RatmFan Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Spiller en del onlinespilling, men i det siste har pingen ødelagt. Den oppfører seg som en jojo, går fra 40, 50 (som er det vanlige når den er stabil), til 999. Dette fører til en grusom lagg, noe som gjør at spillet egentlig ikke er spillbart, i hvert fall ikke FPS spill. Noen som har forslag til hvordan å stabilisere pingen? Edit: Ser jeg kanskje burde postet den i Spørsmål og Svar gett Endret 7. juni 2004 av RatmFan Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det kommer jo helt ann på hva slags spill og hva slags servere du spiller på og da. F.eks hvis du spiller cs så kan det ha mye med ratsene og gjøre. prøv rate: 25000 cl_cmdrate: 80-101 cl_updaterate: 80-101 Hvis ikke det funker er det muligens noe feil med linja di. Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Det kommer jo helt ann på hva slags spill og hva slags servere du spiller på og da.F.eks hvis du spiller cs så kan det ha mye med ratsene og gjøre. prøv rate: 25000 cl_cmdrate: 80-101 cl_updaterate: 80-101 Hvis ikke det funker er det muligens noe feil med linja di. Medal of Honor: Allied Assault er det jeg pleier å sløse tida mi på... Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det kommer jo helt ann på hva slags spill og hva slags servere du spiller på og da.F.eks hvis du spiller cs så kan det ha mye med ratsene og gjøre. prøv rate: 25000 cl_cmdrate: 80-101 cl_updaterate: 80-101 Hvis ikke det funker er det muligens noe feil med linja di. Medal of Honor: Allied Assault er det jeg pleier å sløse tida mi på... Åååh, hehe. Da kan jeg desverre ikke hjelpe deg Siden jeg ikke spiller MOHAA Lenke til kommentar
KriB Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Sitter på NGT og er i Berngensområdet? Vet det har vært problemer her. Er det fiksa? Anyone? Det første du bør sjekke er om det er linja di som er problemet. Husker ikke akkurat hvordan, men det er mulig å kjøre loop på tracert mot f.eks vg.no og se om du plutselig får pingspikes. Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Sitter på NGT og er i Berngensområdet? Vet det har vært problemer her. Er det fiksa? Anyone? Det første du bør sjekke er om det er linja di som er problemet. Husker ikke akkurat hvordan, men det er mulig å kjøre loop på tracert mot f.eks vg.no og se om du plutselig får pingspikes. Nupp, sitter lenger sør på vestlandet, stavanger for å være helt korrekt, med en kjedelig Tele2 ADSL 712/128.... Kan jo sjekke litt rundt... Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Testa hvor lang tid det tok å åpne et bilde, hos IT-avisen eller no slik, men linja holdt mål altså.... Problemet er ikke at pingen er høy, den er bare ustabil, noe som skaper enda mer lagg enn ping på 120. Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Sitter på NGT og er i Berngensområdet? Vet det har vært problemer her. Er det fiksa? Anyone? Det første du bør sjekke er om det er linja di som er problemet. Husker ikke akkurat hvordan, men det er mulig å kjøre loop på tracert mot f.eks vg.no og se om du plutselig får pingspikes. Nupp, sitter lenger sør på vestlandet, stavanger for å være helt korrekt, med en kjedelig Tele2 ADSL 712/128.... Kan jo sjekke litt rundt... Få deg Lyse bredbånd då mann! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Kan det være fordi du har flere PC`er i huset som bruker av DSL`en? Nedlasting er det som krever mest av et Bredbånd... Når jeg spiller et spill på nett, (SOF2, Soldner, BF:vietnam, Cs osv osv) og broren min sitter å laster ned musikk o.l. på DC++, har jeg alltid 400-1500 ping... Det kommer ikke an på linja i dette tilfellet! Vi har 1mbit bredbånd... Hadde vi hatt 2mbit, hadde bare nedlastinga til broren min gått raskere, ingen ting ville skje med pingen min... IRRITERENDE azz! Endret 8. juni 2004 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 sett opp en server å del internett linja i 2 da... Eventuelt instaler netlimiter på pcen hans og sett den på 40 kb eller noe sånt... Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) [iC,08/06/2004 : 21:24] Kan det være fordi du har flere PC`er i huset som bruker av DSL`en?Nedlasting er det som krever mest av et Bredbånd... Når jeg spiller et spill på nett, (SOF2, Soldner, BF:vietnam, Cs osv osv) og broren min sitter å laster ned musikk o.l. på DC++, har jeg alltid 400-1500 ping... Det kommer ikke an på linja i dette tilfellet! Vi har 1mbit bredbånd... Hadde vi hatt 2mbit, hadde bare nedlastinga til broren min gått raskere, ingen ting ville skje med pingen min... IRRITERENDE azz! Nupp, har to maskiner, men jeg merker det om min yngre bror skulle laste ned alt drittet sitt. Da har jeg konstant 999 i ping. Edit: Endret 8. juni 2004 av RatmFan Lenke til kommentar
Shaper Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Sørg for at kazaa ikke står på eller andre typer for fildelingsprogrammer. Hvis du uploader så får du SINNSYK ping! Men skru av fildelingsprogrammer (P2P), ikke upload eller download, og spill på NORSKE servere! Dette bør fikse laggen Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Sørg for at kazaa ikke står på eller andre typer for fildelingsprogrammer.Hvis du uploader så får du SINNSYK ping! Men skru av fildelingsprogrammer (P2P), ikke upload eller download, og spill på NORSKE servere! Dette bør fikse laggen Nupp, har selvfølgelig ikke fildelingsprogrammer på, og spiller på norske og svenske servere. Men nå plutselig var pingen stabil igjen... Den er og vil forbli et mysterium... Lenke til kommentar
Shaper Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Kanskje det er en trojansk hest du har som abuser linja di... Pleier å komme å gå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå