Zeph Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Topic says it all....om det er fele eller noko anna veit eg ikkje, men de veit sikkert kva eg meiner. Sangene på Apocalyptica albumet er alle sånn, men er det fleire? Er så genialt det albumet Endret 7. juni 2004 av zeph Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Cello, ikke fele. Apocalyptica er et band som covrer Metallica-låter. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Ahaa....får sjå kva eg finn då Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 ganske mange... utrolig fet musikk egentlig! Apocalyptica låter som eg kommer på i farten: Enter Sandman (Metallica) Nothing Else Matters (Metallica) Unforgiven (Metallica) Master of Puppets (Metallica) Schism (Tool) Domination (Pantera) Path Vol.2 (egen sang) Apocalyptica=bevis på at cello kan være råtøft! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Apocalyptica har gitt ut ei hel plate som er bare metallica-covers på cello. De har også flere andre plater som faktisk er skikkelig kule. De spiller heavy metal men uten gitarer og vokalist, kun cello og det høres FETT ut. Tro det eller ei. Du greier sikkert å finne Nothing Else Matter-singelen også, der er det en egen "Elevator mix" med klassisk orkester i bakgrunnen (uten trommer). Det var faktisk Michael Kamen som gjorde backingen til singelen, sendte det tilbake til Metallica og hørte aldri noe mere fra dem før 6-7 år senere når de ba ham være med på S&M showet. Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Apocalyptica covrer flere Metallica låter på 'Inquisition Symphony' albumet, regner med at det er 'Apocalyptica plays Metallica by four cellos' du allerede har. Inquisition Symphony er et sinnsykt kult album ellers også! Vet ikke om noen andre band som har gjort Metallica covers med strykere. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Nei, de er nok alene om dette. Disse sangene er de fleste de har gitt ut (så vidt jeg vet) Apocalyptica - Hall of the Mountain King <--- Denne er SINNSYKT fet Apocalyptica - Sanitarium (Welcome Home) Apocalyptica - Creeping Death Apocalyptica - Domination Apocalyptica - Enter Sandman Apocalyptica - Fade To Black Apocalyptica - Fight Fire With Fire Apocalyptica - For Whom the Bell Tolls Apocalyptica - From Out Of Nowhere Apocalyptica - Harmageddon Apocalyptica - Harvester Of Sorrow Apocalyptica - Inquisition Symphony Apocalyptica - Little Drummer Boy Apocalyptica - Nothing Else Matters Apocalyptica - One Apocalyptica feat. Sandra Nasi - Path vol. 2 Apocalyptica - Prologue (Apprehension) Apocalyptica - No Education Apocalyptica - Faraway Apocalyptica - Somewhere Around Nothing Apocalyptica - Drive Apocalyptica - Cohkka Apocalyptica - Conclusion Apocalyptica - Resurrection Apocalyptica - Heat Apocalyptica - Cortége Apocalyptica - Pandemonium Apocalyptica - Toreador II Apocalyptica - Epilogue (Relief) Apocalyptica - Refuse Resist apocalyptica - Requiem Of The Gods Apocalyptica - Romance Apocalyptica - The Unforgiven Apocalyptica - Until It Sleeps Apocalyptica - Wherever I May Roam Apocalyptica - Toreador Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det er kulere med pan-fløyte. Da tar det sikkelig av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå