Gå til innhold

1024 MB RAM, er det verdt det i forhold til spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mye AI i Battlefield spillene?

JA! ditt suppehue! (ikke ta det personlig ;) )

Det ER mye AI i BF spillene!

Du har nok missforstått meg!

Jeg sa ikke at BF har GOD/HØY AI, men mye AI!

Opptill 64 boter pr brett! det tolker jeg som mye AI!

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Til neste år er sikkert jeg oppe i 1,5 eller 2 GB RAM ! :ermm:

Så sant, så sant...men det gir ingen grunn till å kjøpe masse RAM i år!

!024 mb ram holder i massevis!

Når man kjøper mer ram, vil man bare, som nevnt ovenfor, sløse bort penger...

Senere vil alle typer Hardware bli MYE billigere... :yes:

Lenke til kommentar

Tja, vil si det aldri er feil med for mye ram.

Det er noen hovedkort som får problemer hvis alle ramslot-ene er fylt opp dog. Det beste er å undersøke i forkant om ditt spesifikke hovedkort kan kjøre fullt opp med tja, 4GB minne? ;)

Og jo, det er forskjell på 1024 og 1536 MB ram. Spesielt i "store" spill som MMORPG-sjangeren. I tillegg er det aldri feil å kunne "cache" 50% ekstra av textures og slikt i ram, istedet for å lese det fra disk.

Å si at 1536 MB ram er for mye blir som å si at 2.0 liter motor holder i massevis, 2.5 og over er bare sløseri ;)

Lenke til kommentar
[iC' date=08/06/2004 : 21:31]

JA! ditt suppehue! (ikke ta det personlig ;) )

Har du tenkt på at det ikke nødvendigvis er RAM forbruk når det gjelder AI i BF som er begrensningen, men CPU forbruket.

(Er ikke ekspert på dette, så muligens tar jeg litt feil)

Lenke til kommentar

JA! ditt suppehue! (ikke ta det personlig  )

slutt og si AI... si "teite g00ks" ellerno, og si AI er et lite hån mot alle spill som fiendene faktisk springer vekk fra granater, eller klarer og passere en hytte uten problemer :thumbdown:

men enig i at 64 "teite g00ks" tærer på maskinkrafta, spesielt når d skjer mye i lufta....

Lenke til kommentar

Når jeg spiller pc har jeg som regel god tid.. Pcen min går kjapt ifra før, og selv om det vil gå litt raskere å loade med 1024Mb ram så vil jeg fortsatt måtte vente på loading.. Inntil det kommer en ram oppgradering som fjerner loading-tiden helt er mere ram ikke så veldig interresant.

kjhanken, Jeg pleier å spille Battlefield og Desert Combat med 64 boter, grafikk er på high og oppløsning alt ifra 1600x1200 til 2048x1538 (lagger litt på 2kx1,5k oppløsninga, men det tror jeg har med 'bare' 128Mb gfxkort minne å gjøre). Jeg kan ikke si jeg savner mere ram jeg da.. Men har du pengene og lyst på det så er det bare til å kjøpe :)

cairn, Den har jeg hørt før du.. "Man får aldri for mye ram.", neida, det er sant.. Man får aldri for stor oppløsning på skjermen heller, kan aldri få for mange Ghz på CPU, kan aldri få for stor harddisk, kan aldri få for god musematte, kan aldri få for bra lydkvalitet.. Du skjønner poenget, 1024Mb er noe jeg mener de aller fleste klarer seg uten, hadde sikkert ikke merket forskjell om de doblet sitt minne og kjøpte en ekstra 512Mb brikke heller.. Men så er det de som har 1gig ram, de syntes det er kjekt men så er det kanskje en grunn til at de har så mye ram og. Noe de bruker pcen som krever ekstra mye minne f.eks.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Trur ikke du vil merke store forskjellen.

Kansje du trenger litt mer ram om du driver med store MMORPG spill som galaxy og flysimulator 2004(krever litt og spille online :))

Men trur ikke du vil merke forskjell i farcry, venn av meg kjører det glatt med 256mb minne. Da burde du klare det med 512.

Lenke til kommentar
Men trur ikke du vil merke forskjell i farcry, venn av meg kjører det glatt med 256mb minne. Da burde du klare det med 512.

Jeg mener selvsagt å kjøre FarCry med alle detaljer påslått, jeg tviler sterkt på at det går på 256 MB RAM.

kjhanken, Jeg pleier å spille Battlefield og Desert Combat med 64 boter, grafikk er på high og oppløsning alt ifra 1600x1200 til 2048x1538 (lagger litt på 2kx1,5k oppløsninga, men det tror jeg har med 'bare' 128Mb gfxkort minne å gjøre). Jeg kan ikke si jeg savner mere ram jeg da.. Men har du pengene og lyst på det så er det bare til å kjøpe

Nå spiller jeg BF V på 1152x864, og allikevel hakker det. Men det kan selvsagt være det kjente 9800 Pro-problemet.

Sitter selv med 1024 mb ram, mens du kjører far cry neste gang, ta alt+tab og se på ram-bruken.. da har du svaret. 1024 er perfect.

I FarCry bruker maskinen min så mye den klarer, ca 450 MB av 512 MB. Derfor lagger det hvis jeg kjører textures i options-menyen på en høyere innstilling enn "medium."

Har aldri hatt problemer med mine 512MB 2700 noname eg. Både Far Cry, BF osv kjører som berre det

Fint for deg, men jeg hater noname ;)

Mitt MSI KT3V støtter bare opp til 3 GB RAM, kan det by på problemer?

En liten ting til:

Bilde av Apacer PC3200

Denne tror jeg ser litt anneledes ut nede ved sokkelen enn den brikken jeg har fra før. *Skal sjekke det* Har dette noe å si?

PS: Har Apacer PC2700 fra før.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Og jo, det er forskjell på 1024 og 1536 MB ram. Spesielt i "store" spill som MMORPG-sjangeren. I tillegg er det aldri feil å kunne "cache" 50% ekstra av textures og slikt i ram, istedet for å lese det fra disk.

Å si at 1536 MB ram er for mye blir som å si at 2.0 liter motor holder i massevis, 2.5 og over er bare sløseri ;)

Du misforsto!

Jeg mente at 1024mb RAM, (evt. 1536) er nok!

Mente ikke at 1536 er for mye!

Mente at det som var OVER 1024 og 1536 begynner å bli sløseri!

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Det er jo opplagt at det ikke er noe galt i å kjøpe litt extra ram. som mange har sagt kommer det mange nye spill som kommer til å kreve enn del ram og data så kjør på og kjøp :p

Kunne gjerne gjort det, hadde bare noen vært sikker på dette:

Mitt MSI KT3V støtter bare opp til 3 GB RAM, kan det by på problemer?

I henhold til stabilitet, osv...

...Og i tillegg om MSI KT3V er i stand til å gjenkjenne både PC3200 og PC2700 og kjøre dem samtidig.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål på tampen her:

Sitter selv på noen litt dyre corsair brikker (2x256 3200LL), så når jeg kjøper meg ny pc til høsten/nyåret, vil det da være forsvarlig å kjøpe 1/1,5GB Corsair? Eller er det bedre å kjøpe Noname eller Twinmos?

Tenker da pris i forhold til ytelse..

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...