dTd Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 hei jeg lurer på om hvilken av disse to typene processore er raskest og hvem jeg bør velge sammen med 1024 ram og 256 skjermkort 200 gig hard disk ++ skal bruke pcn hovedsakelig til de nyeste spillene. hvem bør jeg velge Athlon64 3000+ 2.0Ghz 512KB Cache eller Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512KB cache Lenke til kommentar
mav0 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hvis du skal spille ville jeg valgt A64 =) Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Personlig ville jeg ha valgt P4 modellen. Ville kanksje ha prøvd meg på 3.2GHz eller 3.4GHz, men disse er kanskje noe dyr. P4 Prosessorerene er klokkevennlige selv med luftkjøling. Grunnen til at jeg anbefaler dette er fordi jeg er i bestillelse av lillebror 2.4GHz m/800bus, og den er jeg kjempefornøyd med. På mitt IS-7 kjører den stabilt på 3GHz(1000MHz bus) med boxed kjøleren, uten å være over 55C i det hele tatt. Men det skal være sagt at jeg vet tilnærmet ingenting om AMD sin. Men uansett hvilken du velger er de 2 prosessorene "OverKill" for en bruksmaskin, så tror nok det er magefølelsen det kommer ann på til slutt. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Skal du spille er A64 en god del bedre. Lenke til kommentar
Ravas Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg syns prisen avgjør, A64 er vel 5 - 10% raskere i vanlige spill nå for tiden så den bør ikke bli mer enn 7% dyrere enn tilsvarende p4-modell, med tilsvarende hovedkort. I alle regnestykkene jeg har gjort så kommer A64 ut med en prisfordel på ca 8% (pr. ytelse i spill altså). Altså: A64 til spill! (så er det jo også litt morsomt å ha en maskin man kan installere 64bits OS på..) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg ser du sier at du hovedsaklig skal bruke PC'n til å spille de nyeste spillene. AMD Athlon64 litt raskere til slikt bruk, og jeg ville derfor valgt den. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 ok tusen hjertelig takk Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Personlig ville jeg ha valgt P4 modellen. (...) Grunnen til at jeg anbefaler dette er fordi jeg er i bestillelse av lillebror 2.4GHz m/800bus, og den er jeg kjempefornøyd med. (...) Men det skal være sagt at jeg vet tilnærmet ingenting om AMD sin. Hvordan kan du anbefale P4 foran Athlon 64 når du ikke vet noe om Athlon 64? Lenke til kommentar
Zitronballong Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det funker vel å overklokken en adm64 også da Sett mange tester der de lett har klokket 3000+ opp til 2,3 - 2,4 med boxed kjøler. Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Personlig ville jeg ha valgt P4 modellen. (...) Grunnen til at jeg anbefaler dette er fordi jeg er i bestillelse av lillebror 2.4GHz m/800bus, og den er jeg kjempefornøyd med. (...) Men det skal være sagt at jeg vet tilnærmet ingenting om AMD sin. Hvordan kan du anbefale P4 foran Athlon 64 når du ikke vet noe om Athlon 64? eeeehhh... Problemet var? Jeg skrev at jeg ikke viste noe om Athlon 64 å spesifiserte at det jeg skrev var av personlig erfaring. Du har litt sinne som må ut skjønner jeg? Ok, vi gjør om til: Grunnen til at jeg SELV MENER dette er fordi jeg er i bestillelse av lillebror 2.4GHz m/800bus, og den er jeg kjempefornøyd med. På mitt IS-7 kjører den stabilt på 3GHz(1000MHz bus) med boxed kjøleren, uten å være over 55C i det hele tatt. Sånn, nå kan du finne deg en annen post å denge på. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Jeg er på ingen måte sint. Jeg mener bare det blir feil at du skal anbefale trådstarter å kjøpe den ene prosessoren foran den uten å vite hva som er best. Ingen tvil om at P4 er bra, og jeg skjønner at du er fornøyd med den. La oss si at Athlon 64 var dobbelt så bra som P4. Bør jeg da kjøpe P4 fordi du har prøvd den og var fornøyd med den? Endret 7. juni 2004 av Rikky Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Personlig ville jeg ha valgt P4 modellen. (...) Grunnen til at jeg anbefaler dette er fordi jeg er i bestillelse av lillebror 2.4GHz m/800bus, og den er jeg kjempefornøyd med. (...) Men det skal være sagt at jeg vet tilnærmet ingenting om AMD sin. Hvordan kan du anbefale P4 foran Athlon 64 når du ikke vet noe om Athlon 64? Ikke ver så krass da. I slike tilfeller er det å komme med en anbeafling og ikke kritikk av andres anbefaling. Dette så trådstarter kan få et hvist overblikk over hva som anbefales og slipper å bla deg igjennom tull for å finne svaret. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det var overhodet ikke meningen å være krass, men jeg mener fortsatt det jeg skrev. Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Ville valgt a64. Den blir mer og mer vanlig, og du får bruk for den etter hvert, så hvorfor ikke starte litt tidlig? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg er enig med Rikky her. Enten vet man sånn omentrent hvordan begge de to er før man anbefaler den ene forran den andre eller så kan man la være. Det blir nesten som å gå på fransk resturant og anbefale alle rundt bordet den ene retten du har hørt om fra før. (uten å vite noe om hvor bra de andre rettene er.) Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) a64 er rå til spill, får nesten 20000 på 3dmark 2001 uten og klokke cpu og grafikkort. jeg har en a64 3000+ og et 9800xt edit: velger du a64 og kt800 (ville tatt nforce3 250) så velg minne med omhu, det er masse poster om dette her på forumet. Endret 7. juni 2004 av sub1343 Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Jeg har lest min dose tråder og tester som omhandler P4 og Athlon64. Det jeg mener med min mangel på kunnskap om Athlon 64 er rett og slett at jeg ikke har vert i bestillelse av en, noe som jeg faktisk kunne tenkt meg. However, utifra det jeg vet om de 2 forskjellige prosessorene, ser jeg ingen heftelser i å anbefale en P4 opp mot Althon64. Dette står jeg for, så da kommer det vel egentlig på det samme hva du må mene. Trådstarter er den som skal opplyses her, og jeg har min fulle rett til å fremme mine forslag, som du. Skal vi begynne en benchmark war er det helt greit for meg. Du vil, i likhet med ATI og Nvidia finne 100'vis av sider som mener det ene og andre. Ser meg ferdig med dette, og vil anbefale P4 3GHz på det sterkeste. EDIT: No HardWare Feelings Endret 7. juni 2004 av Rufati Lenke til kommentar
Xisto Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Til spill er nok athlon 64 det beste valget ja. +Den mer framtidsrettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå