pabelo Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Ok.. har et problem... Har laget et skriveprogram. Det viser seg at Delete knappen ikke virker. Hvordan får jeg den til å virke slik som alle andre steder ? (notepad...) Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Du burde kanskje legge hele eller deler av dette programmet ut på nettet slik at vi kan eventuelt se hva som er galt. Det du når spør om er vanskelig å besvare uten mer informasjon. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Tror nok det bare har skjedd en liten feil i koden din. Men kansje du kan prøve dette: Option Explicit Dim deletenummer Private Sub Form_Load() deletenummer = 44 'jeg vet ikke hva deleteknappens nummer er så det må du finne ut selv End Sub Private Sub text1_keypress(i As Integer) If i = deletenummer Then Dim tekst As String tekst = Left(Text1.Text, Len(Text1.Text) - Text1.SelStart) tekst = tekst & Right(Text1.Text, Len(Text1.Text) - Text1.SelStart - 1) Text1.Text = tekst End If End Sub Lenke til kommentar
ratata Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 for å finne ut keycoden så kan ein jo berre gjere slik Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer) Label1 = KeyCode End Sub delete er 46 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 for å finne ut keycoden så kan ein jo berre gjere slik Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer) Label1 = KeyCode End Sub delete er 46 Jeg er klar over det, men det ordentlige maskinen er nede og på windows 2000 gir ikke del noe tall Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Delete , F1, Insert, Piltaster o.s.v. kommer bare på KeyDown og KeyUp event Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Delete , F1, Insert, Piltaster o.s.v. kommer bare på KeyDown og KeyUp event Åja. Da kan vel text1_keypress-linja byttes ut med text1_KeyDown(i As Integer, Shift As Integer) Lenke til kommentar
pabelo Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2004 Ikke for å mase.. men, jeg får fortsatt ikke det 100% til... Altså... hvis jeg ikke merker noe tekst i notepad så sletter Delete knappen et og et tegn forran den blinkende streken. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 13. juni 2004 Del Skrevet 13. juni 2004 bruker du en helt vanlig Textbox?? Sansynligvis IKKE, siden denne er programmert riktig inn uten at du trenger å gjøre noe somhelst, så sant du da av en eller annen merkelig grunn har satt Locked til TRUE. Og bare for å gjøre dette ganske enkelt, ser at det har kommet mange "rare" forslag til åssen du kan finne ut tallkoden til delete.. Her har dere et par tips: Når du skal sjekke en verdi (debugge som det heter på godt norsk), så er det 1000 ganger proffere og enklere og kun skrive: Debug.print MIN_VERDI så i ditt tilfelle så kunne du ha skrevet: Private Sub TextBox1_Keydown(KeyCode as Integer, Shift as Integer) Debug.Print KeyCode End Sub da vil du kunne lese denne verdien i "Debug-vinduet" til VB Uansett, så er det haugevis av prefixed konstanter i VB, bla en konstant som heter VBKeyDelete, så hvis du vil lage en spesiell kode når brukeren taster Delete knappen, så kan du gjøre dette på følgende måte: Private Sub TextBox1_Keydown(KeyCode as Integer, Shift as Integer) If KeyCode = vbKeyDelete Then 'Skriv inn koden for delete-knapp hendelsen her! End If End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå