abene Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hurtigtaster For de som sliter med musesyken kan hurtigtaster være redningen. Her finner du liste over hurtigtaster og tips om programmer som du kan brukes til å lage dine egne hurtigtaster. Les artikkelen her Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 ALT + Dobbelklikk/ENTER ... åpner Egenskaper på det markerte ikonet. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 ikke helt korrekt å si at windows tasten kun funker i windows. en kan fint bruke den i linux til forskjellige ting men om det menes at en ikke kan binde den til noe i ett spill så er det korrekt. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 ikke helt korrekt å si at windows tasten kun funker i windows. en kan fint bruke den i linux til forskjellige ting men om det menes at en ikke kan binde den til noe i ett spill så er det korrekt. Kan du binde den til noe i to spill da? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 For å bruke Alt+M for å minimere alle vinduer, da må du først åpne startmenyen (Ctrl+Esc), eller på annen måte sette fokus på oppgavelinjen. Det er likevel en nyttig snarvei for de som ikke har Win-tasten på tastaturet. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) CTRL+Shift+>Øke skriftstørrelsen CTRL+Shift+< Redusere skriftstørrelsen Dette er feil! Nettopp fordi tegnet > skrives ved å trykke shift og <. Derfor er det: CTRL+SHIFT+< Større skrift CTRL+< Mindre skrift Ikke CTRL+SHIFT+> finnes ikke, ettersom det ville vært CTRL+SHIFT+< EDIT: Alt+Gr Brukes til å lage tegn som står nederst til høyre på tastene. Den heter AltGr. Kanskje småpirk for oss datakyndige, men for en som knapt har sett en data før, og som fortsatt tror at "any" tasten funker, kan det være forvirrende=) -Emil Endret 17. januar 2008 av conflict Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Jeg oppdaget for en liten stund siden et gratis program kalt Strokeit som gjør at man få "mouse gestures" i hele windows. Det har for min del byttet ut mange av hurtigtastene ihvertfall Endret 17. januar 2008 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Har var det faktisk en del jeg ikke visste om. ctrl+shift+m feks. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Fin referanse. Selv er jeg hyppig en bruker av Windows-tast+r og Windows-tast+d. Endret 17. januar 2008 av haalo Lenke til kommentar
Isindil Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Er det ikke en enkel måte å skru av på? Å bruke: "Win + D Alt + F4 Alt + A" Blir lett ganske kludrete, ettersom det avhenger av at Win + D minimerer alt og ikke motsatt, for eksempel. Jeg lar som regel maskinen stå på etter at jeg legger meg, om jeg skal lese på sengen. Deretter skrur jeg den av med Wiimoten jeg har på nattbordet når jeg ikke gidder lese mer. Til sånt er det greit med litt enklere tastekombinasjoner. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 grei denne, men hva er forskjellen på WIN+CTRL+F og CTRL+WIN+F ? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Office er jo så fantastisk at det er ulike shortcuts i ulike språkversjoner! Lenke til kommentar
haalo Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Office er jo så fantastisk at det er ulike shortcuts i ulike språkversjoner! Ja, uff. Irriterer meg grønn av at ctrl-f er bold på Office på skolen . Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Office er jo så fantastisk at det er ulike shortcuts i ulike språkversjoner! Ja, uff. Irriterer meg grønn av at ctrl-f er bold på Office på skolen . I norsk Outlook så er shortcut for å søke i adresselista fra adressefeltet når du skriver en mail noe så utrolig som Ctrl+W. I engelsk versjon er dette shortcut for å lukke hele vinduet. Fantastisk tåpelig. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Backspace Kan brukes til å slette tegn til venstre får markøren. Denne var vel litt for kjent vel ellers fin guide Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 SHIFT + ALT => Skifter språk på tastatur. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Og ingen har reflektert over at dette er en snart fire år gammel tråd som har blitt bumpet? Og at det finnes en stor oversikt i denne tråden? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=347542 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Er det ikke en enkel måte å skru av på?Å bruke: "Win + D Alt + F4 Alt + A" Blir lett ganske kludrete, ettersom det avhenger av at Win + D minimerer alt og ikke motsatt, for eksempel. Jeg lar som regel maskinen stå på etter at jeg legger meg, om jeg skal lese på sengen. Deretter skrur jeg den av med Wiimoten jeg har på nattbordet når jeg ikke gidder lese mer. Til sånt er det greit med litt enklere tastekombinasjoner. Ikke så veldig enkelt, men du kan trykke windows tast (for å få opp start-menyen), d (for "slå av datamaskinen), a (for slå av). Er avhengig av at du ikke har andre programmer som begynner på d i start-menyen og at du har norsk windows. For engelsk blir det vel noen andre bokstaver. Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 grei denne, men hva er forskjellen på WIN+CTRL+F og CTRL+WIN+F ? ingenting. Delete Kan brukes til å slette merket tekst. "Delete" kan også slette tegn til høyre for markøren, akkurat som backspace sletter på venstre side Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Og ingen har reflektert over at dette er en snart fire år gammel tråd som har blitt bumpet? Og at det finnes en stor oversikt i denne tråden? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=347542 Ups, det fikk jeg ikke med meg! *ler* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå