OlaTK Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Kunne ikke vært mer enig. Sitter nå med mitt TI4800 enda jeg også. Blir nok ingen oppgradering med det første heller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 XT er best til ATI mens det til nVidia er veldig dårlig. Dette forvirrer bare mulige kjøpere unødvendig. Tjah.. XT er jo toppmodellen til ATI, så kanskje det er grunnen til at nVidia kaller den verste dritten de greier å skyfle ut for nettopp XT.. Noen som vet hva som kom først? ATi kom først med XT som skulle være high-end kortet. NViDiA svarte med å sette den dårligste low-end kortene som XT. Slagtriks eller salgsknep aner ikke jeg men forvirra blir kjøperene Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg skjønner godt at endel vil oppgradere til X800Pro/XT selv om de 9800Pro/XT fra før. Hvis man kan få greit igjen for sitt 9800 kort så blir det ikke så mye å legge i mellom heller. Bedre det enn å sitte med et kort helt til det kun er verdt 100,-, lite moro blir det også. Dette handler ikke om behov, dette er hobby for de fleste. At noen skal ha det siste hele tiden er ikke noe problem for meg, i alle fall. Selv tenker jeg å kjøpe et X800XT i oktober fra USA. Inntil da får jeg nøye meg med mitt 9700 pro, klokket så det holder. lqpl Lenke til kommentar
TDK Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Du er en "coming salesman star".. ingen idiot..En som klarer å lure en *dust* til å kjøpe ett *brukt* (og sikkert "skamklokka") 9800XT til *kr.3.000*!!!! er ett geni.. Edit: Særlig med tanke på prisen på X800 (som du sikkert opplyste *dusten* om).. Det var vel på QXL du solgte (ranet) en spillegal? Jeg tror ikke karen som kjøpte kortet visste veldig mye. (hadde han visst mye hadde han skjønt at han ble rundlurt ) Kortet var klokket en del ja.... Hadde mange fine runder i 3dmark03 som så ut som en snøstorm av artifacts på 470/400.... Jeg fant det best for meg selv og ikke nevne X800 kortene, så når han spurte hvorfor jeg solgte det sa jeg pengemangel Selvfølgelig var det på QXL jeg solgte det. Det er intet annet sted som er bedre til og torpedere lommebøkene til intetanene folk Jeg vet det, jeg er en slem person som utnytter andre. (og jeg elsker det! ) Men det digger meg hardt at jeg bare må betale et mellomlegg på 500kr for nesten dobbel ytelse Endret 7. juni 2004 av TDK Lenke til kommentar
Føss Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Du er en "coming salesman star".. ingen idiot..En som klarer å lure en *dust* til å kjøpe ett *brukt* (og sikkert "skamklokka") 9800XT til *kr.3.000*!!!! er ett geni.. Edit: Særlig med tanke på prisen på X800 (som du sikkert opplyste *dusten* om).. Det var vel på QXL du solgte (ranet) en spillegal? Jeg tror ikke karen som kjøpte kortet visste veldig mye. (hadde han visst mye hadde han skjønt at han ble rundlurt ) Kortet var klokket en del ja.... Hadde mange fine runder i 3dmark03 som så ut som en snøstorm av artifacts på 470/400.... Jeg fant det best for meg selv og ikke nevne X800 kortene, så når han spurte hvorfor jeg solgte det sa jeg pengemangel Selvfølgelig var det på QXL jeg solgte det. Det er intet annet sted som er bedre til og torpedere lommebøkene til intetanene folk Jeg vet det, jeg er en slem person som utnytter andre. (og jeg elsker det! ) Men det digger meg hardt at jeg bare må betale et mellomlegg på 500kr for nesten dobbel ytelse pur evil er det i deg!!!! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Men for å svare på spørsmålet ditt, nei man må ikke ha det feteste hele tiden, men jeg bryr meg ikke om at folk kjøper nytt hele tiden, plager meg ingenting, driver ned prisene, og det kan tilogmed argumenteres for at det er miljøvennelig Meget bra svart, du deler mine synspunkter ATIWindsor Aldri gjort meg noe heller, men om det på noen måte skulle være miljøvennelig kan jeg ikke forstå? Hehe, jo færre ting folk kjøper, jo mer miljøvennlig er det jo i utgangspunktet, og jo dyrere ting du kjøper jo færre ting har du råd til. (her går jeg utifra at "miljøkostnadene" til ett kort er ca like stort, uavhengig av pris, iogmed at kortene i seg selv er ganske like). I tillegg så er det bedre med brukt-salg enn at folk kjøper nytt hele tiden. Men jeg er med på at det muligens er en litt søkt argumantasjon AtW Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Men for å svare på spørsmålet ditt, nei man må ikke ha det feteste hele tiden, men jeg bryr meg ikke om at folk kjøper nytt hele tiden, plager meg ingenting, driver ned prisene, og det kan tilogmed argumenteres for at det er miljøvennelig AtW kan ikke se hvordan det at folk er villige til å betale overpris for hardware, driver ned prisen? så lenge folk er villige til å betale 4000, hvorfor i huleste sette ned prisen? hvis jeg kunne sitte å selge grafikk-kort for 4k så hadde jeg ikke akkurat satt ned prisen til 3k fordi at det var mange som kjøpte.. ?? men at folk kjøper nytt er jo en helt annen diskusjon.. like greit å kjøpe hardware for 12000 i året som å bruke dem på fyll og fanteri... snakker tross alt bare om en tur på byen i mnd da.. fyker fort en tusenlapp eller to da. med innkjøp av drikke, vorspill, taxi, covercharge,byen,nattmat, kvinnfolk(!)... lol... osv Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 kan ikke se hvordan det at folk er villige til å betale overpris for hardware, driver ned prisen? Bruk litt logikk så skjønner du det. Når folk betaler overpris, betyr det at de kjøper de dyreste varene som ligger på hylla, f.eks X800XT som vil ligge på litt i underkant av 5000 når det kommer. Når flere kjøper disse kortene har ATI solgt det de vil, og dermed kan de sette ned prisen for å tjene enda mer rett og slett. ATI vet jo at de tjener mye penger i starten når et nytt produkt kommer fordi da skal alle entusiastene ha disse kortene. Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 kan ikke se hvordan det at folk er villige til å betale overpris for hardware, driver ned prisen? Bruk litt logikk så skjønner du det. Når folk betaler overpris, betyr det at de kjøper de dyreste varene som ligger på hylla, f.eks X800XT som vil ligge på litt i underkant av 5000 når det kommer. Når flere kjøper disse kortene har ATI solgt det de vil, og dermed kan de sette ned prisen for å tjene enda mer rett og slett. ATI vet jo at de tjener mye penger i starten når et nytt produkt kommer fordi da skal alle entusiastene ha disse kortene. skal ikke nekte for at du har et poeng merlin men butikkene vil nok fortsette å selge med høyest profitt så lenge folk er villige til å betale for det, selv om konkurransen vil drive prisen litt ned der også. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 men at folk kjøper nytt er jo en helt annen diskusjon.. like greit å kjøpe hardware for 12000 i året som å bruke dem på fyll og fanteri... snakker tross alt bare om en tur på byen i mnd da.. fyker fort en tusenlapp eller to da. med innkjøp av drikke, vorspill, taxi, covercharge,byen,nattmat, kvinnfolk(!)... lol... osv Hehehe. Har ventet på å se noe slikt siden første post i denne tråden, og det var godt å se at det er noen andre her som også legger igjen 1-2k på byen (dog sjelden planlagt fra min side).... En X800pro vil "koste" med 3-4 turer på byen mindre enn jeg hadde hatt råd til hvis jeg ikke kjøpte det. Og hvis jeg sprer disse litt utover året, så synes jeg ikke det er så ille, da jeg vil få mer igjen for pengene på denne måten. (Nå skal jeg rikitg nok ha et XT, men det er en annen sak ) Ang. hvorfor folk oppgradere? Tja, hvofor kjøper noen nye biler hvert år? Hvorfor kjøper noen ny mobiltelefoner hver gang det kommer noe bedre? Kan være for å forbedre selvfølelsen, kompensere for "mangler" "andre steder" , eller bare fordi man er veldig interessert i det man kjøper? (Gjerne en kombinasjon av disse, og flere andre, grunner) Personlig gjør jeg det fordi da jeg regner med at dette er siste gang jeg kommer til å oppgradere denne platformen (AGP KT400), og i den anledning vil ha noe av det beste som jeg kan gå tilbake til for å spille gamle spill etc. (Samme grunn som at jeg har en Pentium][ 300, G200 og 2x voodoo2 i SLI) Når jeg drar på lan-parties vil det vekke litt oppmerksomhet, og det vil la meg kunne øke instillingene jeg bruker. Og når jeg atpåtil er ganske interessert i 3d grafikk, så er det også naturlig at jeg oppgradere den delen av system, og heller lar prosessoren bli. Hvis du synes dette er dumt, så deg om det. Vi har i så fall forskjellige prioriteringer, og det synes jeg du burde respektere. .02$ Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 skal ikke nekte for at du har et poeng merlin men butikkene vil nok fortsette å selge med høyest profitt så lenge folk er villige til å betale for det, selv om konkurransen vil drive prisen litt ned der også. Ja du har helt rett, dette er jo tilfellet med 9800XT som er nesten like dyr som X800Pro Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Men for å svare på spørsmålet ditt, nei man må ikke ha det feteste hele tiden, men jeg bryr meg ikke om at folk kjøper nytt hele tiden, plager meg ingenting, driver ned prisene, og det kan tilogmed argumenteres for at det er miljøvennelig AtW kan ikke se hvordan det at folk er villige til å betale overpris for hardware, driver ned prisen? så lenge folk er villige til å betale 4000, hvorfor i huleste sette ned prisen? hvis jeg kunne sitte å selge grafikk-kort for 4k så hadde jeg ikke akkurat satt ned prisen til 3k fordi at det var mange som kjøpte.. ?? men at folk kjøper nytt er jo en helt annen diskusjon.. like greit å kjøpe hardware for 12000 i året som å bruke dem på fyll og fanteri... snakker tross alt bare om en tur på byen i mnd da.. fyker fort en tusenlapp eller to da. med innkjøp av drikke, vorspill, taxi, covercharge,byen,nattmat, kvinnfolk(!)... lol... osv Det er jo ett godt poeng, det vel kansje en kombinasjon av mennesker som gjør at prisen går ned, både de som kjøper toppmodellene med god profittmargin, og oss som er litt mer gniene, når det er sagt så er det kanskje ikke toppmodellene de tjener mest på, i salg ihvertfall (reklamen er jo gull verd), er det noen som har noen tall på det? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå