Lungemannen Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Etter hvert skal jeg lage et bryterpanel som skal styre lys/diverse. Jeg har da planer om å bruke noen 12V brytere fra clas'ern lignende de de har på microplex. Det jeg lurer på da er hvordan jeg fester ledningene til metallpinnene som er på baksiden av bryteren. Må jeg bruke kabelsko (i så fall hvilke?) eller lodde de på? Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 kan være lurt og lodde.. men flate kabelsko funker bra det og (men ledningene må vel loddes fast i kabelskoen tror jg..) Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Kabelsko pleier man klemme på kablene med tang. Kan være greit å bruke slike sko, hvis du skal bytte litt frem og tilbake på ting senere... Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 ledninger må ikke loddes til kabelskoen, men klemmes fast. Men, kabelsko er en god måte. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Viss pinnene er veldig små/korte, kan det være vanskelig å feste de med kabelsko... da må du nok fram med loddebolten (evt. putte ledningene inni og lime ) Lenke til kommentar
Dante2no Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Finnes kabelsko i mange forskjellige størrelser, bare stikk innom en bensinstasjon eller noe sånt så har de sikkert... også har bensinstasjoner døgnåpent:D Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Greit å lodde. Tenk igjennom selv ettersom hvordan bryterpanelet er oppbygd + bruk Du vet best. Kabelsko slipper du tenke på overledning med dårlig isolert e loddepunkter og annet generelt kabelrot bak bryterpanelet LOZER Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Jeg har lodda 5 cm-ledninger på pinnene på bryteren + på sånne dingser du stapper bananplugger inni, og festa sukkerbiter igjen på ledningene. Da kan jeg koble om så mye jeg vil Endret 7. juni 2004 av ok2k Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Takker for alle svar! Jeg kommer helt sikkert til å lage en tråd under casemods når jeg er ferdig med bryterpanelet mitt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå