Gå til innhold

AMDs nye CPU og et prisoverslag


Anbefalte innlegg

-Intel Pentium 4 Northwood 1.8AGHz Boxed

kroner 2400.-

-Abit TH7-II kroner 1711,-

-Rambus PC800 ECC 256MB RIMM kroner 994,-

-Hercules 3D Prophet FDX8500LE 128MB DDR

kroner 2030,-

= ca. 7130,-

 

Kabinett: 800

PSU: 300

Lydkort: 400

Nettverkskort: 150

Skjerm: 2200

Tatsatur og mus: 1100

DVD-ROM: 600

CD-Brenner: 2000

 

Hele pc'en ca. 14700

 

Altså en swiinkraftig PC som lett kan klokkes med viften som føger med til 2300-2400 MHz.

 

AMD har jo kraftige CPU'er, men nå idag før T-Bread bør jeg gå for Intel? Når kommer T-Bread? Og hva kommer den til å koste?

For Intel kan man kjøpe et hovedkort som oppgir et tall hvis noe går galt. ( som ABIT's oppgitt ovenfor ) Det tallet kan man slå opp i en manual og så se hva som er galt, dermed slipper man å sjekke alt. Finnes slike hovedkort for AMD og? ( socket A? )

jeg har hørt at Intel er bedre å overklokke med. men så er de dyrere.....

hjelp...

Det hadde vært kjempekjekt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp det utstyret, jeg har samme hovedkort (husk å kjøpe 2 ram-brikker) og nesten samme cpu (min er 0.18µ "willamette")

 

De tallene som lyser på hovedkortet er kjempekjekke. Når jeg overklokker med åpent kabinett så sitter jeg og ser på den og krysser fingrene for at den skal vise 2b, for da booter den :smile:

Lenke til kommentar

Virket helt fint det der :smile: - Men en liten personlig anbefalling for meg er å satse på kvalitet innen nettverskort ! - Nettverkskort til 150 spenn er neppe av beste kvalitet... Når den pc du satser på er av så god hardware, hvorfor trekke ned på dette. - Jeg hinter til 3com - som vil si en ca. utgift på 500 spenn. 3Com ER Kvalitet og de har veldig lang erfaring med det de driver med,....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...