Morten HS Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 I det siste har jo sense lansert et nytt mobil abo hvor man kun betaler for det man ringer for, og ikke en fast månesdpris. Men blir det ikke dobbelmoral når de selger Nokia 3200 til 1 krone på narvesen med Sense Abo? 1 Kroner høres veldig billig ut, mtp at Sense ikke har faste månedspriser, men man må da betale 99 kroner ekstra i 12 mnd for telefonen, riktignok ikke så veldig mye, men de går da mot seg selv her..? andre som synes dette er rart? Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Det er vel ikke så rart at man skal betale for en mobiltelefon da! mange som tydeligvis ikke forstår markedsmekanismen. Sense får en kunde, kunden får en mobil han betaler kr. 1189,- for fordelt på 12mnd pluss kr. 1,- Hva er dobbemoral med det? Normalt for de fleste å betale for et produkt som en mobil er da! men selvfølgelig lurt av Sense å gjøre det på denne måten. Noe andre oppratører gjør i stor skala(NetCom-Telenor Mobil etc.) Bare at de baker det inn i mnd. abonnementet. Ingen forskjell der! Vi som kunder slipper å legge ut et stort beløp. Lettere å bli kunde, det er hele poenget for Sense etc. Endret 7. juni 2004 av ebbe77 Lenke til kommentar
jendor Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Men prisen på 1189,- er likevel et stykke over prisen på Rimi: 990,- med 100,- i ringetid, dvs. egentlig 890,-..... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det er vel strengt tatt ikke noe galt med det, men jeg er enig at det er en litt selvmotsigende måte å markedsføre seg på. Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det er vel strengt tatt ikke noe galt med det, men jeg er enig at det er en litt selvmotsigende måte å markedsføre seg på. Selvmotsigende måte å markedsføre seg, hvorfor det? Det er to produkter levert av samme leverandør. Det ene er en mobil som du betaler kr. 99,- for i 12 mnd. Dete andre er et abonnement som du betaler for ut fra bruk. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Er det lite å skrive om for tiden, ettersom folk skal diskutere slike filleting hele tiden, er det ikke de nye kontant-kort-abonnementene, så er det noe annet som folk skal henge seg oppi. Jeg skjønner over hodet ikke hva problemet er i denne saken. Sense må jo tjene penger de og, og det gjør de ikke ved å selge telefoner til 1 krone, uten å være garantert en viss fast månedssum i 12 mnd. Hadde de ikke hatt avgiften på 99 kroner, så hadde de jo risikert å tape de pengene. Innlysende som bare fy Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Selvmotsigende måte å markedsføre seg, hvorfor det? Det er to produkter levert av samme leverandør. Poenget med de "revolusjonerende" abonnementene er jo at du skal slippe å tenke på månedlige utgifter. Når de da allikevel tilbyr en avbetalingsmetode med månedlige avgifter blir det liksom litt teit. Som sagt, det er ingenting galt med det, men jeg synes det blir litt teit, og hadde ikke gjort det på den måten hvis jeg var sjefen og brukte "ingen månedsavgift" som slagord. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Er det lite å skrive om for tiden, ettersom folk skal diskutere slike filleting hele tiden, er det ikke de nye kontant-kort-abonnementene, så er det noe annet som folk skal henge seg oppi. Det å diskutere de nye kontant-abonnementene er ikke akkurat så uinteressant - siden man fort kan kutte mobilkostnadene ned til 1/3 av det man hadde før.... Det som skjer i markedet er en liten revolusjon, og det er 100% aktuelt og interessant for mobilbrukerne. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Men prisen på 1189,- er likevel et stykke over prisen på Rimi: 990,- med 100,- i ringetid, dvs. egentlig 890,-..... Ja, det er da litt over. Men samtidig får du da en ringepris som ligger på 1/3 av prisen du må betale for rimis kontantkort, og halv pris på sms. Legg til forbruket for et år før du summerer, og du vil se at Sense sitt tilbud er best. Når det gjelder ekstra månedsavgift under bindingstiden, så er det slik sense alltid har operert. Men før var avslaget 50,- i måneden da du gikk ut av bindingstiden. Jeg ser ikke noe galt i dette, så lenge det opplyses skikkelig om forskjellene i reklamen. Lenke til kommentar
joschram Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Poenget til trådstarter var nok at Nadir Nalbant i Sense gikk hardt ut i flere medier for ca 2 mnd siden og beskyldte Telenor og Netcom for å lure penger fra kunder med en fast månedspris. Den faste månedsprisen til Netcom og Telenor kan sees som en dekning av subsidieringen av mobiler. Når da Sense 1 mnd etterpå starter å selge Nokia 3200 med en fast pris på 99,- pr. mnd., så syns jeg utspillet fra Nadir Nalbant var ganske frekt og umoralsk. Sense gjør i praksis det samme som de andre. De bare kaller det noe annet. Sense skriver på reklameboardsene hos Narvesen at kr. 99,- går til å dekke telefonen, men for oss kunder er det ett fett. Vi må jo betale en fast månedspris uansett om det er til Sense eller Telenor/Netcom/Tele2 osv. Johannes Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Poenget til trådstarter var nok at Nadir Nalbant i Sense gikk hardt ut i flere medier for ca 2 mnd siden og beskyldte Telenor og Netcom for å lure penger fra kunder med en fast månedspris. Den faste månedsprisen til Netcom og Telenor kan sees som en dekning av subsidieringen av mobiler. Når da Sense 1 mnd etterpå starter å selge Nokia 3200 med en fast pris på 99,- pr. mnd., så syns jeg utspillet fra Nadir Nalbant var ganske frekt og umoralsk. Sense gjør i praksis det samme som de andre. De bare kaller det noe annet. Sense skriver på reklameboardsene hos Narvesen at kr. 99,- går til å dekke telefonen, men for oss kunder er det ett fett. Vi må jo betale en fast månedspris uansett om det er til Sense eller Telenor/Netcom/Tele2 osv. Johannes Men det stemmer da ikke! NetCom og Telenor Mobil har en fast mnd. avgift som man betaler så lenge man har abonnementet hos de. Man er dermed med på å subsidere andre dersom man ikke bytter mobil hver 12 mnd. Mens hos Sense så betaler man i 12 mnd. så er man ferdig fordi man da har nedbetalt telefonen. Så det er direkte feil å si at man har en fast mnd. pris på kr. 99,- Man betaler for telefonen ikke mer eller mindre. Tydeligvis vanskeligt å forstå dette! Lenke til kommentar
jendor Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Men prisen på 1189,- er likevel et stykke over prisen på Rimi: 990,- med 100,- i ringetid, dvs. egentlig 890,-..... Ja, det er da litt over. Men samtidig får du da en ringepris som ligger på 1/3 av prisen du må betale for rimis kontantkort, og halv pris på sms. Vel, man kan alltids benytte seg av nettsteder som unlock.no - som fikser den saken kjapt og enkelt Da slipper man å ringe med dyre kontantkort, eller Sense abonnement - man kan velge den som er billigst Lenke til kommentar
mckvakk Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 senseabonnementet er fremdeles gratis men du går med på en nedbetalingsordning på 99,- i mnd. noe som ikke har noe med abonnementet å gjøre, men med telefonen Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Men prisen på 1189,- er likevel et stykke over prisen på Rimi: 990,- med 100,- i ringetid, dvs. egentlig 890,-..... Ja, det er da litt over. Men samtidig får du da en ringepris som ligger på 1/3 av prisen du må betale for rimis kontantkort, og halv pris på sms. Vel, man kan alltids benytte seg av nettsteder som unlock.no - som fikser den saken kjapt og enkelt Da slipper man å ringe med dyre kontantkort, eller Sense abonnement - man kan velge den som er billigst Ja, jeg vet jo det, og jeg kan også skaffe meg photoshop cs gratis om jeg vil..det jeg mener er at Ola Dunk personlig ikke vet om dette, og derfor blir ikke rimi-telefonen det billigste for gjennomsnittet Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Alternativet er jo at Sense overhodet ikke subsiderer telefoner i det hele tatt. Det er jo opp til hver enkelt om de vil kjøpe en dyr telefon uten subsidering og et Sense abonnement (dermed slipper de som går og syter nå å klage mer!), eller kjøpe telefon subsidert av Sense, og ha avbetaling på 99 kroner i måneden. Regn ut hva som er billigst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå