Gå til innhold

Konvertere video-signal

Anbefalte innlegg

Har et lite prosjekt på gang, med en pc i bil, etc. I den anledning har jeg planer om å koble den pc'en til skjermen i dashbordet. Men - skjermen støtter kun composite inn, og pc'en har ikke TV-ut (den har forøvrig VGA-ut). Det er IKKE aktuelt å sette inn et skjermkort med TV-ut, av hensyn til plass.

Er det mulig å lage en overgang fra 15-pin D-SUB til composite, slik at man kan bruke en vanlig VGA-utgang som tv-ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen bærbare maskiner har kabler som følger med i bundlen til pcen med overgang fra vga/dvi til rca(kompositt)... så det er nok mulig å få tak i.. hvor vet jeg ikke.

Mente jeg hadde sett noe slikt selv også. Så da er det ihvertfall mulig..? Ingen som har noen slags skisse over hvordan man kan få det til?

bdd: Ja har sett slike i salg, men som du sier: det koster skjorta og et par sko... :ermm:

Lenke til kommentar

Det er jo en grunn for at slikt koster endel, en såkalt scan converter er jo noe mer enn en "overgang" med enkle koblinger. Når bærbare har slik "overgang" så er det fordi den har TV utgang innebygd.

Du kan bare glemme å lage det selv. Det absolutt enkleste og billigste er å bruke et skjermkort med TV utgang.

En annen sak er at det er svært begrenset hva hva du kan bruke en TV skjerm til, bildet blir for dårlig til alt annet enn film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...