Carnifex Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Link til tester takk og ikke bare synsing! http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=29614 Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Noen som har noen tester friskt i minnet der man kan "se" forskjellen mellom Pixelshader 2 og 3? Er litt nysgjerrig på hva denne forskjellen egentlig utgjør. Lenke til kommentar
jawisa Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Link til tester takk og ikke bare synsing! http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=29614 Hmm, jeg kunne tenke meg en litt mer utfyllende test. Det jeg sette spørsmålstegn ved er hvordan f.eks. Tom's Hardware m.fl. i sine tester får X800Pro til og yte så bra selv mot 6800 Ultra når 6800 GT tilsynelatende så bra? Har nvidea's drivere blitt bedre imens kanskje?? Noen andre ting å tenke på når det gjelder 6800GT: Støy, varmeutvikling, strømkrav (ja, jeg vet disse er senket, men er fortsatt ganske høyt er det ikke), tar forløpig to kortplasser..... Tror heller ikke folk skal se seg blinde på at 6800 tilbyr PS 3.0. Såvidt jeg har forstått så tilbyr ikke PS 3.0 noen bedre kvalitet/ytelse per se, men gjør det lettere for utviklerne (altså et utvidet og bedre API). Stemmer ikke det? X800 eller 6800 for meg? Ingen av dem før prisen faller betraktelig. 6800 for meg hvis prisen er riktig? Ja absolutt, hvis ikke den tar opp to kort-plasser og støyer som et lite fly! Lenke til kommentar
TDK Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 GT referansekortet opptar kun 1 kortplass. Det kan godt hende at noen av produsentene finner på å lage en toslots løsning men jeg har ikke sett noen ennå. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Noen andre ting å tenke på når det gjelder 6800GT: Støy, varmeutvikling, strømkrav (ja, jeg vet disse er senket, men er fortsatt ganske høyt er det ikke), tar forløpig to kortplasser..... både støy og varmeutvikling har vel ikke vert et problem etter at 5900+ korta kom, strømkrav for GT versonen tror jeg det ikke er satt. Ingen GT-kort tar opp to kortplasser. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Klokker ikke GT bedre, siden de har 2 strømintak? Lenke til kommentar
TDK Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Det er hittil bare Albatron som har to strøminntak. Jeg antar at GT kort med 2 molex klokker bedre enn de med 1. 1300 innlegg Endret 8. juni 2004 av TDK Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Huff, veldig usikker på om jeg skal bestille GT eller Pro, For meg som har bestillt VIVO- utgaven av Sapphire X800Pro betyr deg og gå over til 6800GT meget lite. Så det som teller for meg er dato... Endret 8. juni 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Huff, veldig usikker på om jeg skal bestille GT eller Pro, For meg som har bestillt VIVO- utgaven av Sapphire X800Pro betyr deg og gå over til 6800GT meget lite. Så det som teller for meg er dato... Vel.. hvis du kun kjøper VIVO fordi den er raskere tilgjengelig mener jeg du birde smøre deg med tålmodighet. Dersom du ikke har behov for funksjonaliteten er det vel dumt bruke 700 kr på den Lenke til kommentar
jawisa Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 både støy og varmeutvikling har vel ikke vert et problem etter at 5900+ korta kom, strømkrav for GT versonen tror jeg det ikke er satt. Ingen GT-kort tar opp to kortplasser. OK, jeg som har misforstått siden jeg trodde GT også tok to kortplasser. Men å si at støy og varmeutvikling ikke har vært et problem etter 5900 korta er vel en underdrivelse? Hvorfor i det hele tatt sysle med kjøleløsninger som ta to kortplasser på 5950 og 6800 Ultra hvis de ikke utvikler mye varme? Mange kjøleløsninger på 5900 og 5900XT var kjent for å støye mye, bl.a. Gainward sin to-vifte løsning. Men hvis de har kommet opp med en bedre løsning på 6800GT så er jo det bra! Gleder meg til å se noen fler tester. Så et par spørsmål: Pris betyr en del for meg og derfor lurer jeg på om det er noen som vet noe om minste-bror 6800? Ser Komplett selger MSI sin variant NX6800-TD128 til 3.050,- (vel kommer til å selge den når den er tigjengelig). Hvor stor forskjell blir det mellom denne og GT, samt X800? Kommer det ikke snart en "plain" X800 (altså X800 som ikke er Pro eller XT)?? Lenke til kommentar
chil Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 X800 gir mest for pengene for øyeblikket, da prisen nå er så lav som 3395,- Det er rett og slett for dumt at komplett får lov til dette. Ved å gjøre dette får de masse reklame og omtale som går ut på at du angivelig skal gjøre et godt kjøp. 01.07.2004 er datoen, og den er ikke bekreftet. Alle andre webshops vil ha den prisen da, (unntaket er sikkert startit.no og lignende håpløse prisere) De som bestiller dette kortet fra komplett nå, må for det første vente og vente. For det andre vil du sikkert finne kortet billigere en annen plass når den tid kommer. V det du sier er det veldig mye fornuft i, man skulle ikke få lov til å sette ned eller forandre priser før man har noe på lager, det er veldig missvisende Lenke til kommentar
TDK Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Kommer det ikke snart en "plain" X800 (altså X800 som ikke er Pro eller XT)?? Nei. Men det er planlagt et X800se kort med 8 pipelines. Dette var ventet i midten av juli. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Ifølge [H]ardOCP kommer Radeon X800Pro tett opptil Geforce 6800Ultra når det gjelder spillytelse http://www.hardocp.com/article.html?art=NjI4 HardOCP har begynt med kun å teste kortene i spill og har sluttet å bruke syntetisk benchmarkprogrammer (De måler framraten under faktisk gameplay med FRAPS) "Please be aware we test our video cards a bit different from what is the norm. We concentrate on examining the real-world gameplay that each video card provides. Gameplay includes performance and image quality evaluation... Simply though, we feel that finding the Highest Playable quality settings benefit gamers the most as compared to synthetic and canned benchmarks that often do not represent true gaming at all. We use a high performance system, with a very fast CPU in order to remove CPU bottlenecking" Endret 8. juni 2004 av Spaz Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Ja, jeg spør igjen.. X800Pro eller 6800GT, hva skal man velge... Men hvorfor er GT billigere en Ultra som yter dårligere? (Eller er det helt feil, har som sagt vært uten pc i 1 mnd så jeg er ikke så veldig oppdatert) Endret 8. juni 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
TDK Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Men hvorfor er GT billigere en Ultra som yter dårligere? Ultra = 400/ 1100 GT = 350/1000 Ergo er ultra bedre. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Noen som har dato på X800XT da? Står ubekreftet 30.06.04, skal jeg ta den... Lenke til kommentar
jihn Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 vel PCutstyr har : PowerColor Radeon X800XT Platinum Ed 256 AGP, ATI X800XT, Backbag Limited Ed, Hit Antatt lager 28.06 2004 Koster 4.720,00 kr Men har ikke sett noen som har bekreftet dato på XT kortene, ihvertfall ikke så jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
jossy Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Komplett har fått in X800Pro VIVO (idag: 6-8-04). http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=255434 Lenke til kommentar
jihn Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har allerede bestillt x800pro, men fra PCutstyr. Det et ventet å komme til dem på mandag som kommer. Og jeg trenger ikke kortet før på torsdag....da jeg kommer hjem fra ferie hos mine foreldre Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Japp, der var Sapphire X800Pro VIVO- inne, så da holder jeg meg på orderen. Håper de har fått sendt det til i morgen.. I så fall har jeg en koselig uke foran meg! Vil ha kort nå!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå