Fredrik Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) La merke til reklamen som er på forsiden av hw.no med 3000/512KBPS øverst, og "raskere bredbånd og lavere pris med "Fra 413" nederst, så trykker jeg på den annonsen og sjekker prislisten til Catch og ser at det slettes ikke har noen ting med 3mbit\s linje. Det er for 1000\384kbp\s linjen deres, og ikke 3000 som annonsen gjør inntrykk av. Ok, skal nevnes at jeg tvilte en del på den prisen, og jeg tenkte "what's the catch?". Men er ikke dette en litt teit måte å "lokke" til seg besøkende på websiden? Jeg synes det. /fredrikrb Endret 7. juni 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Syntes det er helt greit jeg. Så lenge det står "fra 413kr" har jo ikke de gitt intrykk for at det er for 3mbit linje... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Vel, om du ser på f.eks NextGenTel sine reklamer er det FRA 413,- f.eks med 2 års binding. Greit at 3mbit'en er ny, men da kan det kanskje stå det i reklamen? Det med 3000/512 har jo lite å gjøre med fra 413,-. 3mbit linjen er faktisk dobbelt så dyr som 1000/384. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg oppfattet denne reklamen som om de leverte 3000k til 412, så jeg synes den er villedene Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg oppfattet denne reklamen som om de leverte 3000k til 412, så jeg synes den er villedene samme her.. Lenke til kommentar
hce Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 "FRA KR." er skrevet med hvit skrift på gråe skyer. Definitivt et markedsføringstriks, jeg synes reklamen er litt drøy. Min første tanke var at 413kr for 3000/512 var billig, ergo klarte den å lure meg lett. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Min første tanke var liksom "SWEET", prisene begynner jo å ligne noe her. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Dette er et klassisk eksempel på å prøve lure average joe. Oppvakte nerder/geeker/forumtroll ser reklamen som den er, men average joe, det vil si surferen i gata ser det som at de selger 3mbit for prisen som står i reklamen. Og det vet reklamebyråer o.l. meget godt. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Jeg oppfattet denne reklamen som om de leverte 3000k til 412, så jeg synes den er villedene Helt enig. Førsteinntrykket var en 3000/512 linje til 413kr, men man ser jo etterhvert at det ikke stemmer. Uansett så synes jeg førsteinntrykket har MYE å si, og det blir ødelagt her. Dog får dem sikkert mange besøkende, for det er jo en effektiv reklame Endret 7. juni 2004 av atticus Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 3000/512 raskere bredbånd og lavere pris fra kr 413 noe lengre fra sannheten kommer man ikke, er greit de skriver fra 413,- MEN når de t.o.m understreker lavere i den sammenhengen der så mistet jeg litt troverdighet til catch jeg utifra reklamen så kan jeg ikke komme med en annen konklusjon at virkeligheten er LANGT unna den reklamen Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Enig i at den der var litt misvisende. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Misvisende så til de grader. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Misvisende så det holder. Man får inntrykk av at man kan få den hastigheten til den prisen. Burde rapporteres til forbrukerrådet for villedende markedsføring. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Så drøyt er det da ikke. Men jeg bare synes det er litt teit måte å framstille annonsen. Det er tross alt rettet mot folk som er "mer enn oppegående" innen pc. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg oppfattet denne reklamen som om de leverte 3000k til 412, så jeg synes den er villedene Helt enig Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Ikke bare meg altså. Men noen fra hw.no som har noen synspunkter da? Evt. Catch, men de henger nok ikke her. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 At den reklamen er spekulativ og bevisst misvisende er det ingen tvil om. Synes forøvrig at HW burde være mer kritisk til slike reklamemetoder, nettstedet er vel i utgangspunktet ment å være på forbrukerens side. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Men er ikke dette en litt teit måte å "lokke" til seg besøkende på websiden? Mener du til catch sin web-side da? For det er jo ikke for å lokke folk til hardware.no... Lenke til kommentar
Murty Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 hmm.. jeg forstod at det ikke var 3000 linja til 413 kr. i og med at det stod "fra" 413. men allikevel.. det var en lumpen reklame... Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 alle bredbandstilbyderene jukser vel , tipper jeg. selv kjøpte jeg bredband fra bluecom, til deres fine priser, - TRODDE JEG. det viser seg nemlig at prisene de reklamerer med er uten moms. ikke trodde jeg at det var lovlig å reklamere med priser uten moms i norge, men , vel, der har dere bluecom. so catch er ikke den eneste synderen på reklamefronten. er det andre bredbandsfirmaer som jukser med prisen/reklamen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå