Olle P Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Det måtte blitt et online spill, med blanding av alle sjangere. Noen ... planlegger strategi i realtime. Andre er soldater ... kjører ... kjøretøy som i en simulator. Og noen planlegger større taktiske grep ... Jasså, du har också testat Steel Beasts PRO? /Olle Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) jasså, tysk offiser din quisling!da ville jeg heller spilt alliert offiser! Ikke alle tenker like svart-hvit som deg vettu Tyskerne var mennesker de også.. Noen av sjefene dems derimot I den tyske hæren så var det vel offiserene som var de mest menneskelige av alle, ettersom de var de eneste som ikke godkjente styresettet og lederen, men skal ikke gå offtopic her. Et drømmespill for meg ville vært et strategispill som tok for seg hele forløpet, som rekruttering og trening av tropper, utstyring av tropper og hjelpemannskap (som for eksempel å utstyre folk med billigere våpen for å redusere kostnadene, eller å gi dem større slagkraft til en høyere pris), et rangsystem mellom enhetene, ressursforvaltning (gjerne gjort som i moderne RTS - for å piffe det opp litt), slåssing om flere områder og belønninger for vunne slag. Endret 9. juni 2004 av JayHeM Lenke til kommentar
akarno Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Et spill hvor man hadde TOTAL frihet. Man kunne gjøre alt man kan gjøre i det virkelige liv. Spille gjennom et liv som en person, tiden må jo selvfølgelig gå litt fortere da mm... DET hadde vert kult det *lure på om det noen gang kommer til å komme et sånnt spill* Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Drømmespillet må være Operation Flashpoint i bedre grafikk og andre realistiske omgivelser. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Det kommer nokk! men i min levetid? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 I den tyske hæren så var det vel offiserene som var de mest menneskelige av alle, ettersom de var de eneste som ikke godkjente styresettet og lederen, men skal ikke gå offtopic her. Jaha, så du mener soldatene godkjente det og støttet måten hitler sendte de i døden på? Jeg er sikker på at 90% av soldatene ville heller vært hjemme å jobbet en å risikere livet for en så tåpelig sak. Jeg vil nok heller tro at mange av offiserene ikke støttet hitler, men ble nødt til å late som, siden de skal stå fram som gode eksempler hos soldatene, og det vises lettere hvis en offiser tviler på styret, enn en soldat. Men de skjønte vel at det er bedre å gjøre en innsats og leve litt lengre, enn å nekte en ordre og bli skutt på stedet. Man må være egoistisk i krig for å overleve Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Age of empires 3 har jeg meget god tro på at kommer til å bli bra!!! AOE 2 som kom ut for noen år sida er fortsatt kult og linke, og har det som skal til for å få skikkelig strategy og krigsfølelse.. 3 ern kommer til å bli konge.. Kommer ut i november.. GLEDE SEG!! Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Apollox: alle andre spiller er med allierte, så å spille for noen allierte blir kjedelig, for likt andre spill Lenke til kommentar
Dark Haggis Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 et spill trenger ikke super grafik for å være bra. Det eneste et bra spill trenger er en god historie og god gameplay. Alt snakk om at et spill skal se så virkelig ut som mulig er bare tull. Et spill er fiction, ikke mer uansett hvor mye du vender på det. Dessuten må man ganske ofte kjøpe nye deler hvis man skal holde følge... Uansett sier jeg som får at Fallout 3 med Tactics graffik og mulighet for realtime hadde vært digg. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Det måtte blitt et online spill, med blanding av alle sjangere. Noen ... planlegger strategi i realtime. Andre er soldater ... kjører ... kjøretøy som i en simulator. Og noen planlegger større taktiske grep ... Jasså, du har också testat Steel Beasts PRO? /Olle Er det gammelt eller? Kunne godt tenke meg å prøve et slikt spill. Lenke til kommentar
