Gå til innhold

Kjøp av trøsykkel


KjellV

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle skaffe meg en trøsykkel. Maks pris ca. 4000,- Noen anbefalinger?

 

Kan vel kanskje legge til at jeg vil ha en slik sykkel som de fleste har, halvveis terrengsykkel? Demper forran er vel også kjekt å ha :)

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg en Everest med 24 gir og RTL-dempere for 5 år siden, og jeg har den ennå i beste velgående. Den har ikke krevd veldig mye stell, den har bare vært utrolig god. Asfaltdekk fulgte med, slik at min rekordfart er 72 km/t ned en vill bakke. (Målt på drittspedometer, men det var i alle fall i nærheten)

 

Uansett, Everest har fungert toppers for meg! :thumbup:

 

EDIT: Jeg gav 3999.- for den i sin tid...

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Jeg hadde en gul Everest Bison i noen år og den fungerte perfekt for meg. Var i god stand uten spesielt vedlikehold også. Ble dessverre overkjørt av en traktor =(

 

Mulig jeg ser etter Everest ja

 

 

PS: Vil gjerne ha gir på selve handtaket. Fungerte som en drøm på sykkelen min *drømme tilbake til de gode tider*

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Ta deg en tur på G-sport, Anton sport, XXL eller en annen stor sportskjede.

Der har de hagevis av sykler til den prisen.

 

Men dessverre får du kun hva du betaler for, men om du ikke er en hardcore syklist trenger du nok ikke mer enn det...

 

Mye svada her nå, men ikke kjøp så billig sykkel med skivebremser, se om du finner en helt stiv sykkel (uten fordemper, billige fordempere tåler ingenting), shimano deore, deore LX eller XT girsystem og ikke knastedekk for 1 meter gjørme.

 

Bare noen tips, tenkte jeg skulle si ifra :roll:

Lenke til kommentar

Jepps, se på gir- og bremseutrstyr når du skal kjøpe, er SVÆRE forskjeller. Deore, Deore LX og XT er blandt det øvre skiktet av shiomanosystemene (de vansligste) hva kvalitet angår. Men husk, XT-utstyr er dyrt å bytte på/reparere, samme gjelder bremseklokker. Skal jeg ha originale bremseklosser til mine XT-bremser koster det meg 200 kr. :shrug:

Lenke til kommentar
Skal jeg ha originale bremseklosser til mine XT-bremser koster det meg 200 kr. :shrug:

Bremseklosser er ikke så altfor viktig, tektroklosser til 29,90 fungerer omtrent like bra når felgene er tørre.

Den "store" forskjellen merker du ikke før det blir veldig vått.

Så lenge selve bremsen er stiv og god fungerer stort sett alle klosser...

 

Edit:

Virker som om Goophy har litt peiling ja. Hvordan er denne tror du? Har null peiling ang. sykkel og hva som er bra.

 

Ville heller kjøpt en mountainbike, stort sett bedre deler på de enn de såkalt "hybridsyklene", bare kjøpe med noen semi-slick dekk og sette på så merker du omtrent ikke forskjell.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Asfaltdekk fulgte med, slik at min rekordfart er 72 km/t ned en vill bakke. (Målt på drittspedometer, men det var i alle fall i nærheten)

:D

 

Er så sykt morro å kjøre fort på sykkel :)

Har hatt 70km/t ned "korketrekkeren" engang, da lover jeg at man kjenner kreftene i den farta!

Hadde også 62 ned en syk grusbakke i sandtaket...mere spenning skal man lete lenge etter å finne imo.. 62 km/t uten bremser er mer spennende enn gressklipping og basehopping til sammen :)

 

Har syklet siden jeg var 3 år, liker å dra på hjulet iblandt og ;)

 

Har selv en Merida Matis nå, RST demper, Deore LX gir og greie shimano v bremser bare.. Bremseklossene har jeg seffølgelig kjøpt på biltema, koster jo 20 kroner og fungerer ypperlig :)

 

Ville anbelfalt deg å kikket på Hard Rox om du har lyst på en digg terreng sykkel til ikke altfor mye spenn..

Om du kun kommer til å sykle i byen, men vil ha en sykkel med demper og sånt, så vil jeg anbefale en Hard Rox Comfort Machine (hybrid sykkel), ser kanskje ut som en typisk gamling sykkel..men det er en helt sinnsyk digg sykkel og kjøre på langtur med, og små turer..

 

Så har man "G-Force" sykklene da, de er relativt billige.

Er vell diamant som lager dem, godt utstyrt .. husker ikke hva slags gir og sånt atm, men husker jeg ble overasket da kameraten min sa prisen .. 3000 kroner :)

 

Lykke til med sykkelkjøp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...