Gå til innhold

Gjøre Chieftec'et mitt stillere...

Anbefalte innlegg

Heisann...

Jeg har ett Chieftec Dragon Aluminium Midi Tower, og jeg synes det bråker sinnsykt... Jeg har tenkt på å kjøpe denne drevrammen fra microplex, funker den?

Også tenkte jeg litt på å kjøpe denne strømforsiningen fra microplex også, men jeg lurer på om det er den PSU'en jeg har som lager så jækli med lyd... Og om denne strømforsyningen i det hele tatt passer i kabinetter...(me noob ;) )...

Eller om noen vet om noen PSU'er som hadde funket, og helst til en litt rimeligere penge enn Mist'en, så hadde det oxo vært kjekt ;) ...

Og om noen har noen flere rimelige forslag til støydemping; skriv i vei :thumbup:

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har mine tvil om at det er kabinettet som bråker.. Første bud når du skal støydempe er å finne ut hva det er som bråker. Hjelper lite med en drevramme hvis det er CPU-vifta som bråker osv.

Alle ATX-strømforsyninger passer i kabinettet.

Lenke til kommentar

Det _er_ harddisken som bråker, akkurat nå ligger den bare på et mykt underlag i kabinettet... Når den var festet på vanlig måte, bråkte det helt forferdelig...

CPU viften er neppe noe problem det er en GlacialTech Igloo Silent breeze på 15db eller noe sånnt...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Håper dere har litt medfølelse for meg som har 6 disker som kjører i et chieftec bigtower... Bråker som et helvette... :(

*klappe på*

Dozer_: Kjøp støydempings matter til kabinettet. Kjøp noen rolige vifter og kast ut de gamle(hvis de bråker) og slike harddisk "oppheng/ramme/thingy". Ellers kan du leve med lyden...

Endret av Carrox
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Glem de drevrammene.

Bruk en gammel(eller ny) sykkelslange.

Funker som et uvær,så har du spart noen kroner du kan kjøpe noe annet mere nyttig for.

Hva skal du da gjør med den sykkelslangen?

Kunne tenkt meg å ordne noe slikt.. har sykkelslange å greier.. :cool:

Lenke til kommentar

Vel ,hos meg er det lett.

Har et Chieftech Maxi,og i det er det huller i brønnveggene jeg bruker som fester.

Hvis du har trua på slange ,er det bare å bruke fantasien.

Det funker.Som juling. :thumbup:

Driver og lager et lite "hus" til diskene som jeg skal bygge dem inn i.

Og støyisolere og så henge opp. I sykkelslange.

Endret av Tootimes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...