Dommedagsprofet Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Apollox: alle andre spiller er med allierte, så å spille for noen allierte blir kjedelig, for likt andre spill Dessuten tror jeg faktisk det ville være virkelig interessant å spille et 2. verdenskrigsspill fra tyskernes synsvinkel. Sett bort fra den labre moralen i Hitlers planer, så er taktikkene han la opp for å nå sitt mål mye mer interessante enn de alliertes standard krigstaktikk for å stoppe dem. Hitler vant frem nettopp ved å gjøre noe dristig og uventet hele tiden, og det er jo det som er spennende. For videre spillutvikling er jeg opptatt av at spillene blir mer og mer multifunksjonelle. Det er en av grunnene til at jeg synes for eks. Battlefield er tøft. Andre elementer jeg liker i spill er strategi, som for eks. i Age of Empires 2 og Rise of Nations. Det 3. og kanskje viktigste er multiplayer-muligheten ved å innta veldig forskjellige roller i spillet. Jeg liker tanken på, som nevnt tidligere, eksempelvis et 2. verdenskrig-spill hvor en inntar rollen som strategiker med interaktive kart, en annen som soldat i 1. persons-stil og en tredje som evt. helikopterfører og så videre, og så videre, og det gjerne i spill som foregår i flere dager om gangen (Man setter eksempelvis soldaten i en virtuell sovemodus når man sover selv ). Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Mitt drømmespill er et rollespill basert på enten Fallout historien eller på Ringenes Herre. Det er ett eller annet med produksjonen i Fallout som er så sinnsykt bra gjennomført. Hele den retrofuturistiske feelen bare suger deg inn i miljøet, og det kombinert med musikk og setting er bare perfekt. Interplay: Lag fler! -KJ Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 (endret) Jasså, du har också testat Steel Beasts PRO? /Olle Er det gammelt eller? Kunne godt tenke meg å prøve et slikt spill. Det är i sen alfa-version just nu, och utvärderas eller är redan beställt av flera arméer för utbildning i pansarstrid. (Därav PRO, som i Professional.) För er norrbaggar är det väl enklast att kontakta Danska Haerens Kampskole, som är djupt involverade. Prislappen börjar på 2000 USD per dator och sticker uppåt beroende på vilka anpassningar och finesser man vill ha. Det kommer att finnas en lätt förenklad version, SB PRO Personal Edition, med något mindre finesser, tillgänglig för allmänheten till det "facila" priset av 125 USD, hem i brevlådan. (Förväntat släpp i slutet av året.) Sedan kommer en "mainstream"-version, med namnet Steel Beasts 2, för vanliga gamers ungefär ett år senare. (Info från utvecklaren eSimgames.com.) /Olle (Korrigerat priserna 040615.) Endret 15. juni 2004 av Olle P Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Det var da ekstremt dyrt. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Et spill hvor man hadde TOTAL frihet. Man kunne gjøre alt man kan gjøre i det virkelige liv. Spille gjennom et liv som en person, tiden må jo selvfølgelig gå litt fortere da Det tror jeg hadde blitt SVÆRT kjedelig i lengden... Du gjør det så spennende som du vil. Du kan være en vanlig person eller en gal øksemorder. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Gameplay som GTA med alle mulige former for framkomstmidler, mulighet for å gå inn i, om ikke alle, så ihvertfall mange store bygninger. Og med AI som ikke ligner grisen... Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Et spill hvor man hadde TOTAL frihet. Man kunne gjøre alt man kan gjøre i det virkelige liv. Spille gjennom et liv som en person, tiden må jo selvfølgelig gå litt fortere da Det tror jeg hadde blitt SVÆRT kjedelig i lengden... Man har det ikke mer gøy enn man gjør det selv... Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Mitt drømmespill er et rollespill basert på enten Fallout historien eller på Ringenes Herre. Det er ett eller annet med produksjonen i Fallout som er så sinnsykt bra gjennomført. Hele den retrofuturistiske feelen bare suger deg inn i miljøet, og det kombinert med musikk og setting er bare perfekt. Interplay: Lag fler! -KJ FallOut er tidenes beste! Både 1 & 2, men sjekk ut: The Fall. Spill jeg har stor tro på Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Om SB PRO: Det var da ekstremt dyrt.Inte om du jämför med annan milspec mjukvara eller ett ordinärt affärssystem.En miljon kronor i licensavgift räknas där som billigt, och sedan tillkommer några hundra tusen i konsultarvode innan systemet fungerar. SB PRO kostar en spottstyver jämfört med alternativen, och är även billigt om man räknar på en världsmarknad om kanske 20 kopior som skall finansiera flera års utveckling. I praktiken är det en ren ekonomisk vinst för militären att använda det här "billiga" dataspelet i stället för mer konventionell utbildning. SB2, som är för massmarknaden, kommer att kosta som ett vanligt dataspel, ca 500kr. /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå