Bjørnar! Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Launchy er eit genialt program. Viss du skal starte eit program som ligg i startmenyen slepp du å bla deg gjennom haugevis med kataloger for å finne det. Du berre skriv inn navnet på programmet og trykker "enter" så starter det Endret 6. april 2009 av IceWolf Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 "CTRL+Enter - Legge til ny side i et dokument" Egentlig ikke. Det er fast linjeskift (elns). Ikke sikkert du får en ny side Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 WIN + pause/break = Systemegenskaper ALT + Print Scrn = skjermdump, men kun av aktivt vindu Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Delete kan også brukes til å slette tekst på høyre side av markøren, og backspace kan også brukes til å slette markert tekst Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 "CTRL+Enter - Legge til ny side i et dokument"Egentlig ikke. Det er fast linjeskift (elns). Ikke sikkert du får en ny side Nei, Ctrl + Enter er sideskift, men shift + enter lager eit hardt linjeskift, eller kva det heiter. http://office.microsoft.com/en-gb/word/HP051866641033.aspx Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 <3 hurtigtaster I alle programmer jeg bruker mye lærer jeg meg menyforkortelsene med èn gang. I word er f.eks ALT-I-L-F sett inn bilde, ALT-F-U skriv ut, ALT-W-E-S formelskriving, og ALT-W-T sett inn tabell. Det er også kos å ha G15 tastatur med mulighet for 6x3 makrotaster (med forskjellige profiler man kan bytte etter oppgave), men jeg har liksom ikke fått brukt alle ennå. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Hvordan havnet et godt over ett år gammel sak i RSS feeden? Er det gjenbruk som gjelder i disse påsketider? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Ja. Det er den tredje gangen de viser denne artikkelen på forsiden Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Noen artikler har jeg ingen ting i mot at de resirkulerer. Hurtigtaster er (omtrent) universelle, veldig effektive, og det gjør ingen ting å bli minnet på det en gang i blandt. Jeg bruker som regel veldig mye hurtigtaster, men etter en slik artikkel kommer jeg til å bruke enda mer, og det vil øke effektiviteten min. Så lenge de ikke reposter denne mer enn en gang i året synes jeg det bare er fint at de minner folk på at det finnes hurtigtaster. Når man kombinerer hurtigtaster med touch, så får man gjort ting mange ganger raskere enn folk som sitter og surrer med musa. Fordelen med å kunne touch når man skal bruke hurtigtaster er jo at man ikke tenker over hvor tastene er, man bare vet og gjør Denne artikkelen her har også inspirert meg til å mekke meg script til spesialtastene på mitt G15 Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 WIN+D & WIN+E = win Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Hva skjer? Hvorfor lå denne artiklen på forsiden av HW? Den er jo fra 2004 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 "CTRL+Enter - Legge til ny side i et dokument"Egentlig ikke. Det er fast linjeskift (elns). Ikke sikkert du får en ny side Nei, Ctrl + Enter er sideskift, men shift + enter lager eit hardt linjeskift, eller kva det heiter. http://office.microsoft.com/en-gb/word/HP051866641033.aspx Mente SIDEskift, aj. (Skjønner ikke hvorfor jeg skrev linje). Poenget er det samme, du får ikke nødvendigvis en ny/ekstra side. PS: Tweak UI Mange muligheter til å justere Windows, blant annet lage flere hurtigtaster. Støtter Windows 98, Me, 2000 og XP, men dersm du har XP, bør du heller bruke Powertoys for Windows XP. Powertoys for Windows XP Diverse tweak-programmer for Windows XP. Gadd ikke å sjekke Powertoys siden (bruker flere av prg.), men er ikke det eneste programmet som er relevant i forhold til artikkelen nettopp TweakUI? Mao burde den ikke være med... mye som er kjekt å vitre om, men det betyr ikke at det skal være med i all slags artikler. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Launchy er eit genialt program. Viss du skal starte eit program som ligg i startmenyen slepp du å bla deg gjennom haugevis med kataloger for å finne det. Du berre skriv inn navnet på programmet og trykker "enter" så starter det Noen som har noen tips til a ndre hurtigtast/hurtigtast-programmer enn dette, eller de som er nevnt i artikkelen? AtW Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) denne har vel vært publisert før..(?) men det kan ikke skade å friske opp minnet det jeg savner(muligens noe å tenke på vist den kommer ut igjenn) er at man har mulighet til å laste den ned som PDF/Word-dokument. det skulle bare mangele at men kan bruke "ctrl+c" og "ctrl+v", men det hadde også vert greit å bare klikke på linken med en gang. edit: mitt tastatur må instaleres for å kunne utnytte alle fungsjonene. dermed fungerer ingen av windows snarveiene det er derimot positivt at jeg kan trykke "shift" så mange ganger jeg vil uten å tenke på instillinger Endret 7. april 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
hemo Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 No har ikkje eg lest alle 53 innlegg før, men: Når vi skal trykka og holda Alt og mellomrom, for så å sleppa begge to og så trykka m så plar vi skriva det på den her måten: Alt+mellomrom, m Lenke til kommentar
HKO Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Hva med Alt+D i nettlevser. Er den hurtigtasten jeg bruker mest når jeg surfer. Merker teksten i adresse feltet. Endret 18. desember 2010 av HKO Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Det er ALT+F4, ikke CTRL+F4.. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Av-installer Windows og installer heller et fornuftig OS, så blir du kvitt musesyken Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 En anen kjekk snarvei (vet ikke om den fungerer i versjoner før W7) er ALT+PRT SCREEN. Denne tar skjermbilde av vinduet du har oppe. Da slipper du å klippe og styre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå