Popobawa Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Kjøpte noe fra en nettbutikk for rundt 2 mnd siden. Jeg fikk ikke angrerettskjema og lurer da på hvor lang tid jeg har igjen av angreretten, eller gjelder det de 14 uansett? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 www.lovdata.no mener å huske at det er 3 mnd, men orker ikke sjekke. Lenke til kommentar
collargoll Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 "Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på forskreven måte. Fristen læper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt." Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Sikkert dumt spm dette, men jeg har bestilt fra den nettbutikken to ganger. Første gangen fikk jeg angrerettskjema og andre gangen fikk jeg det ikke. Gjelder den første for det andre kjøpet også? Det her gjelder forresten en bærbar pc. Har nesten ikke brukt den. Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Sikkert dumt spm dette, men jeg har bestilt fra den nettbutikken to ganger. Første gangen fikk jeg angrerettskjema og andre gangen fikk jeg det ikke. Gjelder den første for det andre kjøpet også? Det her gjelder forresten en bærbar pc. Har nesten ikke brukt den. Angre i vei. Husk at du må ha originalemballasjen... Endret 7. juni 2004 av bkvaloy Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Jeg bestilte den 29.04. Den var bra fram til idag, og da blei den vrang. Jeg har alt som fulgte med, bortsett fra plasten som var på skjermen. Endret 7. juni 2004 av MrBlueJack Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg bestilte den 29.04. Den var bra fram til idag, og da blei den vrang. Jeg har alt som fulgte med, bortsett fra plasten som var på skjermen. Fiks den heller da vel... Har jo garanti... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Å bruke angrerett på eit produkt som ikkje fungerer er ikkje heilt rett. Selgar kan då nekte angrerett då produktet ikkje er i den tilstand det forlot selgar i. Det selgar kan heller kreve er å prøve å reparere det. Faktisk er det du som kjøpar som kan tape på det, då du leverer tilbake ein ødelagt gjenstand og betaler portoen tilbake, og kanskje blir belasta for reperasjon. Mens ved reklamasjon skal dei dekkte returporto og rep. (så sant det er ein garanti/reklamasjonsrett feil). Men husk at angrerettskjermaet ikkje treng å ligge ved i skriftleg form, det er godkjent at den ligg med i eletronisk form i ordrebekreftelse/ utsendelses bekreftesle. Men denne saka høres meir ut som ei garantisak enn angrerettsak. mvh JanEirik Edit: Hjelp eg har 911 innlegg, no blir eg vel huka inn av CIA for terrorisme, spesielt når fyren over meg har den avataren som han har Endret 8. juni 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Nei, du har 913 innlegg! Og jeg fikk heller ikke angrerettskjema i elektronisk form. Men det hele har ordnet seg nå, fikk lagt inn XP idag tidlig og maskinen er så god som ny. Vet faktisk ikke hva som var galt med den heller. Bare at den plutselig klikka og oppførte seg veldig rart. Men everything is good nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå