simalarion Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Dvd spilleren min har gått i søppla for lenge siden i beksotning av skuffet hardisker. Kjøpte far cry i dag uten å sjekke at den er på dvd format. Jeg vill gjerne spille det nå og lurer på om det er en slags emulator eller lignendet som gjør at min cd rom kan finne dataen på dvd romm?. Så slipper jeg ikke å spille i kveld + bytte i morgen. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 lurer på om det er en slags emulator eller lignendet som gjør at min cd rom kan finne dataen på dvd romm?. Nei. For å lese DVD-plater må du ha en DVD-spiller, ganske logisk egentlig.. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Hvis det fantes...hvorfor selges det DVD spillere da? Tror du innser selv sannheten. Og hvorfor i helsike kastet du ikke ut CD rommen og behold DVD rom? *riste på hode* AKIRA Endret 7. juni 2004 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Og hvorfor i helsike kastet du ikke ut CD rommen og behold DVD rom? for kanskje dvd spilleren tok kvelden ? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) i beksotning av skuffet hardisker HÆ? Kjøp deg DVD-rom. koster som regel under 500 KR, så det blir nesten flaut å ikke ha det nå Endret 7. juni 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 dvd rommen tok kvelden ja Hvorfor ikke kjøpe, fordi kl er halv 11 på kvelden Bruker mye bin, iso o.l, er det noe mindre logisk en at det finnes et slikt programm?, tar jeg ikke helt feil er det bare en kilde kode (dvd jon ) Som vanlig er det vm i utdriting igjen Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Saken er jo at en DVD ikke er det sammen som en CD. Dataene er skrevet mye tettere på selve plata. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Som nevnt over, det er ikke software forskjell..det er fysikk. AKIRA Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Det er en kilde kode, som skrevet knakk "dvd jon" den koden. Man kan emulere opp til 23 cd\dvd stasjoner på pcen uten problem, disse emulatorene støtter også far cry i dvd format. Det betyr at du kan kjøre opp til 23 evnt cracka spill (bin,iso) klare på pcen. Så at det var kommet et programm som gjordet at jeg kunne dra ut et image fra en dvd plate selv med cd romm virket ikke helt usansynlig på meg. Ingenting er umulig før det motsatte er bevist - en tulling tror han kan alt mens den geniale er klar over at han ikke vet noenting stå på gutta Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Dessuten er mitt cheiftec dragon full stappet! bruker en vifte styring med temp måling i neonlys som tar opp en hel skuff . Da må det bli en usb firewire dvd brenner slik at jeg får spilt Far cry orginalt med patch 1.1. Mulig å dra det litt for langt Endret 7. juni 2004 av simalarion Lenke til kommentar
nogard Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 tja men så er det umulig da, hvis du ikke har en magisk cd-rom Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Ok, for å ta hele greia da siden du insisterer. Ja, dataen som lages på en DVD og en CD og en Harddisk er den samme. Hadde det ikke vært det så hadde det jo ikke gått ann å lese det i windows. Det har du helt rett i. Den koden som noen DVD jonkjenner knakk er koden som gjør at DVD filmer ikke kan kopieres, har ikke noe med dataen i seg selv..men hvordan den blir aksesert. Man må fortsatt ha en DVD spiller for å rippe dataen. En DVD plate har den samme dataen som en CD, men den lagres på det mediet på en fysisk helt annen måte. Laseren som brenner og leser den er ikke den samme, platene har en helt annen struktur...det eneste de har felles er dimensjonene på platen så man slapp å finne opp en ny standard for lagring av plater. Hvis du har en kammerat som har DVD rom så kan han rippe den for deg og legge på en HD, men jeg kan med 99,99999% sikker het si at det aldri vil være mulig å lese en DVD i en CD-rom. Det er en fysisk umulighet. AKIRA Endret 7. juni 2004 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Det er en kilde kode, som skrevet knakk "dvd jon" den koden. Man kan emulere opp til 23 cd\dvd stasjoner på pcen uten problem, disse emulatorene støtter også far cry i dvd format. Det betyr at du kan kjøre opp til 23 evnt cracka spill (bin,iso) klare på pcen. Så at det var kommet et programm som gjordet at jeg kunne dra ut et image fra en dvd plate selv med cd romm virket ikke helt usansynlig på meg. Ingenting er umulig før det motsatte er bevist - en tulling tror han kan alt mens den geniale er klar over at han ikke vet noenting stå på gutta Poenget er at DVD emulerings software emulerer en CD stasjon fra Harddisken. En harddisk kan fint få plass til hele DVD avtrykket. En CD drive derimot kan på langt nær "få plass" til alle dataene som ligger på en DVD. Det er rett og slett ikke fysisk mulig å lese ut DVD data fra en vanlig CD stasjon. Laseren som leser data er helt forskjellig fra de to enhetene slik at de ikke passer i sporet hvor dataene ligger lagret. Å lese en DVD fra en CD spiller er like vanskelig som å lese en vanlig LP plate fra CD spilleren. Det går rett og slett ikke, og kan ikke løses ved hjelp av software på noen som helst måte. Edit: Akirax24 var først Endret 7. juni 2004 av Vice Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) ikke med en magisk cd-rom Edit: Ok, det var det jeg regnet med, mått bare bli sikkrere Takk for to meget bra svar Endret 7. juni 2004 av simalarion Lenke til kommentar
BlondGod Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Blir litt som å tro at man kan putte Cd'n på LP spilleren og hente ut informasjon.. Men morro hadde det vært. EDIT: Goddamn, alle er kjapperer enn meg! jaja.. lar dobbeltkommentaren om LP skiva stå allikevel.. Endret 7. juni 2004 av BlondGod Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Går ikke det?? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Går ikke det?? Nei, bare med en magisk CD-rom. men disse finnes ikke på markedet ennå. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 med en magisk cd-rom kan du spille cd plater på en Lp spiller, den må virkelig være magisk Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det er en kilde kode, som skrevet knakk "dvd jon" den koden. Man kan emulere opp til 23 cd\dvd stasjoner på pcen uten problem, disse emulatorene støtter også far cry i dvd format. Det betyr at du kan kjøre opp til 23 evnt cracka spill (bin,iso) klare på pcen. Så at det var kommet et programm som gjordet at jeg kunne dra ut et image fra en dvd plate selv med cd romm virket ikke helt usansynlig på meg. Ingenting er umulig før det motsatte er bevist - en tulling tror han kan alt mens den geniale er klar over at han ikke vet noenting stå på gutta For det første så har egentlig ikke Macrovision noe som helst med DVD plater å gjøre, men med kopibeskyttede filmer. Det er bare en teknikk som skal hindre deg å kopiere DVD film feks digitalt eller analogt. Det var vel egentlig heller ikke 'DVD Jon' som skrev koden. Han bare satt koden sammen og lagde grensesnittet på progget.. men nok om det.. Hvis du allerede har ISOen til et DVD spill på harddisken så kan du 'lure' pc'en til å tro at det er en DVD plate, men problemet ditt er at du ikke har fått overført dataene fra dvd plata til pc'en din ennå så da har du jo ikke noe data og 'lure' pc'n med.... Og for å få lest denne dataen inn på dataen så må du fysisk lese av DVD plata og det lar seg IKKE gjøre på en vanlig CD-ROM spiller... Som skrevet over så er det ganske logisk.. hva skal vi med dvd spillere hvis en cd-rom spiller hadde gjort samme nytta? er ikke samme laser i dem engang. (bølgelende) Beste løsningen din måtte vel vært å lasta ned en warez versjon og installere den med en dvd emulator (du har jo kjøpt orginalen så du bryter ingen norske lover) Eller vente til i morra og kjøpe deg en dvd brenner... som faktisk ikke koster så mye mer enn en vanlig dvdrom spiller. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Tror spillet er gitt ut i cd-rom verjon også, tror den er på 3 cder. Som nevt er kabinettet mitt mett (bruker hardisker i skuffer). Blir jeg helt gal i morgen kjøper jeg en usb dvd brenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå