Popobawa Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Hei! Jeg har en relativt ny Amilo A7620. Før helgen så tok jeg backup av et par dvd filmer + at jeg brant en cd med mp3. Etter det så har den vært slått av og jeg har vært borte fra huset. Idag når jeg slo den på så gikk ikke maskinen rett inn til Windows XP som den normalt og vanligvis gjør. Nå kommer det opp en meny der jeg må velge en profil. Sånn har det aldri vært før. Jeg trodde ikke at noe var galt så jeg trykte på den eneste profilen som stod der og det var profil 1. Jeg prøvde da å brenne en dvd plate. Men det gikk ikke. Nero stod bare stille når jeg trykte på BURN. Gikk heller ikke ann å trykke cancel. Det skjedde ingenting. Så jeg slo av maskinen og startet opp på nytt. Det samme skjer igjen. Jeg trykker da på harddisk ikonet for å se hvor mye ledig plass jeg har, ikke vet jeg hvorfor jeg gjorde det, men da forandret plutselig navnet seg til blankt. Vanligvis skal det stå noe tall der som f.eks 65-10 osv osv. Men dette ble bare borte mens jeg så på. Akkurat som om den slettet navnet til ingenting. Noen som vet hva som kan være feil her? Prøvde å legge inn recovery cdn inn, og når jeg skal trykke inn product key på 25 tall/bokstaver så går det ikke! Får bare lagt inn mindre enn 25 og da står det at koden er invalid. Kan noen hjelpe meg her? Jeg har tatt et virus søk med norman, men den finner ingenting. Er pcn min helt herpa nå?! Det med oppstarten har forsvunnet nå, vet ikke hvorfor. Men harddisk navnet er fortsatt borte. Og det tar tid før nero starter brenningen etter at jeg har trykket på BURN knappen. Hmmm... Edit: Fant ut noe mer. Under brenningen så kan man krysse av noe som heter Verify data osv... Når brenningen av dvd platen var på 100% så ble verify data krysset av og på hele tiden. Men jeg gjorde ingenting. Vet ikke hva som skjer her jeg. Edit: Har endelig klart å få til product key, men nå er det enda verre. Når jeg trykket inn product key og velger fortsett så kommer det opp masse pop-up skjermer av samme slag! Det er noe om tilkobling til eksternt skrivebord. ALLE pop-up vinduene er om akkurat det samme! Endret 7. juni 2004 av MrBlueJack Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Ingen som har noen tips eller vet hva som kan være galt? Maskinen blir også ganske varm når jeg brenner dvd, eller tar en dvd film. Platen blir glovarm! La merke til at under maskinen så står product key, og det er smeltet et rundt hull på den. Må være varmen tenker jeg. Har forresten sendt mail til nettbutikken som jeg kjøpte den fra. Lurer på om jeg skal bruke angreretten, eller skal jeg bare få den fikset? Lenke til kommentar
Polarbastard/Reserve Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Deggern! Høres ut som den maskinen er skikkelig "hot" Tydelig at du har en liten bug som får CPU til å jobbe 100%! Mulig det kan ha en sammenheng med pop-up vinduene, du kan prøve å kjøre AdAware og SpyBot hvis du ikke har gjort dette allerede. Det kan også være en driverfeil som får CPU til å jobbe frenisk, mulig du må formattere og legge alt inn på nytt. Men hvis den er så varm som du beskriver er det grunn til å bli bekymret! Den skal ikke bli så varm at ting begynner å smelte, såfremt så inntaket til vifta ikke er tilstoppet...Hvis du kan bruke angreretten så bruk den! Kjøp heller en Centrino basert laptop istede... (regner med at du tenker det samme ) Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Ja, tenkte nettopp det samme Det som er, at den blir veldig varm akkurat der dvd brenneren ligger, og da er det såvidt jeg tør å brenne en cd. Jeg har prøvd å legge inn XP på nytt, men da kommer det bare masse popup vinduer, og da er det helt umulig å gjøre noe. Jeg har ikke testet med AdAware, men skal sjekke om jeg kan få gjort det nå. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Ahh... Idag tidlig slo jeg på pcn og ble overrasket over at XP installasjonen var igang. Fikk beskjed om å legge inn XP cdn og det gjorde jeg. Maskinen er helt i orden nå. Har lagt inn spybot og adaware også i tillegg til drivere osv. Nå virker den som den skal. Vet ikke hva som var galt med den i første omgang, men nå er den hvertfall bra. Når det gjelder varmen så har jeg bestilt kjøler som er for notebooks fra microplex. Blir spennende å se om den hjelper Lenke til kommentar
Polarbastard/Reserve Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Gratulerer , eller ikke...? Bare kødda. Det kan se ut som at den forrige innstallasjonen ikke var helt vellykket, slik at noe driverrusk fikk CPU til å jobbe 100%. Har selv møtt lignende problemer med stasjonære maskiner. Som regel kommer dette av at man ikke gidder å avinstallere gamle drivere før man legger inn de nye SpyBot og AdAware er MÅ HA programmer for de som røkter maskinene sine selv, og det kan være smart å lære seg å bruke programmer som renser registret for gammelt rusk og snusk, programmer som RegCleaner Delux osv. Der kan man fjerne restene av selv de mest inngrodde spyware programmene. Men uansett, godt å se at dine problemer er løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå