E.T Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Heisann! Jeg er med i en gjeng som lager skate og snowboardfilmer. Vi har fått endel penger fra Frifond som vi bestemte oss på å bruke domene, og siden jeg er den eneste av oss som i det hele tatt har lagd en side før (Selv om jeg aldri har vert noe flink til det ), lurte jeg på om noen av dere kunne hjelpe meg med noen ting... [url="http://home.no.net/smxk"]Vaffel productions hjemmeside[/url] Det gjelder menyen, 1.Hvordan Får jeg skifta bakgrunnsfarge i "Menyboksene" 2.Hvordan definerer jeg skriften? 3.Hvordan gjør jeg hele diven/knappen til en link? 4.Hvordan får jeg mouseover på knappene? Takker for alle svar Hilsen Erlend (PS: og hvis noen lurte på det, så skal banneren vekk ) edit: glemte link.. dumme meg Endret 7. juni 2004 av E.T Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 div#knapp { border: 1px solid; width: 138px; height: 30px; float: left; } Lenke til kommentar
E.T Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Polert for majestet EDIT: kom gjerne med annen kritikk! Endret 7. juni 2004 av E.T Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Polert for majestet EDIT: kom gjerne med annen kritikk! Det er jo egentlig ikke så mye å kritisere.. Noen kantete grafikk, og litt kjdelige farger. Ellers er det jo bare en meny og litt tekst. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Snekra sammen et lite eksempel for deg her, som skulle være veldig enkelt å forstå får jeg håpe. CSS: div#meny { width: 500px; } div#meny ul { list-style: none; margin: 0; padding: 0; display: inline; width: 100%; } div#meny li { margin: 0 0 0 2px; padding: 0; display: inline; float: left; } div#meny a { font-family: "trebuchet ms", tahoma, arial, sans-serif; font-size: .8em; color: #333; display: block; padding: 3px 15px; font-size: 11px; background: #CCC; text-decoration: none; } div#meny a:hover { background: #AAA; } HTML: <div id="meny"> <ul> <li><a href="#">Crew</a></li> <li><a href="#">Bilder</a></li> <li><a href="#">Film</a></li> <li><a href="#">Linker</a></li> <li><a href="#">Om oss</a></li> </ul> </div> Lenke til kommentar
E.T Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Whew! nice ! Men hvordan får jeg satt width og Border på "knappene"? Finner det ikke helt ut Uansett, takk for att du tok deg tid Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Er ikke vanskelig med border og width Legg til border: 1px solid; og width; XXpx; i div#meny a. Skal i hvertfall funke, med mindre jeg husker helt feil Edit: 1px er jo seff noe du bestemmer selv. har du 1px solid, får du en border som er 1px tykk rundt hele knappen Endret 7. juni 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
andesh Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Du har kvit kant rundt hele siden, mens svart rundt linkene? syntes ikke dette passet. Ha mer padding mellom meny å første nyhet. footer? Standar farger på linker? Usj, I hate it. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 ok, skal fikse ett annet problem er att knappene ikke blir skikkelig i IE!, det blir ett stort mellomrom mellom header og meny, + at det er bare teksten i knappene som funker som link... Takker for svar! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Du må sette width på a, ikke på li. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Hva med 1 px bred strek mellom linkboksene? Jeg syns det ble litt stort med 2 px. Du burde også skaffe en footer Endret 8. juni 2004 av Purify Lenke til kommentar
E.T Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 hmm... hva er en footer? Når jeg definerer width og border i div#meny a { funker det i IE, men i moilla stiller de seg oppå hverandre... Noen som vet? Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) hmm... hva er en footer? footer er samme som header bare at den er på bunnen av siden Endret 8. juni 2004 av |-Phyro-| Lenke til kommentar
E.T Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 hehe.. k.. menne, jeg lurer litt på hvordan jeg definerer borderen på hver av boksene, vil bare ha 1 pxmellom alle, så tenkte å sette border-left: 0px; Untatt den helt til venstre.. noen som vet? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Du kan vel lage en egen id i css-fila der du setter border-left til 1. Hvis det validerer da? Og hvis det går å ha både id og class på ett og samme element. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Du kan vel lage en egen id i css-fila der du setter border-left til 1. Hvis det validerer da? Og hvis det går å ha både id og class på ett og samme element. Tror ikke det validerer, er ikke sikker.. Endret 9. juni 2004 av Purify Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Jo, det går helt fint å ha id og class på samme element. <div id="header" class="header1"></div> ...bruker jeg selv f.eks. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 9. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) en annen ting, i IE viser banneren med en od del mellomrom mellom banner og meny.. hvordan kan jeg bli kvitt dette? Endret 9. juni 2004 av E.T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå