Gå til innhold

Hvilken 19" LCD?

Anbefalte innlegg

Ja, da har foreldrene mine bestemt seg for å spleise på en LCD skjerm til meg, siden jeg ofte klager over hodepine, etc. CRT'en min er veldig dårlig, greier bare 85hz i 1024x768, og enda da er den uklar. :thumbdown: (en MAG XJ707 17" for de som lurer)

Men her er kandidatene..

NEC 19" LCD MultiSync 1960NX A/D

Samsung 19" LCD SyncMaster 193T

Merk at skjermen SKAL være sort eller sølv, og kan ikke koste mer enn 6500. Da falt det naturlig på en av disse. Den blir ikke kjøpt for utpå sensommeren, august eller noe.

En kompis av meg har 193T, og på hans skjerm greier hvertfall ikke vi å spore etterslep, så det blir nok mest sannsynlig den, eller er det faktisk forskjell på disse to?

Takk for svar :)

edit: glemte noe..

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss du står mellom dei to skjermen som ditt valg ville eg gått for samsungen viss FPS speling er eit viktig bruksområde for skjermen.

Men i 19" klassen har LG ein veldig sterk kandidat, L1910B som ville ha vore mitt valg.

NECene har ein del andre kvaliteter som Samsung go LG ikkje har

Nec 1960nx har sine brødres styrke i farge og film med har eit etterslep som ikkje heil hang med i svingane.

Alternativet for nec er 1980sx som er ein bedre skjerm på dei fleste punkt enn 1960nx

193T, 1960nx og 1980sx er testa i den store LCD testen del 2LG 1910B er testa i LG vs Viewsonic

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vil bare si at det er kommet og kommer flere nye 19" på markedet

På onsdag får jeg inn 2 stk skjermer. En fra NEC og en fra Eizo.

Sistnevnte har 1000:1 i kontrast :)

Ville bare si fra hvis det skulle ha betydning for avgjørelsene som skal bli tatt.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...