Nicklas Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hei ! Jeg har en gammal microsoft mus som jeg tenkte jeg skulle modde litt, så da bare lurte jeg på om det var mulig å bytte ut den gamle kontakten som er på musa til en usb kontakt, det er vel en sånn 9 pins greie på den nå ( vet ikek hva det heter, ehe ) ? Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Tror du kan kjøpe deg en ny mus Evt. en overgang fra sånn plugg til ps/2 og fra ps/2 til usb Endret 7. juni 2004 av ok2k Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Det kan jeg også gjøre men jeg vil bare teste dette, det er ikke ps2 kontakt det er enda gamlere også så jeg vil bare bytte ut den med en usb kontakt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Du kan jo ikke bare bytte kabel hvis du har en ren PS/2 mus. Nyere mus har som regel innebygd både PS/2 og USB utgang, derfor kan de bruke en slik overgang. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Jeg har IKKE ps2 mus ! Jeg har en gammal dritt ... ligner nesten på en skjermkabel. Går det ann å bytte ut denne. Edit: I følge BilTema katalogen så heter denne kontakten; DB9F Endret 7. juni 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg har IKKE ps2 mus ! Jeg har en gammal dritt ... ligner nesten på en skjermkabel. Går det ann å bytte ut denne. Edit: I følge BilTema katalogen så heter denne kontakten; DB9F Er ikke en com-kabel? Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det lar seg sikkert gjøre å sette på en usb-kontakt, men ei usb-mus koster jo ingenting, så jeg tror vinninga går opp i spinninga. Jeg har til dags dato ikke sett usb-kontakter man kan lodde på ledning. Lenke til kommentar
Pompel Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Om det er en com port du har (9-pin seriell) da kan du bare glemme å gjøre den om til USB I værstefall kan du drepe både USB utgangen på HK, og den stakkars gamle musa... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Hehe, da så.. da får jeg vel bare kaste den driiiten da Lenke til kommentar
ExuZ Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 tja, du kan få tak i overganger til ps2 i allefall. jeg har en "Ball" omtrent som en mus snutt oppned, med knappene på feil side. den har samme kontakt som du snakker om, com port. sist jeg prøvde å koble den til, så virket den faktisk, men bare horisontalt. skjønner ikke helt hvorfor, men det var slik det var. prøvde å finne drivere men med så gammelt utstyr så var det ingen ting jeg fant. btw: om noen kommer over drivere til logitech trackman mouse M/n t-ca1-9f Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hvis du lodder på to eller tre stykk USB-kontakter, og lager deg et lite kort som gjør det tilbake til DIN igjen kan det gå. Meget unødvendig, though. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå