Gå til innhold

Erfaringer med ferdibygget pc på komplett.no

Anbefalte innlegg

### Topic redigert av moderator ###

hei!

jeg har planer om å bestille meg en pc fra komplett.no ferdigbygget en sånn måndens pc (mai) måndens og lurer på om noen har erfaring med handle der ifra og om det er et bra handel når det gjelder pris på en ferdigbygget en og om jeg skulle bygd meg en selv noe forskjell eller ikke?

er det noen som mener at det er mye for en slik pc 11000 med 17 tommers flatskjerm er litt usikker se fordi mange av vennene mine sier at det er best å bygge selv fordi det er billigere osv osv.

lurer også på om det er mulig å bygge den ut så mye jeg vill (nesten i vertfall da)

fordi jeg har hørt om at dells pcer ikke kan bygges ut fordi de har egene hovedkort hvor man ikke kan sette inn f.eks. mer ram fordi de hovedkortene er skapt for kun så så mye osv osv? noen som har peiling? på forhånd takk!!

ps! vet at jeg ikke er flink til å sette punktum og andre tegn så det kan bli litt tråki å lese :blush:

Endret av B|Real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det alternativet som gjer mest for pengane er å kjøpe sjølv via komplett, netshop eller ein annan webshop. Dell er ikkje så gunstig til spel og slikt, dei passer best på kontorer med tekstbehandling osv...

Komplett er bra dei, har til tider rota seg bort og irritert kundene, men for all del, det er ein god webshop. Personlig foretrekker eg www.netshop.no. Smak og behag.

Lenke til kommentar

komplett er bra. bra service der. har du brukt mye penger der kan du be om rabatt. du kan oppgradere pc-en din ja. Hva dell gjør er jeg ikke sikker på men forundrer meg ikke om du ike kan oppgradere den.

Bygge selv er enkelt,er guide til det her på hw..tror jeg.

Lenke til kommentar

det er ikke det at jeg ikke klare å bygge selv men jeg er ikke den beste på pc i verden og jeg har hørt om at man må ha disse delen for å holde pcn stabil og ditt og datt som jeg ike helt skjønner det er det jeg er mest bekymret om at den skal være stabil og ikke bare bra at den starter

Lenke til kommentar

Kjøper du ferdigbygd fra Komplett, så sjekk i hvertfall alt sitter på plass der inne før du starter opp. Jeg så en pc derfra (bestillt for ca. ett år siden) hvor maskinen ikke startet opp pga av at skjermkort m.m. hadde løsnet i postgangen...billig kabinett uten skruefesting av kortene. Hovedkortet hang og slang også...not good...

Lenke til kommentar

ja det er godt mulig at det ikke er så vanskelig. men mener du en pc til 11000 ikke passer bra til spill men best for kontoret: http://www.komplett.no/k/config.asp?ConfigSystemId=10020

mener du at denne ikke er noe spesielt bra til spill????? :no: fordi da er jeg 100 ganger så dårlig på pc enn det jeg trudde :blush:

men lurte også på om hvis jeg hadde brukt akuratt de samme komponentene og kjøpt dem og sutti sammen selv at det hdde blitt biligere hvor mye da i så fall???

Lenke til kommentar
mener du at denne ikke er noe spesielt bra til spill????? :no: fordi da er jeg 100 ganger så dårlig på pc enn det jeg trudde :blush:

Neida, eg meinte dei PCene som Dell selger. Dei er overprisa og ikkje særleg passande til spel ;)

Lenke til kommentar

Hei :)

Anbefaler deg å bygge selv fordi det er gøy :D Dessuten kan du spare penger, og kun kjøpe de delene du behøver, og ønsker. Og det koster mye å oppgradere siden du sansynligvis må sende inn hele stasen (som regel er kassa plombert med et klistremerke slik at hvis du åpner den bortfaller garanti).

Hvis du ikke vet hvilke deler du skal ha, så fins det en side her på forumet som heter "Hjelp, jeg skal ha ny PC". Der kan du få hjelp fra forumbrukere til å skreddersy en maskin med de egenskaper du måtte ønske. bare oppgi det budsjett du måtte ha, så får du helt sikkert en mengde gode tips. Og så fins det jo en god mengde slike tråder der allerede :thumbup:

Og generell hjelp her på forumet til å sette den sammen vil då også få når du ber om hjelp :D Det er ikke så vanskelig som du kanskje tror, bare ta det med ro og monter en del om gangen :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

de gangene jeg har regnet på det så har jeg ikke kommet billigere ut enn Dell.

Don`t get me wrong... jeg har selv egenbygd pc.

Men de gangene jeg har regnet på det til venner/bekjente har det ikke vært noe særlig å spare...ikke med skjerm/lisenser osv.

Correct me if I am wrong...det gjør du sikkert allikevel, hehe...

Skulle likt å se ett regnestykke der det var mye å spare...men det kan kanskje dere finne frem? ;)

Lenke til kommentar

ja men denne pcen er akurat de delene jeg vill ha så det passer meget bra men blir det noe forskjell på prisen om de bygger den for meg eller om jeg tar akuratt samme delene og bygger selv?? det er det jeg er mest interesert i :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...