Gå til innhold

Endre mange bilder (psd til jpg) på en gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spørsmål. Du sier du vil endre alle disse for å få dem til å ta mindre plass.

 

Mener du at du skal arkivere dem som orginaler i JPG format. Eller mener du at du skal ta alle og legge dem ut på nette?

 

Er det det siste så kjør på..er det det første så for gudsskyld ikke slett PSDene når du er ferdig. JPG er et komprimert format som gjør at du mister data.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig for meg å mekke om til jpg uten å miste alt for mye data? Bare tenker på at når jeg hiver bilder fra kameraet mitt kommer de som jpg bilder, men da tar ej vel vare på all informasjonen. Noen som kan fortelle meg hvor mye jeg mister hvis jeg tar og lagrer på beste jpg format i photoshop? Andre formater jeg kan bruke der jeg sparer plass på?

 

Bildene mine nå er på rundt 6 MB og det synes jeg er litt for mye.

Lenke til kommentar
En annen ting er at jeg ikke trenger å ha noe sånt som 2700 X 1800 i bildestørrelse. Det er ikke plakater jeg skal skrive ut heller. Trenger kanskje ikke mer enn 1280 X et eller annet. Kan jeg batche det også i photoshop?

ACDSee klarer alt dette som du spør om.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar

He he. Er enig i at jeg skal brenne dem ut. Har gjort det også... Det er bare det at de tar opp ganske mye plass på harddisken, og jeg har ikke behov for så store bilder, og at de skal være i psd format når jpg med samme kvalitet gjør nytten... Så du trenger ikke *gremmes*...

Alle nye bilder som kommer fra dig kameraet er jpg format og kun 1,9 MB.

Lenke til kommentar
og at de skal være i psd format når jpg med samme kvalitet gjør nytten...

jpg får aldri samme kvalitet som psd... jpeg er å blir det dårligste bildeformatet,

du taper mye info og pikslene blir ødelagt.

 

Du bør bruke png eller tif til bildefiler, da har du komprimering som ikkje

ødelegger data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...