Gå til innhold

Dvd spill ja - dvd spiller nei

Anbefalte innlegg

Dvd spilleren min har gått i søppla for lenge siden i beksotning av skuffet hardisker. Kjøpte far cry i dag uten å sjekke at den er på dvd format. Jeg vill gjerne spille det nå og lurer på om det er en slags emulator eller lignendet som gjør at min cd rom kan finne dataen på dvd romm?. Så slipper jeg ikke å spille i kveld + bytte i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dvd rommen tok kvelden ja

Hvorfor ikke kjøpe, fordi kl er halv 11 på kvelden

Bruker mye bin, iso o.l, er det noe mindre logisk en at det finnes et slikt programm?, tar jeg ikke helt feil er det bare en kilde kode (dvd jon :w00t: )

Som vanlig er det vm i utdriting igjen :w00t:

Lenke til kommentar

Det er en kilde kode, som skrevet knakk "dvd jon" den koden. Man kan emulere opp til 23 cd\dvd stasjoner på pcen uten problem, disse emulatorene støtter også far cry i dvd format. Det betyr at du kan kjøre opp til 23 evnt cracka spill (bin,iso) klare på pcen. Så at det var kommet et programm som gjordet at jeg kunne dra ut et image fra en dvd plate selv med cd romm virket ikke helt usansynlig på meg.

Ingenting er umulig før det motsatte er bevist - en tulling tror han kan alt mens den geniale er klar over at han ikke vet noenting :w00t:

stå på gutta

Lenke til kommentar

Dessuten er mitt cheiftec dragon full stappet! bruker en vifte styring med temp måling i neonlys som tar opp en hel skuff ;) .

Da må det bli en usb firewire dvd brenner slik at jeg får spilt Far cry orginalt med patch 1.1.

Mulig å dra det litt for langt :no::)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Ok, for å ta hele greia da siden du insisterer.

Ja, dataen som lages på en DVD og en CD og en Harddisk er den samme. Hadde det ikke vært det så hadde det jo ikke gått ann å lese det i windows. Det har du helt rett i.

Den koden som noen DVD jonkjenner knakk er koden som gjør at DVD filmer ikke kan kopieres, har ikke noe med dataen i seg selv..men hvordan den blir aksesert. Man må fortsatt ha en DVD spiller for å rippe dataen.

En DVD plate har den samme dataen som en CD, men den lagres på det mediet på en fysisk helt annen måte. Laseren som brenner og leser den er ikke den samme, platene har en helt annen struktur...det eneste de har felles er dimensjonene på platen så man slapp å finne opp en ny standard for lagring av plater.

Hvis du har en kammerat som har DVD rom så kan han rippe den for deg og legge på en HD, men jeg kan med 99,99999% sikker het si at det aldri vil være mulig å lese en DVD i en CD-rom. Det er en fysisk umulighet.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Det er en kilde kode, som skrevet knakk "dvd jon" den koden. Man kan emulere opp til 23 cd\dvd stasjoner på pcen uten problem, disse emulatorene støtter også far cry i dvd format. Det betyr at du kan kjøre opp til 23 evnt cracka spill (bin,iso) klare på pcen. Så at det var kommet et programm som gjordet at jeg kunne dra ut et image fra en dvd plate selv med cd romm virket ikke helt usansynlig på meg.

Ingenting er umulig før det motsatte er bevist - en tulling tror han kan alt mens den geniale er klar over at han ikke vet noenting :w00t:

stå på gutta

Poenget er at DVD emulerings software emulerer en CD stasjon fra Harddisken. En harddisk kan fint få plass til hele DVD avtrykket. En CD drive derimot kan på langt nær "få plass" til alle dataene som ligger på en DVD. Det er rett og slett ikke fysisk mulig å lese ut DVD data fra en vanlig CD stasjon. Laseren som leser data er helt forskjellig fra de to enhetene slik at de ikke passer i sporet hvor dataene ligger lagret. Å lese en DVD fra en CD spiller er like vanskelig som å lese en vanlig LP plate fra CD spilleren. Det går rett og slett ikke, og kan ikke løses ved hjelp av software på noen som helst måte.

Edit: Akirax24 var først ;)

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Blir litt som å tro at man kan putte Cd'n på LP spilleren og hente ut informasjon.. Men morro hadde det vært. :yes:

EDIT:

Goddamn, :mad: alle er kjapperer enn meg! jaja.. lar dobbeltkommentaren om LP skiva stå allikevel..

Endret av BlondGod
Lenke til kommentar

stå på gutta

For det første så har egentlig ikke Macrovision noe som helst med DVD plater å gjøre, men med kopibeskyttede filmer. Det er bare en teknikk som skal hindre deg å kopiere DVD film feks digitalt eller analogt. Det var vel egentlig heller ikke 'DVD Jon' som skrev koden. Han bare satt koden sammen og lagde grensesnittet på progget.. men nok om det..

Hvis du allerede har ISOen til et DVD spill på harddisken så kan du 'lure' pc'en til å tro at det er en DVD plate, men problemet ditt er at du ikke har fått overført dataene fra dvd plata til pc'en din ennå så da har du jo ikke noe data og 'lure' pc'n med.... Og for å få lest denne dataen inn på dataen så må du fysisk lese av DVD plata og det lar seg IKKE gjøre på en vanlig CD-ROM spiller... Som skrevet over så er det ganske logisk.. hva skal vi med dvd spillere hvis en cd-rom spiller hadde gjort samme nytta? er ikke samme laser i dem engang. (bølgelende)

Beste løsningen din måtte vel vært å lasta ned en warez versjon og installere den med en dvd emulator (du har jo kjøpt orginalen så du bryter ingen norske lover)

Eller vente til i morra og kjøpe deg en dvd brenner... som faktisk ikke koster så mye mer enn en vanlig dvdrom spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...