wolf5 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg har et Chieftec Big Tower og har nå et større behov for mer kjøling enn det man får via strømforsyning. Oppsett: Chieftec Big Tower (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112012&cks=SER) 350W Chieftec strømforsyning Abit KT7-Raid + AMD XP2700+ + 1Gb Minne 2 x 120Gb harddisker 2 x 200Gb harddisker 1 x CDbrenner 1 x DVD-ROM Dette blir veldig varmt om jeg har døren på. Brenner meg nesten på harddiskene om jeg tar av døren etter en periode med døren lukket, samt at systemet kubber (les fryser med skrotelyd fra lydkortet). Har ikke så mye peiling på kjøling da jeg aldri har gått lengre enn den kjøling man får med PSU'en. Det finnes 2 vifte slotter med noe lille plastgreier (fester?) ved hovedkortets høyde. Det finnes 2 PSU-slotter der den nedre er brukt. Den øvre mangler og er bare åpen. Er det noen som har en anbefaling på hva jeg bør gjøre for å få full kjøling + sirkulasjon i kassen? Her er et bilde for oversikt. -Wolf5 Lenke til kommentar
yamano Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Monter Vifter på baksia av hardiskene Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Er det monteringspunkter bak harddiskene? (når du snakker om bak så antar jeg du snakker om ved siden av hovedkortet på baksiden som ikke kan sees på bildet.) Ser faktisk at det er et viftepunkt helt nede under harddiskene der (lilla sak). -Wolf5 Lenke til kommentar
yamano Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) det er monterings-punter bak hardiskene, ser, ut nesten ut som den lilla greiå nedenfor hardiskene,.. Du bør også fixe kabel rotet. Du kan også lage et mellomrom mellom hardiskene, det er ikke nødvendig å kline de helt opptil-verandre Endret 7. juni 2004 av yamano Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Hvilken vei bør viftene peke for å få den rette sirkulasjonen. Bør jeg montere opp andre vifter enn for harddiskene? -Wolf5 Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Sett gjerne inn -to vifter som blåser inn i kabinettet nede-fremme, evt mellom harddiskene og fronten av kabinettet (monter harddiskene litt lenger bak for å få plass, og pass på at fronten av kabinettet har hull ut i friluft der da) -en vifte øverst bak som blåser ut. Da burde du få fin gjennomstrømning. De lilla plastgreiene du snakker om er viftefester ja. Når du kjøper 80-millimetere er det bare å klipse dem inn, så sitter de som støpt. Ingen skruer eller noe, de bare sitter helt fast og uten noen vibrasjoner. Finfine greier de der. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Takk. Der hadde jeg all infoen jeg trengte. -Wolf5 Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Kald luft inn nederst (i fronten) Varm luft stiger som kjent opp (den er lettere en kald) Så den varme luften blåses ut øverst (bak) Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det er en fordel om du fjærener de grillene bak og foran, da får du mere airflow.. da blir det en god del bedre. Lenke til kommentar
-Fox- Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Ikke bare får du bedre luftgjennomstrømning men det blir mindre lyd også.(av å fjerne grillene foran/bak viftene) Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Chieftec har ikke de værste grillene. Støyen kommer av at luften paserer en hindring. Som i en fløyte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå