Gå til innhold

Trådløst nettverk - Whitebox - MP54G

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å fått hjelp på internett - nettverk - forumet, men til ingen nytte. Så jeg tenkte jeg kunne spørre her. Problemet er nettverksrelatert, men jeg lurer på om det kan skyldes en hardwarefeil på nettverkskortet mitt, som er et trådløst kort, MP54G kort som følger med whitebox CL50. Jeg får det til å funke på nettverket hjemme i trondheim, og på NTNU sine områder (såvidt jeg vet), men på nettverket hos foreldrene mine funker det ikke. Det som skjer er at jeg får kontakt, får en ip, men detter ut med en gang. Og så går det på og av helt sporadisk. Dekningen kommer og går, og jeg er egentlig rimelig forvirra. Der jeg har best dekning funker det ganske dårlig, der det er rimelig ok dekning funker det av og til. Jeg bruker kabel for å koble på nettverket her. Nettverket består av en trådløs gateway koblet til en router, som igjen er koblet til en adsl-boks (tror jeg), med en maskin (kalles duron) som er koblet via trådløst nett. Jeg kobler maskinen min med kabel til duronmaskinen, og lager en bro for å koble til internet (hvis det finnes bedre måter å gjøre det på så tar jeg gjerne imot tips, for jeg får en del sånn ip-konflikter nå).

Er det noen andre som har problemer med samme kort, eller vet om det kan være noe som er feil med kortet? For jeg begynner å bli ganske rådløs. Nettverket hjemme skal funke veldig greit (begge mine ledre brødre har vært hjemme med bærbare maskiner og alt har funket før). Og ja: jeg bruker riktig WEP-nøkkel.

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mac - filter; filter som bare tillater spesifikke mac-adresser tilgang til nettverket. Tar jeg feil? Hvis ikke, så har jeg lagt til mac-adressen til maskinen min, så det skal ikke være et problem. Men takk for forslaget :)

Lenke til kommentar

Ja.

Da har jeg "oppdatert" driverne, etter mye stress. Jeg måtte avinstallere de jeg hadde, og prøvde med gamle drivere. Og nå virker det. Så det var flott! :) Kanskje jeg er litt dum som ikke har prøvd å skifte drivere før nå, men men... jeg er jo ikke så genial akkurat.

Sitter nå igjen med et enkelt lanproblem i windowsXP, som kanskje ikke høver seg å stille her.... for da jeg fjernet nettverksbroene og alt det styret jeg satt opp får å koble opp igjennom en annen datamaskin i det trådløse nettet, så ble plutselig det vanlige LAN nettet ødelagt. Men jeg tror jeg ska klare å fikse det. Bare jeg gidder å prøve.... :)

Lenke til kommentar

Kan jo fort høres ut som det er noe galt med trådløs ruteren / aksesspunktet ditt.. Hvilket merke er det? Hadde samme problemer med en 3COM trådløs ruter, oppdatering av firmware på ruteren løste problemene.

Lenke til kommentar
Kan jo fort høres ut som det er noe galt med trådløs ruteren / aksesspunktet ditt.. Hvilket merke er det? Hadde samme problemer med en 3COM trådløs ruter, oppdatering av firmware på ruteren løste problemene.

Problemet er løst...

Lenke til kommentar

Ekren: Problemet er som nevnt løst. Men jeg tror at jeg skal prøve å oppdatere firmwaren en dag, og prøve de nyeste driverne til kortet mitt igjen. Men for øyeblikket er jeg fornøyd. Aksesspunktet er 3com, forresten, OfficeConnect Wireless Cable/DSL Gateway Version V1.04.01, hvis det sier deg noe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...