Gå til innhold

Dawn Of The Dead

Gef

Anbefalte innlegg

Var på kino fredag som var, på åpningsdagen til den nye kinoen i Sandnes å så førpremiæren av Dawn Of The Dead. Må bare si at dette er den beste grøsseren jeg noen gang har sett. Vanligvis får ikke grøssere meg til å hoppe, men denne gjorde det. Den er også litt morsom! Utrolig tøffe effekter! Mye blod, skriking og grusomheter, mørk og spennende film. Slik som en grøsser skal være!

Trailer lastes ned her

Dawn Of The Dead

dawn-of-dead42.jpg

Terningkast:

5.gif

Litt kjedelig de første 10 minuttene, men ellers tok den helt av!

Noen andre som har sett den?

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o

Blir ikke akkurat skremt så mye. Det meste er opplagt og da mister den skrekk effekten.

Men det er en av de bedre zombie filmene i nyere tid. Som mange av de, er de mer morsomme enn skremmende

Lenke til kommentar
Var på kino fredag som var, på åpningsdagen til den nye kinoen i Sandnes å så førpremiæren av Dawn Of The Dead. Må bare si at dette er den beste grøsseren jeg noen gang har sett. Vanligvis får ikke grøssere meg til å hoppe, men denne gjorde det. Den er også litt morsom! Utrolig tøffe effekter! Mye blod, skriking og grusomheter, mørk og spennende film. Slik som en grøsser skal være!

Trailer lastes ned her

Dawn Of The Dead

dawn-of-dead42.jpg

Terningkast:

5.gif

Litt kjedelig de første 10 minuttene, men ellers tok den helt av!

Noen andre som har sett den?

Hvis du likte remaken, så må du få med deg originalen. Jeg har ikke sett remaken, så jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt den er bra eller ei, men jeg tror du kommer til å like originalen. :yes:

Lenke til kommentar

Er stor fan av zombiefilmer. Originalen er ikke all verden i forhold til mange

andre godbiter som "Zombie Holocaust" og "Night of the living dead", men har

likevel en del morsomme scener (bla. zombiebarn!!).

Som oftest er vel originalene bedre enn remaken (jf. Ring, Texas Chainsaw...),

men skal ikke uttale meg om denne filmen enda :p

Lenke til kommentar

Det er noe spesiellt med de orginale xxxx of the dead filmene. Den syke kjøpesentermusikken, negerzombier med lyseblå ansiktsfarge (vel, de kan jo ikke bli hvite?), og innslagene fra seriøse debattprogrammer på TV der de diskuterer for full hals om zombiene skal behandles som familiemedlemmer eller om de har mista all intelligens og er livsfarlige. Zombie-bakterien har spredt seg over hele USA, så mange har fått familiemedlemmer som har blitt zombier, folk vet ikke hvordan de skal forholde seg, om disse er verdige vesener som ikke bør slaktes for fote, eller ikke.

De ser jo unektelig ganske morsomme ut der de stabber seg fram på kjøpesenteret og robber butikkene, kaster paier på hverandre osv.

Lenke til kommentar
Er stor fan av zombiefilmer. Originalen er ikke all verden i forhold til mange

andre godbiter som "Zombie Holocaust" og "Night of the living dead", men har

likevel en del morsomme scener (bla. zombiebarn!!).

Som oftest er vel originalene bedre enn remaken (jf. Ring, Texas Chainsaw...),

men skal ikke uttale meg om denne filmen enda :p

Er ikke helt enig der, Zombie Holocaust er ikke bedre enn Dawn of the dead. :no:

Lenke til kommentar

Den orginale Dawn of the Dead er så SINNSYKT mye bedre enn en stygg remake, (som var tja... grei nok, slutten var grusom, kunne like greit hatt Mel Gipson komme løpene inn som Mad Max) Den er så utrolig unødvendig!

Samme som The Ring, Texas Chainsaw Massacre og sikkert alle de 30 skrekk-remakene som kommer de neste 2 årene, så er det ikke en ting, ikke EN ting som er bedre en de hva som er i de orginale filmene. Er så møkk lei av pengegriske produsenter som ikke tør å satse på noe nytt, men bare vil resirkulere det eldre, siden de allerede vet det funker.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Dawn/Day/Night of the dead var egentlig ikke mest horrorfilmer, like mye komedie synes jeg. Selv om det var veldig seriøst ment for det meste, må man bare le når man ser en lyseblå negerzombie :) Eller zombier som sløver rundt og kaster paier på hverandre mens sinnsyk kjøpesentersynth-musikk spilles i bakgrunnen. Jeg tenker på enten day eller dawn of the dead, når de barrikaderte seg inne på kjøpesenteret, og de slemme bikerfolkene brøt seg inn for å ta over, og dermed slapp inn alle hundrevis as zombiene som venta på utsida for å komme inn.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Det er i Dawn of the Dead de er på kjøpesentret. I Day of the Dead er handlingen lagt til militær bunkers der de driver og forsker på zombiene. Ikke like bra som de 2 første, men zombien Bob var GENIAL! :D

*kremt* "Bub", ikke "bob". Jeg er også stor fan av Bub, den eneste zombien som har fått meg til å gråte, de som har sett filmen vet sikkert hva jeg snakker om. :yes:

Lenke til kommentar
Dawn/Day/Night of the dead var egentlig ikke mest horrorfilmer, like mye komedie synes jeg. Selv om det var veldig seriøst ment for det meste, må man bare le når man ser en lyseblå negerzombie :) Eller zombier som sløver rundt og kaster paier på hverandre mens sinnsyk kjøpesentersynth-musikk spilles i bakgrunnen. Jeg tenker på enten day eller dawn of the dead, når de barrikaderte seg inne på kjøpesenteret, og de slemme bikerfolkene brøt seg inn for å ta over, og dermed slapp inn alle hundrevis as zombiene som venta på utsida for å komme inn.

Sier bare: :thumbup: jeg. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...