petter_707 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hva er det smarteste og beste kjøpe? Jeg har en liten formening om at 6800GT har litt bedre bilde kvalitet enn X800Pro. Stemmer dette? Men har X800Pro bedre ytelse enn 6800GT? Er det ikke bedre å velge bildekvalitet fremfår ytelse, begge kortene er jo supre og koster omtrent det samme. Jeg er på jakt etter et kort til ca. 4000 kr Er det en spy kis som kan sette en strek og si hvem av de jeg skal kjøpe????! Da hadde jeg blitt gla ja Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Jeg har en liten formening om at 6800GT har litt bedre bilde kvalitet enn X800Pro. Stemmer dette? Older cards by ATI and nVidia had bigger differences in image quality, but the new series of cards use very similar anti-aliasing and anisotropic filtering sampling patterns. As much as we like that saying, "the devil's in the details," we looked at the details here, and there's just no devil. If you put two computers side-by-side, each running the same game with the same settings, you wouldn't be able to tell which one had a GeForce 6800 and which had a Radeon X800 without looking in the case.- http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1607386,00.asp Men har X800Pro bedre ytelse enn 6800GT? Dem yter ganske likt, win some lose some, men GF6800GT ser ut til å ha et lite overtak. Jeg er på jakt etter et kort til ca. 4000 kr Er det en spy kis som kan sette en strek og si hvem av de jeg skal kjøpe????! X800Pro er noe rimeligere, men du gjør ikke et dårlig kjøp uansett hva du velger. Endret 7. juni 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Du har all rett til å spørre, men kan du ikke være så snill å lese litt på forumet først? Sjekk Skjermkort kategorien, og du finner en hel drøss tråder akkurat som denne. Det eneste jeg kan si er at du har prestert å startet en ATI vs. Nvidia tråd, igjen. Og jeg orker ikke svare Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det er nok slik at 6800Gt trekker det lengste strået, men forsvarer det prisforskjellen på 700 kr? ettersom et X800pro koster 3400, og GeForce 6800GT koster 4100 ca? Det er jo da opp til deg selv å avgjøre Uansett, du blir nok fornøyd uansett hva du velger! Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 6800 Gt slår X800 pro (hvis man ser på FPS og poeng i applikasjoner), prisen får du avgjøre selv Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 X800 gir mest for pengene for øyeblikket, da prisen nå er så lav som 3395,- Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Flere merker av x800pro, bla. PowerColor og msi ligger på 4000,- Men så har du jo Sapphire sitt til 3395,- Så skal du ha x800pro, bør du velge sapphire sitt.. Hvis du ikke skal ha det, og må opp på 4000 for de andre merkene, bør du heller satse på 6800GT, siden det yter litt bedre. Prisen er jo ikke høyere enn x800pro-kortene(med untak av sapphire sitt) Endret 7. juni 2004 av Dr3ad Lenke til kommentar
petter_707 Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Tusen takk alle sammen som har svart på spørsmålet mitt, det skal dere ha. Nå har jeg fått litt bedre "bilde kvalitet" over for vilket kort jeg skal kjøpe og jeg har bestemt meg får å kjøpe et Nvidia 6800GT kort. Alle sier at jeg blir fornøyd med uansett hvilken av de to som jeg kjøper, så jeg velger Nvidia sitt 6800GT kort fordi det har trekt det lengste strået. Med det samme jeg holder på å skrive her kan jeg jo ta med at jeg har bare hatt Ati i hele mitt liv og det er også en grunn til at jeg tok Nvidia 6800GT den her gangen. Så gjenstår det å se hvilket 3Dkort jeg må kjøpe i neste måned. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Er det ikke slik at 6800 helst skal ha 450W powersupply (eller ihverfall stabil 12v)? Kanskje regne med nytt PSU i prisen? Og tar ikke 6800 to kortplasser og genererer fryktelig mye varme? Blir en vurderingssak, pris+krav+ytelse. Tar man alt tatt i betraktning tror jeg Ati ville kommet best ut, men hadde jeg hatt penger tror jeg faktisk jeg ville kjøpt en 6800. