CSSSK Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 HAr fått et utrolig irriterende problem når jeg skal lage divx'er... Bruker xmpeg 4.1c og Windows XP. Når jeg blar i filmen i programmet for å finne ut hvor langt jeg skal rippe (pleier ikke å ta med rulleteksten til slutt) så begynner telleren å nulle seg ut på ca 50 min. Så går det ca 5 minutter, så nuller den seg ut igjen, og fortsetter sånn... Dette virka ikke som noe stort problem, powerdvd viste riktig lenge, så jeg kunne sjekke det der for å finne hva slags bitrate jeg skulle bruke... Så valgte jeg hvor mange sekunder jeg skulle rippe og begynte... Det funka ikke... Den rippa 1st pass, men ga seg med det. Så prøvde jeg å sette programmet til å rippe hele fila, men da rippet det bare 50 minutter av filmen (frem til der hvor telleren nullet seg ut første gang). Har også prøvd med flaskmpeg, men akkurat det samme skjedde der (som forventet, xmpeg er jo bygd på flask). Har lasta ned og oppdatert med siste versjoner av divx-codec, mp3-codec, flask og xmpeg, pluss at jeg har lagt inn alle programmene på nytt. Jeg har prøvd flere forskjellige filmer, med samme resultat. Har også prøvd både smartripper og dvd-decrypter, i tillegg har jeg prøvd å kode filmen rett fra dvd-rom'en (xmpeg støtter dette). Jeg skulle gjerne ha rippa noen filmer i helga, så jeg vurderte å sette meg inn i den noe mer tunvinte (men bedre, ifølge folk her på forumet) metoden, med virtualdub og den pakka der, men jeg oppdaga at doom9.org selvfølgelig var nede i kveld. Begynner å bli mildt sagt DRITT LEI! Har du en løsning på problemet eller en link til GOD og utfyllende guide til å mekke divx (må være codec 4.x) uten flask eller xmpeg så er jeg evig takknemlig! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå