ilpostino Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 hvordan får jeg sett hvor mange filer som er i noen mapper? Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Dersom det er bare filer i en katalog, eller dersom du vil telle både filer og kataloger: ls | wc -l (tar ikke med filer/kataloger i underkataloger) Dersom du vil telle alle filer og kataloger med underkataloger: find ./ | wc -l Bytt ut ./ med katalogen(e) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 For å sjekke hvor mange filer ( og kataloger) det er i mappen /Download skriver jeg følgende: find /Download | wc -l Da får jeg til svar: 1704 betyr det da at det ligger 1704 filer (og undermapper) i /Download? det er jo sykt mye mer enn jeg trodde... men hvis systemet har kommet frem til tallet (og jeg har gjort alt riktig) så stemmer det vel... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Du kan jo finne ut det dersom du kutter pipe-leddet med wc i, dvs. kjører find-delen seperat. Da vil du se hva find returnerer, som er listen over filer i /Download. wc -l teller bare antall linjer i det den får inn, så kommandoen din gir både antall filer *og* kataloger. Bruk find /Download -type f for bare å se på vanlige filer. Lenke til kommentar
dvj Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 det er jo sykt mye mer enn jeg trodde... har du adgang til alle filene i mappene? Hvis ikke kommer det ekstra linjer.. dagur@rivendale:~$ find /tmp /tmp/distmp3.kpeD0E find: /tmp/distmp3.kpeD0E: Permission denied Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 lek deg litt med tree kommandoen. tree | less f.eks Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 det er jo sykt mye mer enn jeg trodde... har du adgang til alle filene i mappene? Hvis ikke kommer det ekstra linjer.. dagur@rivendale:~$ find /tmp /tmp/distmp3.kpeD0E find: /tmp/distmp3.kpeD0E: Permission denied De linjene går derimot til stderr, ikke stdout, og vil derfor ikke bli sendt til wc, så dette gjør ingenting. Lenke til kommentar
dvj Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 De linjene går derimot til stderr, ikke stdout, og vil derfor ikke bli sendt til wc, så dette gjør ingenting. interesant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå