Herr Brun Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Hallo! Jeg skal forsøke å bygge mitt eget kabinett. Har aldri bygd noe stort før, utover en trebåt, en kopp og en kaketine . så jeg har noen spørsmål. Hva er den "perfekte" tykkelsen på veggene? Skal nok bruke trefinér(er det det det heter?), og noe plexiglass(selvsagt). Jeg har lagt planer i hodet, og lurer på om dere har et forslag til et godt program for å lage arbeidstegninger? Og tar imot alle forslag med glede! Har lagd en liten liste foreløpig. Når jeg får startet så lager jeg worklog. -Det skal være svart, gjerne med en slags "metallic" stil. Litt mindre "glinsende" farge på innsiden. -Det skal være plass nok til vannkjøling(eget rom til radiator i bunnen?) -Det skal ha god plass til 6 disker, og 4 cdrom osv. -Et slags rom i toppen, med frostet plexitopp, mellom 5-10 cm. høy, med plass til diverse ting. et lagringsrom. En katode på hver side, med en inverter hvor knappen stikker ut av kabinettet. Det skal stå navnet på kabinettet på toppen, i utskjært aluminium. Noen som har navneforslag? -toppen skal være bøyd framme, hvor et lite rom, ca. 5 cm*bredden på kabinettet i grunnflate. Noen hull/striper e.l. ut av det. Liten hvit katode på innsiden Ellers vet jeg ikke. Mottar _gjerne_ forslag. mvh. Herr Brun Endret 7. juni 2004 av Herr Brun Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Er trørr, så jeg orker ikke legge meg ut med idèene dine ( ), men et godt tegneprogram er sketchup: www.sketchup.com Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Ikke bruk materiale som er 2 cm tykt vertfall som jeg brukte Ca halvparten tror jeg ville hvert bra. Endret 8. juni 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Takk for tegneprogrammet, men det koster visst penger... Og noen andre som har innspill? mvh Herr Brun Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Tja ,du kan jo se på workloggen min da, det er jo i tre og med bøyd topp, tykkelsen på finerplatene bør være 8 - 10 mm . Endret 12. juni 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Tja ,du kan jo se på workloggen min da, det er jo i tre og med bøyd topp, tykkelsen på finerplatene bør være 8 - 10 m . 8 - 10 m? Jeg håper du har god plass i huset [skjønner at du mener mm] Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 spørst veldig på hvordan du velger å bygge det opp.. snekkern brukte rimelig tykke plater uten ramme.. jeg gjorde det på en annen måte og lagde en ramme, og brukte svært tynne finerplater. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2004 Snekkern: Workloggen din er jo ikke liten akkurat Jeg har lest en del, og fått noen idéer, men har du et godt program til å lage arbeidstegninger? sketchup var dyrt, jeg vil gjerne ha gratis... Takk for hjelpen, Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Du kan jo bare "teste det ut", da får du 400 minutter ellerno til rådighet, og jeg lover deg at ingen(tror jeg) her på forumet har giddet å betale 475$ for fullversonen! bare kryss av for "tryout" (eller noe.. ) registrer deg, og du kan laste ned en verson med timelimit.. Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 (endret) Du kommer utroligt langt med blyant, passer, linjal og rutepapir. Kan også bruke mm-papir hvis du vill. Endret 12. juni 2004 av bigbom Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2004 (endret) Tja. Skal laste ned "tryouten" ja. Man kommer langt med blyant, passer, linjal og papir ja. Men det siste vi gjorde i matte i år var geometri osv, så jeg vil helst slippe det Takk begge to. Herr Brun Endret 13. juni 2004 av Herr Brun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå