lenke til kommentar
Newbeee Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Ad-aware og spybot, 0 effect Skal legge inn Norman snart.. kan jo se om dette hjelper, men om noen andre har no bra forslag så sleng det ut!! Har jo AKKURAT formatert dritten så jeg skjønner ikke hva det kan være... Gå inn på Taskmanager og se på prosessenes om kjøre på maskinen din. Ser du noen mistenkelige prosesser, søk på navnet, feks. "svhost.exe" (bare et eksempel, denne prossessen er helt vanlig, det er flere av dem også..) Som regel vil man kunne finne tutorials på hvordan fjerne slike virus, og dette gjøres ved å slette oppføringer i registeret. Post hvis du finner noen merkelige prossesser.... Lenke til kommentar
DanielS Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Vel.. Sysns det var mye som så rart ut her jeg Noen som veit hva dette er?: Isass.exe Sevices.exe csrss.exe smss.exe wuam.exe Og hva med denne?? backWeb-8876480.exe EDIT: De første der er vist noe som jeg trenger siden jeg ikke får skrudd dem av Endret 8. juni 2004 av DanielS Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Kanskje ikke så lurt å legge ut url'n om andre folk kan få denne spammen om de trykker på den.. men mensom sagt,prøv ad-aware,spybot, og spywareblaster. Om dette skjer hver gang du går på en internett side kan du prøve å gå på C:\windows\system32\drivers\etc\hosts og åpne i notepad så sletter du eventuelt alle hoster som ligger lagret der. Jeg hadde denne når jeg åpnet filen: 127.0.0.1 localhost Skal den altså slettes? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Nei den skal ikke slettes. Lenke til kommentar
DanielS Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 Fant ut hva som var problemet hvis noen har noe av det samme problemet... Det er enten et program som heter "wuam.exe" eller "ruta.exe" som ligger i "prosesser" lista i task manage'rn. Er ikke sikker på hvem av dem som er problemet men det er en av dem Lenke til kommentar
trondrk Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 http://www.sureshotsoftware.com/articles/s...l?source=htspuw Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 RAID = HDD-greie. Posten flyttes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå