Vice Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg har 9800xt - skal vente på pci ekspess før jeg skal oppgadere. Ingen vits å oppgadere nå, ikke så alt for stor ytelses økning. Akkurat som om PCI E kommer til å føre til en alt for stor ytelsesøkning... Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg har 9800xt - skal vente på pci ekspess før jeg skal oppgadere. Ingen vits å oppgadere nå, ikke så alt for stor ytelses økning. Akkurat som om PCI E kommer til å føre til en alt for stor ytelsesøkning... Sant, jeg har ikke noen tro på at vi vil se noen ytelsesøkninger med det første, men i løpet av et år vil det nok ta over. Det er ingen grunn til å skaffe seg PCI-E på dette tidspunkt da de har mye å fikse på før det kan utnyttes 100%. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Enig i mye av det du sier her, å gå fra et 9800xt til X800Pro er ikke store forskjellen grafikkmessig men man merker at spillene flyter bedre, mindre hakking på høyere oppløsninger, 1280X1024 - 1600X1200 med 4XAA og 16XAF. Men jeg derimot går fra et Geforce 4 MX-440 og jeg kommer til å merke en betydelig forskjell når jeg anskaffer et X800Pro eventuellt GF6800 GT. Forøvrig synes jeg det er idioti å bytte ut et R9800XT til fordel for et X800PRO - XT. Det er min mening om saken Da antar jeg at du ser på meg som en idiot. Jeg solgte mitt 9800xt til 3000kr for og kjøpe X800XT PE i USA til 3500kr. Du er en "coming salesman star".. ingen idiot.. En som klarer å lure en *dust* til å kjøpe ett *brukt* (og sikkert "skamklokka") 9800XT til *kr.3.000*!!!! er ett geni.. Edit: Særlig med tanke på prisen på X800 (som du sikkert opplyste *dusten* om).. Det var vel på QXL du solgte (ranet) en spillegal? Endret 7. juni 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Ser heller ikke vitsen med å oppgradere fra 9800XT til X800Pro (hvis du får solgt ditt XT for en god penge er jo saken en annen). Det jeg derimot skjønner er at folk kjøper relativt dyre skjermkort. De som kjøpte 9700Pro med en gang det kom ut har fremdeles et veldig bra skjermkort, det samme kan ikke sies om de som kjøpte 9000 på samme tid. Mitt neste skjermkort blir enten et X800Pro eller et 6800GT. Uansett regner jeg med at det holder en stund. Så over til noe som irriterer meg grenseløst... alt det der Pro/XT/GT/SE/MX-tullet. Pro, dette høres jo bra ut, så greit nok... men det er ikke best. XT er best til ATI mens det til nVidia er veldig dårlig. Dette forvirrer bare mulige kjøpere unødvendig. For ikke å snakke om GeForce4 MX Før var det mye greiere. Du hadde vanlig, pro og noen hadde ultra. Sier seg nesten selv hva som er raskest da... Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 altså ASUS X800XT er bedre enn SAPPHIRE X800PRO ? Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Ser heller ikke vitsen med å oppgradere fra 9800XT til X800Pro (hvis du får solgt ditt XT for en god penge er jo saken en annen). Det jeg derimot skjønner er at folk kjøper relativt dyre skjermkort. De som kjøpte 9700Pro med en gang det kom ut har fremdeles et veldig bra skjermkort, det samme kan ikke sies om de som kjøpte 9000 på samme tid. Mitt neste skjermkort blir enten et X800Pro eller et 6800GT. Uansett regner jeg med at det holder en stund. Så over til noe som irriterer meg grenseløst... alt det der Pro/XT/GT/SE/MX-tullet. Pro, dette høres jo bra ut, så greit nok... men det er ikke best. XT er best til ATI mens det til nVidia er veldig dårlig. Dette forvirrer bare mulige kjøpere unødvendig. For ikke å snakke om GeForce4 MX Før var det mye greiere. Du hadde vanlig, pro og noen hadde ultra. Sier seg nesten selv hva som er raskest da... XT er dårligst hos nvidia men BEST hos ASUS ? Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 altså ASUS X800XT er bedre enn SAPPHIRE X800PRO ? Ja, det er bedre fordi dette er Asus sin ATI modell. Hadde de laget et Nvidia kort som det sto XT på ville dette vært dårlig. Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Savner tester og slik på de NYESTE kortene, hardware har bare 1 år gamle kort i testene sine, jeg så en oversikt over den rankingen pro/xt osv her en plass men husker ikke hvor, tror det var på anbefalning en plass. noen som vet hvor ? Lenke til kommentar
chil Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 bytt ofte, selg dyrt kjøp billig så bruker man litt penger på å oppgradere hele tia. enn å vente til maskinvaren er helt uten verdi. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Det er et godt poeng du kommer med her chil. Skal man først selge gammel HW for å kjøpe nytt er det viktig å gjøre det ofte, men det avhenger jo litt av hva type hw man vil oppgradere. Tar man bare skjermkortet kan man sikkert gå for en 6 måneders fase. Drev å gjorde det før men så ga jeg opp (gikk faktisk i pluss på noe en stund) men jeg har ikke samvittighet til å selge brukt hw for mer enn jeg ga for det i sin tid. En annen måte å gjøre det på er å hele tiden kjøpe "nesten nytt" brukt hw til en billigere enn ny penge, også selge det igjen etter 4-5 mnder. Da taper du "mindre" på mellomlegget:) ALT avhenger av å ha riktig kjøpre og selger såklart. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Kan noen si meg rekkefølgen rangert etter ytelse på Nvidia sine skjermkort? UE U GT ?? UE= Det beste, men vil trolig nok ikke bli solgt. U= Nest best, dette kan du nok klokke til UE. GT= Får du GT med 2 molex kontakter, er det stor sjangse for at du kan klokke dette kortet til Ultra. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Folk bruker penger på så mangt. Det er snakk om prioriteringer. Om man har råd og lyst på et fett skjermkort man ikke trenger, kan man godt kjøpe det. Slik smører man markedsøkonomiens tannhjul. Enig der også, men jeg tror faktisk at så mye som 70% av de som nå kjøper et X800 til en blodpris faktisk har en heller anstrengt økonomi. Studenter osv. Tilhører den 30% som jobber jeg da?, tror det er like mange i jobb som studenter! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Mens andre er som meg; kjøper nytt og bruker det til det ikke fungerer mer.Kanskje derfor jeg sitter med en sliten 500mhz og Nokia 5210 Er ikke 5210 ganske ny? Jeg har ihvertfall en 3210, funker fint den. Personlig driver jeg sjelden å selger og kjøper nytt hele tiden, over tid blir det dyrere, selv om du får noen bra deals avogtil. I tillegg er det mer jobb, og man får ikke samlet opp en haug med gammelt utstyr man kan bruke til ymse, eller gi bort til venner. Fordelen med å kjøpe ofte er at du "i gjennomsnitt" har fetere utstyr Men for å svare på spørsmålet ditt, nei man må ikke ha det feteste hele tiden, men jeg bryr meg ikke om at folk kjøper nytt hele tiden, plager meg ingenting, driver ned prisene, og det kan tilogmed argumenteres for at det er miljøvennelig AtW Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Men for å svare på spørsmålet ditt, nei man må ikke ha det feteste hele tiden, men jeg bryr meg ikke om at folk kjøper nytt hele tiden, plager meg ingenting, driver ned prisene, og det kan tilogmed argumenteres for at det er miljøvennelig Meget bra svart, du deler mine synspunkter ATIWindsor Lenke til kommentar
nord Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Sant så sant. Jeg har selv et 9700Pro kort. Jeg har tenkt på å oppgradere til x800 xt gjør akkurat samme hoppet som deg til julen, haster ikke så fælt. X800pro falt jo i pris idag, det er jo et bevis på at kortene var overpriset. blir garantert synbar prisforskjell på XT`n også etter litt. Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) XT er best til ATI mens det til nVidia er veldig dårlig. Dette forvirrer bare mulige kjøpere unødvendig. Tjah.. XT er jo toppmodellen til ATI, så kanskje det er grunnen til at nVidia kaller den verste dritten de greier å skyfle ut for nettopp XT.. Noen som vet hva som kom først? Endret 7. juni 2004 av Frank2004 Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Men for å svare på spørsmålet ditt, nei man må ikke ha det feteste hele tiden, men jeg bryr meg ikke om at folk kjøper nytt hele tiden, plager meg ingenting, driver ned prisene, og det kan tilogmed argumenteres for at det er miljøvennelig Meget bra svart, du deler mine synspunkter ATIWindsor Aldri gjort meg noe heller, men om det på noen måte skulle være miljøvennelig kan jeg ikke forstå? Lenke til kommentar
floffan Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Maskinen min skulle nok klare half-life 2 og doom3 med mitt radion 9800. Men vil nok oppgradere pcen når unreal3 og darksector kommer. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 jeg kjøpte meg skjermkort sist for 5 år siden, og skal ikke ha det beste HELE tiden, men når jeg først skal bruke peng på et skjermkort, skal jeg ha det beste til prisen jeg vil gi, og jeg vil sjekke litt rundt, så jeg vet jeg får noe som jeg har i 5 nye år. Et skjermkort som holder i fem år Vel......dersom du finner det så si ifra! Kommer til å hoppe og klaske hælene i sammen dersom jeg finner et kort som holder i to år Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Men jeg derimot går fra et Geforce 4 MX-440 og jeg kommer til å merke en betydelig forskjell når jeg anskaffer et X800Pro eventuellt GF6800 GT. Jeg skal også opgradere fra g4mx 440 til x800pro, eventuelt xt.. Tror nok det blir litt forskjell i ytelse på spil ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå