Dozer_ Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Heisann... Jeg har ett Chieftec Dragon Aluminium Midi Tower, og jeg synes det bråker sinnsykt... Jeg har tenkt på å kjøpe denne drevrammen fra microplex, funker den? Også tenkte jeg litt på å kjøpe denne strømforsiningen fra microplex også, men jeg lurer på om det er den PSU'en jeg har som lager så jækli med lyd... Og om denne strømforsyningen i det hele tatt passer i kabinetter...(me noob )... Eller om noen vet om noen PSU'er som hadde funket, og helst til en litt rimeligere penge enn Mist'en, så hadde det oxo vært kjekt ... Og om noen har noen flere rimelige forslag til støydemping; skriv i vei Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg har mine tvil om at det er kabinettet som bråker.. Første bud når du skal støydempe er å finne ut hva det er som bråker. Hjelper lite med en drevramme hvis det er CPU-vifta som bråker osv. Alle ATX-strømforsyninger passer i kabinettet. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 jeg kan vedde på at det er Harddiskene din som bråker Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Det _er_ harddisken som bråker, akkurat nå ligger den bare på et mykt underlag i kabinettet... Når den var festet på vanlig måte, bråkte det helt forferdelig... CPU viften er neppe noe problem det er en GlacialTech Igloo Silent breeze på 15db eller noe sånnt... Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Håper dere har litt medfølelse for meg som har 6 disker som kjører i et chieftec bigtower... Bråker som et helvette... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 ville heller hatt http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBHDS1 Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Finnes det ikke no gummiringer som kan settes på mellom disken og ramma? Hvor? Hvor mye? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 (endret) Gå for Fortron/Source 400W i stedet. Og den drevramma som kverna forslo Edit: gikk vist ikke med link til den Endret 22. juni 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 27. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2004 Finnes det ikke no gummiringer som kan settes på mellom disken og ramma? Hvor? Hvor mye? Her er et par sånne trur eg ... vet ikke hvor bra de funker da... Men den drevramma skal jeg straks bestille... Også har jeg tenkt på denne: NorthQ Stømforsyningen også... Er denne noe stiller enn den som er i kabbiset allerde? Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Håper dere har litt medfølelse for meg som har 6 disker som kjører i et chieftec bigtower... Bråker som et helvette... *klappe på* Dozer_: Kjøp støydempings matter til kabinettet. Kjøp noen rolige vifter og kast ut de gamle(hvis de bråker) og slike harddisk "oppheng/ramme/thingy". Ellers kan du leve med lyden... Endret 28. juli 2004 av Carrox Lenke til kommentar
Tootimes Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Glem de drevrammene. Bruk en gammel(eller ny) sykkelslange. Funker som et uvær,så har du spart noen kroner du kan kjøpe noe annet mere nyttig for. Endret 25. juli 2004 av Tootimes Lenke til kommentar
Talker Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Glem de drevrammene.Bruk en gammel(eller ny) sykkelslange. Funker som et uvær,så har du spart noen kroner du kan kjøpe noe annet mere nyttig for. Hva skal du da gjør med den sykkelslangen? Kunne tenkt meg å ordne noe slikt.. har sykkelslange å greier.. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 lage gummioppheng kanskje? noe alla det kverna foreslo.. Lenke til kommentar
Tootimes Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Vel ,hos meg er det lett. Har et Chieftech Maxi,og i det er det huller i brønnveggene jeg bruker som fester. Hvis du har trua på slange ,er det bare å bruke fantasien. Det funker.Som juling. Driver og lager et lite "hus" til diskene som jeg skal bygge dem inn i. Og støyisolere og så henge opp. I sykkelslange. Endret 28. juli 2004 av Tootimes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå