Gå til innhold

Asfaltplater

Anbefalte innlegg

Er det mulig å bruke Asfaltplater til støydemping, og hvilken efekt ville dette ha ?

jada, jeg har en god del med Vifter i karbinettet, så varmen e da ikke det største problemet, det er mer eller mindre Støy'en

og da jeg, kom over tanken på at jeg ennå har en del Asfaltplater etter byggingen av CC-sub'en. men vis jeg ikke har nok så kommer jeg til å kjøpe noen flere ruller:

Endret av yamano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes flere typer støy blant annet resonans - støy og luftbåren støy..

Det som er med astaltplater er at de vil fjerne mye av resonansene i kabinettet (vibrasjonene), noe som vil forårsake reduksjon av støy..

De vil imidlertid ikke fjerne så mye av den luftbårne støyen, som for eksempel vifter avgir. Materialer som er mer effektive for å fjerne denne typen støy er mer "luftige" og/eller gjør at støyen "reflekteres" i andre retninger. Eks: eggepapp og skumgummi..

-- >Disse<-- mattene fra microplex tar seg av begge typene støy jeg har nevnt..

Du kan jo for eksempel bruke asfaltplater (billig på Mekonomen) og lime på egnet materiale utenpå med spraylim eller pensellim e.l. (for eksempel skumgummi)

Edit: ble en feil..

Endret av morcan
Lenke til kommentar
Hva med disse fra biltema?

Koster bare 70,- for 100x50cm.

Du skulle ikke tror det, men faktisk så kjøpte jeg 2 av de der i dag.... Gad ikke det med asfalt platene,..

kunne kanskje fått et bedre resultat vis jeg hadde kjøpt en ny psu eller.no

men helt lydmessig er lyd'en sånt litt redusert,.. :blush:

Så, det er en større kjangs at jeg sovner lettere i natt :dribble:

resultatet der i mot Kan diskuteres, heldigvis fikk jeg fjerna den helvetes duren på 125hz,.. Den var faktisk deilige å få fjernet. :roll:

Endret av yamano
Lenke til kommentar
Det finnes flere typer støy blant annet resonans - støy og luftbåren støy..

Det som er med astaltplater er at de vil fjerne mye av resonansene i kabinettet (vibrasjonene), noe som vil forårsake reduksjon av støy..

De vil imidlertid ikke fjerne så mye av den luftbårne støyen, som for eksempel vifter avgir. Materialer som er mer effektive for å fjerne denne typen støy er mer "luftige" og/eller gjør at støyen "reflekteres" i andre retninger. Eks: eggepapp og skumgummi..

-- >Disse<-- mattene fra microplex tar seg av begge typene støy jeg har nevnt..

Du kan jo for eksempel bruke asfaltplater (billig på Mekonomen) og lime på egnet materiale utenpå med spraylim eller pensellim e.l. (for eksempel skumgummi)

Edit: ble en feil..

De dempnigsmatte som de har på microplex ligner mye på slike liggeunderlag som vi pleier å ha med oss nå vi camper!

Er det det samme eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...