flodhest Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Holder fortiden på å lære meg css og har foeløpig kommet fram til dette resultatet ved å knabbe litt koder fra templates og rotet litt med det selv, lærer på den måten og Nå vil jeg gjerne finne ut hvordan jeg på best mulig måte kan få slike bokser som menyen nedover på siden, de må være like brede og ha en fast bredde, og div'en må være låst. Noen som skjønner hva jeg mener? Endret 7. juni 2004 av flodhest Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Litt OT, da jeg skjønner hva du mener, men ikke har noen løsning Hvorfor ikke ha www.innervision.net elns i stedet for .no? Da slipper du maset med å registrere deg i Brønnøysundregisteret også Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 hm..kan da egentlig ikke være så vanskelig, er nok mange her som har en løsning Det meste er opptatt vettu, blir nok til at jeg finner på et annet navn :/ Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 må tidlig opp i morgen så jeg har ikke tid til å gi deg koden, men kan forklare prinsippet: det du gjør er å legge alle de små divvene dine som du skal ha nedover inni en container. på denne måten har du samlet alle smådivvene inni en stor en. det blir da lettere å holde styr på de. du vil da bare få to "store" divver på siden. raskt eksempel: <div id="maindiv"></div> <div id="rightcontainer"> <div class="litensidediv"><</div> <div class="litensidediv"><</div> <div class="litensidediv"><</div> <div class="litensidediv"><</div> <div class="litensidediv"><</div> <div class="litensidediv"><</div> </div> det du gjør er å sette #maindiv { float: left; +resten av egenskapene} #rightcontainer { float: right; +resten av egenskapene} det er selveprinsippet. om du ikke helt tok det kan jeg hjelpe deg mer i morgen Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Tror jeg skjønte prinsippet Smidt I og med at jeg er übern00b på css så må jeg nok ha det inn med teskjeer, venter gjerne til i morgen Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 #maindiv { width: 500px; float: left; } #rightcontainer { width: 150px float: left; padding: 5px; } .rightbox { background: #CCC; border: 1px solid #333; margin-bottom: 3px; } <div id="maindiv"></div> <div id="rightcontainer"> <div class="rightbox"></div> <div class="rightbox"></div> <div class="rightbox"></div> <div class="rightbox"></div> </div> Noe sånt blir det... Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Bare et lite innspill her. Er det egentlig nødvendig å ha den containeren rundt de smådivene? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Bare et lite innspill her. Er det egentlig nødvendig å ha den containeren rundt de smådivene? Ja, det skulle jeg mene, for om du plasserer de flytende .rightbox'ene til høyre for #maindiv, vil neste .rightbox plassere seg til høyre for forrige, mens han her vil ha dem under hverandre. Om du skjønner.. Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Mulig. Prøvde å sette det opp med clear: right; men det fungerte ikke. Er det ikke noe inline: block eller noe annet som fungerer da? Det er greit nok med container, men kommer med andre forslag. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Ser bra ut PoleCat, men det eneste jeg sliter litt med er hvor jeg skal plassere koden, det blir litt forskjøvet og sånt. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 For øyeblikket ser det slik ut. Må være slitsomt å hjelpe en n00b som meg Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 I Opera er det INGEN forandring, men jeg ser det i IE. Koden til den nye containeren må legges inn etter den forrige containeren. Etter </div> Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Uff, det så ikke så veldig bra ut nei... Altså: ALT som skal være på venstre side legger du inni #maindiv, og ALT som skal være på høyre side legger du inni #rightcontainer (også menyen). Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) travis_g: når jeg lå den nye containeren under den andre ble innholds div'en forskjøvet og de nye divene havnet under alt. EDIT: PC: greit, da prøver vi det, om jeg forsto noe da Endret 8. juni 2004 av flodhest Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) travis_g: når jeg lå den nye containeren under den andre ble innholds div'en forskjøvet og de nye divene havnet under alt. EDIT: PC: greit, da prøver vi det, om jeg forsto noe da #rightcontainer { float: left; } Edit: Du må legge menyen inn i right container også, slik at de kommer likt under hverandre. Endret 8. juni 2004 av travis_g Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg får det rett og slett ikke til, alt blir bare rot :/ Kanskje dere kunne bare plassert koden for meg? Skal ikke be om for mye her altså, men jeg skjønner liksom ikke helt, begynte med css for et par dager siden Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det jeg synes hadde vært litt enklere var vist du hadde hatt css i et eksternt dokument. Holder på å prøve å plassere det riktig, men sliter litt med css. Finne riktig og sånn. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Ja, det ville kanskje vært det beste. Takker Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Skal sette det sammen til deg når jeg kommer hjem. Om ikke travis_g fikser det for deg da. Tar ikke mange minuttene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå