Gå til innhold

ufattelig billig ram

chil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De har KHX3500/256 hos Netshop til 595,- Netshop kanskje er man heldig å få tak i BH-5'er ved å kjøpe noen sånne. Jeg har nå det.

Hva slags maskinoppsett har du nå Endre? Ser at du har bra score i SuperPI. Jeg har bare klart 39sek på 1M.

Kameraten min var heldig, han fikk en BH-5 brikke med 512Mb ram sist han bestilte derifra...

Lenke til kommentar

BH-5 = B-die 5ns produsert av Winbond ved 0,18u produksjonsprosess. C-die som er 0,13u greier ikke tRCD 2 (ikke særlig bra iallfall) og skalerer ikke like bra med høy spenning. Dessuten har endel brikker med CH-5 innebygget spenningsregulator som begrenser spenningen til ca. 2,75-2,8v, altså vil en ikke tjene noe på å gå fra feks. 2,8 til 2,9v (omgås ved høy spenning, 3,1v+).

PekkaTH: 35s SuperPI med moddet NF7-S, luftkjølt 2400 35W og TwinMOS BH-5 på 2-2-2-11.

Endret av Endre
Lenke til kommentar

Det står på IC-ene.

Edit: Dine brikker har heatspreadere, men du trenger ikke ta dem av for å finne ut hva slags IC-er de har. Se hva som står på heatspreaderen, der står det hvilken revisjon av brikkene det er. V1.1 har BH-5, v1.2 har CH-5.

Endret av Endre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...