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Er det ikke slik at 6800 helst skal ha 450W powersupply (eller ihverfall stabil 12v)? Kanskje regne med nytt PSU i prisen? http://hardware.no/art.php?artikkelid=7390 Blir en vurderingssak, pris+krav+ytelse. Tar man alt tatt i betraktning tror jeg Ati ville kommet best ut, men hadde jeg hatt penger tror jeg faktisk jeg ville kjøpt en 6800. Hvorfor ? Endret 8. juni 2004 av StrongBad Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Avhengig av hva du har i maskinen tror jeg nok du skal klare deg greit med en 350 watts psu. Nvidia hadde høye krav for Ultra versjonen men har moderert seg i den senere tid. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hmm, nå ble jeg veldig usikker. Har bestillng på et Sapphire X800Pro, som koster 3995,- pga VIVO- utgave. Bestillte VIVO- pga "best" dato (noen kan ikke vente,---) men når jeg nå nettopp fant ut at det er omtrent samme dato på 6800GT ble jeg veldig usikker...! Hjelp noen..? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Jeg kan berolige deg med at det ikke er store forskjeller mellom disse kortene. Du vil bli fornøyd uansett hvilket kort du velger Endret 8. juni 2004 av StrongBad Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Joa, ble veldig usikker. Fornøyd blir jeg nok ja , men når en først skal svi av mye penger kan det jo være lurt og gå for det beste... Titter også litt på X800XT da, ubekreftet 30.06.04, kan man vente den datoen? Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 På denne siden ligger det en del ting som tar opp pluss og minus med de nye seriene til ATI og Nvidia http://www.tomshardware.com/graphic/200405...ti-x800-38.html Jeg er vanvittig usikker på hva jeg skap bestille. Ser at XT kortene er ganske mye billigere enn Ultra kortene, men teknologisk sett er kanskje Nvidia kommet litt lengre samtidig som ATI sitt Xt kanskje Yter mer. Når det gjelder pixel shading 3.0 så er vel ikke det standard i så mange spill med det første og inntil det blir det så har nok ATI kommet med kort som støtter det. Moralen her for min del er uansett den at jeg aldri har vært så usikker før i hele mitt liv på hvilket kort jeg skal velge,,,men med tanke på pris så blir det nok XT... Den som lever får se.. (denne posten sa nok ikke så veldig mye, men Gud så deilig det er å tømme hodet av og til) Lenke til kommentar
TDK Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) For øyeblikket forsvarer sapphire X800pro sin pris ytelsesforholdet mellom pro og GT. Sålenge ikke GT kortene faller i pris ser jeg fortsatt på pro som best pris/ytelse. PRO=3395.- god ytelse, grei pris GT= 4095.- bedre ytelse, litt for mye penger. Endret 8. juni 2004 av TDK Lenke til kommentar
jawisa Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hva slags bakgrunn har dere for å si at 6800GT har bedre ytelse enn X800Pro? Kan dere vise til noen tester av 6800GT? Den er vel ikke annet enn papir-lansert enda? Tester, som bl.a. den Tom's Hardware testen det ble linket til over, viser at X800Pro slo t.o.m. 6800 Ultra i enkelte tester. Hvordan kan da 6800 GT være en bedre ytende kort enn X800Pro?? Link til tester takk og ikke bare synsing! (og forresten, jeg er ikke noen spesielt stor ATI-fan, kjøre GF4 Ti4200 selv) Lenke til kommentar
TDK Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Hva slags bakgrunn har dere for å si at 6800GT har bedre ytelse enn X800Pro? Kan dere vise til noen tester av 6800GT? Den er vel ikke annet enn papir-lansert enda? Tester, som bl.a. den Tom's Hardware testen det ble linket til over, viser at X800Pro slo t.o.m. 6800 Ultra i enkelte tester. Hvordan kan da 6800 GT være en bedre ytende kort enn X800Pro?? Link til tester takk og ikke bare synsing! (og forresten, jeg er ikke noen spesielt stor ATI-fan, kjøre GF4 Ti4200 selv) Flere store nettsteder har testet GT kortet. Det viser til ca 5% bedre overall ytelse enn X800pro kortet. Dermed sier vi at det er bedre. Men det er fler faktorer som avgjør om folk kjøper kortet: pris. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 X800 gir mest for pengene for øyeblikket, da prisen nå er så lav som 3395,- Det er rett og slett for dumt at komplett får lov til dette. Ved å gjøre dette får de masse reklame og omtale som går ut på at du angivelig skal gjøre et godt kjøp. 01.07.2004 er datoen, og den er ikke bekreftet. Alle andre webshops vil ha den prisen da, (unntaket er sikkert startit.no og lignende håpløse prisere) De som bestiller dette kortet fra komplett nå, må for det første vente og vente. For det andre vil du sikkert finne kortet billigere en annen plass når den tid kommer. V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå