Jim Rager Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hvorfor blir jeg "snytt" av bit torrent??? Jeg er ganske lei av og se uploaden runde 30kbit sek og download sliter med og komme seg over 10!!! Bruker en bit torrent programet "bit spirit" kan det vere noe med det? noen som har et programm og annbefale?? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) DC++, oDC eller en annen bra DC-klient. Edit: Har du ADSL med 256 ut? Da vil downloaden gå betraktelig ned når du nærmer deg 30 KB ut. Har ingenting med Bittorrent å gjøre. Endret 7. juni 2004 av Rikky Lenke til kommentar
jokki Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Har du åpnet port? Shareza kan så absolutt anbefales. Hvis ikke så er torrenttopia som kan søke på torrent filer eller bitcomet mulige alternativer. Lenke til kommentar
Janmandelid Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg er ganske lei av og se uploaden runde 30kbit sek og download sliter med og komme seg over 10!!! Hastigheter varierer jo sinnsykt mye, iallefall hos meg som bruker Azaerus. Av og til er downloadhastigheten større enn uploadhastigheten og omvendt. Men det kan jo være noe galt dersom dette pågår over veldig lang tid, da snakker jeg om et døgn eller noe dersom det er ei stor fil du laster ned.... Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Om hastighet er pri 1, og penger pri 2, anbefaler jeg absolutt newsleecher! Selv bruker jeg kun det, men betaler da $15 US for ubegrenset tilgang. Med newsleecher har jeg maks utnyttelse av linjen, det vil si at jeg med min 1.6 MB linje hos NGT har jeg i snitt 170 kb i nedlasting! Får hentet 700 megs på 30-40 minutter. For meg er DC ikke et alternativ da det er altfor tregt og lite effektivt. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Å betale for fildeling er noe jeg ikke kan tenke meg at folk gidder å gjøre. Må jeg betale for fildeling så slutter jeg heller. Bare 15$? 35$ står det nå på hjemmesiden deres. DC er kansje tregt i seg selv, men har du prøvd en multisource klient f.eks som IntraDream? Der kan du laste den samme filen fra flere brukere samtidigt å da får du veldig høye hastigheter. Klarer helt fint å bruke hele linja mi ved å laste ned gjennom BitTorrent og nå som BitTorrent2 kommer snart skal det bli spennende og se hva den kan by på. Endret 8. juni 2004 av jokki Lenke til kommentar
goggys Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 For meg er DC ikke et alternativ da det er altfor tregt og lite effektivt. Det handler om å komme inn på de gode hubbene. Finner du en bra hub der de fleste har 2mb og 10mb får du topp fart hele tiden. Har selv funnet et par huber. Får topp fart hele tiden Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Blir jo som Jokki sa helt idiotisk å betale for fildeling, da hele poenget med å nedlaste/fildeling er å gjøre det GRATIS. Hvis man skal sitte å betale for en film som er lasta ned, kjøper jeg heller en dvd av originalen. Skal man ha høy fart, er det bare å finne noen svenske huber og noen med 10mbit... Betale? NEI TAKK! Lenke til kommentar
stickss Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) *Innlegg fjernet, advarsel utdelt* Endret 9. desember 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Err, nntp er da ikke en p2p-protokoll ... Tsk. Lenke til kommentar
DuML3 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Off-Topic: Jeg skjønner ikke hvorfor dere svarer med DC++ / oDC osv.. han snakker om BitTorrent On-Topic: Trur det er noe port styr du må fikse hvis du har D-link.. www.google.com/search?q=bittorrent+d-link <- se om du finner noe der Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 er ikke sikkert det har noe med linja, eller bittorrent. prøv å bytt litt klienter, bruker shadow og er ganske fornøyd. men det er også viktig å finne gode torrents. er inne på elitetorrents nå, og de er jævlig raske med å få ut nye filmer. Der får du også glede av at du laster opp masse, for du må ha en viss ratio for å kunne laste ned(0.9 tror jeg) Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Hvorfor blir jeg "snytt" av bit torrent??? Jeg er ganske lei av og se uploaden runde 30kbit sek og download sliter med og komme seg over 10!!! Bruker en bit torrent programet "bit spirit" kan det vere noe med det? noen som har et programm og annbefale?? Problemet med ADSL og bittorrent er at uploaden «kveler» nedlastningen din. Jeg bruker ett program som heter NetLimiter til å begrense opplastningshastigheten. 8-10-12 kb/s er greit på min 256 kbit uploadlinje. Lenke til kommentar
neph Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Bruker også Netlimiter, og port 6881 er fullt åpen, men alikevel er nedlastingene drependes langsomme, Bittorrent er så utrolig ustabilt. Bruker Azureus, er det noen som har noen tips til noe bedre?. Lenke til kommentar
STrat2k Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg bruker Bittornado og netlimiter, sliter sjeldnt med fart på bittornado.. Spørst hvor mange seeds, peers det er på downloadn.. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Bruker også Netlimiter, og port 6881 er fullt åpen, men alikevel er nedlastingene drependes langsomme, Bittorrent er så utrolig ustabilt. Bruker Azureus, er det noen som har noen tips til noe bedre?. I azerus kan du begrense upload i innstillingene. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Den vanligste grunnen til at torrenter går sakte er at man har en ruter eller brannvegg som sperrer tilgangen til svermen. På andreplass og nedover har man metting av linjen grunnet for stor/ubegrenset opplasting, bruk av ræva klienter som f.eks BT++ og Shareaza, ekstern struping av trafikk basert på portnummer eller protokolltype og den beste av dem: folk som setter opplastingshastiheten til 0kbps med f.eks Netlimiter. Disse menneskene burde fått en premie. Den enkleste måten å sjekke om det er grunn#1 som er problemet er å bruke Bittornado eller Azureus (eller en hvilken som helst annen klient som har fjes/lys som viser oppkoblingsstatus) og se om man får grønne eller gule fjes/lys. Grønt fjes = alt ok, gult lys = brannvegg/ruter som sperrer. Lenke til kommentar
STrat2k Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Bruker også Netlimiter, og port 6881 er fullt åpen, men alikevel er nedlastingene drependes langsomme, Bittorrent er så utrolig ustabilt. Bruker Azureus, er det noen som har noen tips til noe bedre?. I azerus kan du begrense upload i innstillingene. Det kan du i det fleste clienter Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 folk som setter opplastingshastiheten til 0kbps med f.eks Netlimiter. Disse menneskene burde fått en premie. Rette sagt: skuddpremie Det er noe som heter "vil man være med på leken, så får man smake steken". Ønsker man å laste ned filer fra p2p nettverk, får man vær så god å bidra tilbake også. Heldigvis er flere nyere p2p protokoller designet slik at de som bidrar også får mer igjen i form av raskere downloads. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå