Gå til innhold

1024 MB RAM, er det verdt det i forhold til spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv 1024MB RAM, og jeg merker stor forskjell ifra ytelsen på spill i forhold til min kammerats pc, som har da bare 512MB. Jeg er enig med de fleste her; kjøp 1024. Du vil nok ikke angre på det.

Men er det slik at den største grensen for 32-bit hovedkort er 4GB RAM? Har iallefall hørt det et sted.

Lenke til kommentar
eg har 1.5gb ram, som kjører single channel, for det meste av tida bruker eg ikkje 50% eingang

Med andre ord bruker du i underkant av 750 MB RAM for det meste av tiden. Og jeg regner med at fra tid til annen bruker du betraktelig mer.

Konklusjonen er altså at 512 MB RAM ikke er nok.

Lenke til kommentar

Holger.. Jeg har 512Mb ram.. Aldri har jeg vært ufornøyd med ytelse eller følt behov for mere ram.

Har man mye ram 'sløser' man gjerne med kapasiteten, har man ikke mye ram er man gjerne mere sparsom :) Man trenger ikke å ha 50 prosesser gående i bakgrunnen hele tiden i tilfelle ett av programmene skal brukes nettopp denne uken eller denne dagen :)

Lenke til kommentar

1024 - Har du råd til det og er aktiv gamer med tunge spel, kjøp 1024.

512 - Er du moderat gamer som ikkje har behov for å kjøre alt kjempefort og på max, kjøp 512.

1536 - Det er ikkje nødvendig med så masse i dagens gaming samfunn, men må du ha det beste, så for all del, bruk penga dine som du vil.

Lenke til kommentar

Har akkurat fått Crucial PC3200 512MB til som var på tilbud hos Komplett forrige uke. Med 1024 MB minne nå så er det som natt og dag. Spiller mye Starwars Galaxies og det loader mye mye fortere fra planet til planet og hakking i byen er en saga blott. :thumbup:

Endret av Jan-Inge
Lenke til kommentar

Viktig info! (gjelder generelt, men blant annet på noen svar i denne posten også):

Å svare kun "ja" eller "nei" blir ganske meningsløst. Gi grunner for det du mener, og skriv litt mer enn et-ords-svar. Hvis ikke kan det lett betraktes som unødvendig poster for å øke "post-counts".

Endret av It's me
Lenke til kommentar

...Og i tillegg om MSI KT3V er i stand til å gjenkjenne både PC3200 og PC2700 og kjøre dem samtidig.

Kortet ditt vil sikkert kjenne igjen rammen, men begge brikkene vil kun kjøre i PC2700 modus (333mhz).

Skal du få dem til å gå i PC3200 (400mhz) må begge brikkene være PC3200.

(pluss at hovedkortet må støtte 400mhz systembuss... Men det trenger du ikke med mindre du har XP3200+ såvidt jeg husker. Med mindre du klokker.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...