Gå til innhold

LCD (16ms iiyama) til 3000kr. bra kjøp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det viktigste er ikke å lav responstid i film. En film kjører på 30 fps i dvd format. Oppløsning på film er dessuten langt lavere enn den native til skjermen din.

Tror de fleste vil bli meget godt fornøyd med denne skjermen til den prisen

Mulig jeg er litt begrepsforvirret her, men jeg har sett etterslep/ghosting på DVD-er, og da spesielt på skjermer med høy responstid. Om det ikke skyldes høy responstid direkte, er det da noe som korrelerer med høy responstid?

Ang. oppløsningen på film, så er det vel akkurat det som er poenget mitt.

Lenke til kommentar
Puretamil, at du ahr to LCD skjermer som du sammenligner DVI og VGA mellom betyr ikke noenting.

OM du derimot hadde E430 og E431 vedsiden av hverandre hadde det vært en smule mer relevant.

Selvsagt hadde jeg i en ideell situasjon hatt E430 og E431 side-ved-side.

Men; det at jeg både har en DVI- og en VGA-LCD som jeg kan sammenligne med hverandre her, sier nok noe generelt om kvaliteten på DVI kontra VGA. Ergo betyr det noe.

Lenke til kommentar

vel en skjerm med 25 ms vil nok være helt grei til filmbruk. Det som er viktig er at den har lav responstid til fps spill.

Ja , jeg tror de fleste vil bli glad til denne i spill. Etterslep varierer fra person til person, mrn usnsett er dette noe man venner seg til

Puratamil: da er vi enige ;)

Lenke til kommentar

okay..

Skal ikke kjøpe lcd før om 2 veker eller nåkke alika vell..

Får sjå kor masse penger eg har klart å skrape sammen til den tid,har eg råa så kjøer eg meg en lcd skjerm med lav respomstid og med DVI :D

Lenke til kommentar
Bare lurer på en ting om fargen på skjermen, for det står at den er hvit...

Er den sånn vanlig beigehvit(gamle pcer), sølvhvit eller apple hvit...?

fargen er sølv hvit :yes:

Sånn mac\apple hvit?

EDIT: beklager, leste litt fort igjennom, så ikke at han du quote nevnte apple hvit. :blush:

Endret av bensinkanna
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er noen som har merket det, men på netshop står det at skjermen ikke har innebygde høytalere, noe som E431 har. På bildet har den høytalere og de sier også at den eneste forskjellen fra E430 er at den ikke har DVI. :hmm:

Ja til innebygde høytalere :w00t: (til LAN bruk)

Lenke til kommentar

Har selv en E430. Høyttalere er d ikke på den, så det er høyttalere og DVI som er forskjell mellom denne og E431 hvis jeg har forstått hva som er på E431. For de som lurer på om den egner seg godt til spill så er den helt suveren. Men jeg har merket at den jeg har er lysere nede på skjermbildet og mørkere oppe, sån lys og mørkere og mørkere. Men dette var pågrunn av sittestillingen min fordi søskenbarnet kunne ikke merke dette, og jeg prøvde samme stilling som han og da ble alt så mye bedre enn før!!

Lenke til kommentar
Har selv en E430. Høyttalere er d ikke på den, så det er høyttalere og DVI som er forskjell mellom denne og E431 hvis jeg har forstått hva som er på E431. For de som lurer på om den egner seg godt til spill så er den helt suveren. Men jeg har merket at den jeg har er lysere nede på skjermbildet og mørkere oppe, sån lys og mørkere og mørkere. Men dette var pågrunn av sittestillingen min fordi søskenbarnet kunne ikke merke dette, og jeg prøvde samme stilling som han og da ble alt så mye bedre enn før!!

Lag et guide av hvordan man skal sitte riktig! :p

Lenke til kommentar
Bare lurer på en ting om fargen på skjermen, for det står at den er hvit...

Er den sånn vanlig beigehvit(gamle pcer), sølvhvit eller apple hvit...?

fargen er sølv hvit :yes:

Sånn mac\apple hvit?

Plast Hvit sier jeg, har ikke DVI skjermen men ProLiteE430 som nesten er tvillingen til DVI skjermen, har ikke noe negativt om denne skjermen. :)

Lenke til kommentar
Etter min mening er det definitivt verdt de 1000 kronene. Dra til en dataforhandler, så får du sikkert se DVI/ikke-DVI side-by-side.

Be om å få se en iiyama uten DVI og en sony med eller uten DVI så kan du få se at DVI ikke er alt :p

Er det mulig å vise forskjellen på et digital bilde\film? Skal snart ha meg LCD selv, men er veldig usikker, vil selvfølgelig ha mest for pengene.

Ja og nei. På en skjerm med god D-SUB er det vanskeligerer enn på en skjerm med dårlig D-SUB. Tror også du sliter med å se forskjellen (på en god skjerm) med mindre du sammenligner direkte, men da ser du det forholdsvis lett, uten at det er fryktelig sjenerende

Tar jeg ikke helt feil så er dette nøyaktisg samme skjermen som E430-T som ble testet av undertegnede, bare uten mulighet for å legge til en TV-tuner

Iiyama er forøvrig inmari gode på D-SUB. Det forsvarer ikke at skjermen mangler DVI, men gjør det litt lettere å svelge. Skulle jeg kjøpt meg en 17" allroundskjem nå ville jeg vurdert E430-T sterkt, men jeg har behov for tuneren.

Endret av enden
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...