Matthiesen Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Jeg byttet hovedkort fra et A-Open AX45-v til ASUS P4P800 Deluxe. Kortet kjøpte jeg brukt fra en som har hatt vannkjøling på det.Min CPU er gammel Intel P4 1,7ghz. Jeg har en Hitachi 120gig delt opp i 3 partisjoner med OS på c:.. Men etter mange forsøk formaterte jeg den.. nå har jeg 1 tom klar til å installere OS i. Men dette skjer: - Pc'en piper litt i oppstart.. viser bilde klassiske bilder osv.. - Så kommer dette: Overclocking failed! Please enter Setup to re-configure your system. Press F1 to Run SETUP Press F2 to load default values and continue. - Når jeg gjør (F1) og lagrer innstillingene, rebooter pc'en uten skjermbilde.. Det ender opp med at jeg må kutte strømmen og er tilbake til der jeg startet. - Når jeg gjør (F2) kommer dette: "NTCDR is missing - Press CTRL+ALT+DEL to restart. Og når jeg gjør det, rebooter pc'en uten skjermbilde igjen.. Hva er det som foregår her egentlig? Endret 7. juni 2004 av Matthiesen Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 En person som hadde det kort Du må klage han(hun). Lenke til kommentar
Matthiesen Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Det er jo i mine øyne ikke noe galt med hovedkortet.. Tror det er et problem at jeg har en gammel 1,7 ghz.. Hva sier dere? Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Du bør jo sjekke om cpu er støttet av hk Lenke til kommentar
bengh Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Reset BIOS så ordner kanskje ting seg. Dvs flytt jumperen på hovedkorten en 5 sekunders tid. Jeg kjøpte et HK på lagersalg hos PS data som hadde vært testet. Her måtte BIOS resettes før PC'n ville snakke med meg. Lenke til kommentar
westa Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Asus P4P800 Deluxe skal kunne takle en 1,7GHz P4...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå