Gå til innhold

Nokia 7610, Siemens M65/S65 og K700 - Dilemma!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7610!!! den er symbian..Symbian  er bare helt...KONGE!

Er det symbian på den? Viste jeg ikke, tror jeg skal kjøpe den jeg...

Spørsmålet er jo om du i det hele tatt trenger symbian da... :roll:

hva er det egentlig :huh::p men uansett, K700 er for dyr rett og slett for at du får S65 til en billigere penge, og den er jo "bedre" :D

 

 

Her er nå mitt dilemma: S65 ELLER M65, jeg har en tendens til og miste ting, M65 er best, jeg vil ha bra kamera, S65 er best. MEn samtidig tar jeg hensyn til pris, og jeg trenger jo egentlig ikke Blåtann eller så bra kamera.. Men så har jeg lyst. :cry:

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
7610!!! den er symbian..Symbian  er bare helt...KONGE!

Er det symbian på den? Viste jeg ikke, tror jeg skal kjøpe den jeg...

Spørsmålet er jo om du i det hele tatt trenger symbian da... :roll:

hva er det egentlig :huh::p men uansett, K700 er for dyr rett og slett for at du får S65 til en billigere penge, og den er jo "bedre" :D

 

 

Her er nå mitt dilemma: S65 ELLER M65, jeg har en tendens til og miste ting, M65 er best, jeg vil ha bra kamera, S65 er best. MEn samtidig tar jeg hensyn til pris, og jeg trenger jo egentlig ikke Blåtann eller så bra kamera.. Men så har jeg lyst. :cry:

Personlig tipper jeg på at VGA-kameraet til CX/M65 blir mye mer lyssterke og bedre enn VGA-kameraene til dags dato.

Lenke til kommentar

mange poster om dette temaet allerede, er det ikke?! :)

 

Men likevel. Gjør som arehei sier, finn ut hva du egentlig trenger i mobilen og velg deretter. Det er mye som skiller disse modellene.

 

Selvom jeg ville valgt vekk k700, egentlig. Hvis ikke du er AVHENGIG av radio da ;)

Lenke til kommentar
mange poster om dette temaet allerede, er det ikke?! :)

 

Men likevel. Gjør som arehei sier, finn ut hva du egentlig trenger i mobilen og velg deretter. Det er mye som skiller disse modellene.

 

Selvom jeg ville valgt vekk k700, egentlig. Hvis ikke du er AVHENGIG av radio da ;)

Trur ikke jeg har sett noen, i så fall. Beklager. Men uansett, jeg håper på at amobil.no tar en test av M65, da får jeg se hvordan den "er"

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
Kan prøve å gjøre det litt mer enkelt:

 

Kjøp 7610 hvis du ikke bryr deg om at du får lite for penga, eller rett og slett synes at 1.0 megapixel kamera virkelig er verdt så mye. Mobilen er ellers liten i forhold til andre symbianmobiler, men blir slått av SX1 på bl.a. minnekort, hotswap, mp3 og sist, men overhodet ikke minst, pris.

 

Kjøp K700 hvis du vil ha en mobil med minst skjerm av dine nevnte. Den er også dyr i forhold til hva du får, men om du ikke trenger symbian eller bra kamera, men trenger bluetooth er den et greit valg. Du får som sagt lite for penga.

 

Kjøp S65 hvis du vil ha en mobil som har alt, unntatt symbian. Mobilen har det beste kameraet på det norske markedet når den kommer (det eneste over 1 megapixel) og har stor skjerm, minnekort, bluetooth osv. Den er i tilegg billigere enn både K700 og 7610.

 

Kjøp M65 om du trenger en mobil som tåler mye, som gir mye for pengene men som hverken har bluetooth eller megapixelkamera. Den har mye minne (til prisklassen å være) og er beregnet for en aktiv bruker.

 

håper dette hjalp.

God post men jeg er ikke helt enig i alle observasjonene.

 

Enig i at 7610 ikke er det beste kjøpet, men det er vel den eneste symbian telefonen med megapixel kamera, så hvis man vil ha de to tingene, så har man vel ikke noe valg. Bortsett fra det er den jo bare en 6600 i ny drakt.

 

K700 har liten skjerm, men høyere oppløsning enn S65. Men det gjenstår å se hvem av dem som klarer å lage det beste grensesnittet (hverken stor fysisk skjerm eller høy oppløsning er noen garanti for at telefonen er hyggelig å bruke...) Men den er litt overpriset enn så lenge. Men prisen burde vel dale litt når hysteriet har gitt seg. Husk at K700 er en veldig hypa telefon.

 

S65 har ikke alt. Alt du Arehei trenger, kanskje, men det er å dra den litt langt. Misforstå meg rett, det er en veldig bra telefon, og når den koster mindre enn K700 er den en sterk kandidat. Det den mangler, som jeg synes er viktig, er radio. Det hadde også vært greit om den spilte mp3 filer, men aac er også greit (bedre kvalitet, men jeg har jo alt liggende som mp3...). Symbian hadde vært kult, men da hadde også prisen vært deretter.

 

Enig i det du sier om M65.

 

Så moralen er, definér hva du trenger, så finner du ut hvilken telefon du skal ha.

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

God post men jeg er ikke helt enig i alle observasjonene.

 

Enig i at 7610 ikke er det beste kjøpet, men det er vel den eneste symbian telefonen med megapixel kamera, så hvis man vil ha de to tingene, så har man vel ikke noe valg. Bortsett fra det er den jo bare en 6600 i ny drakt.

 

K700 har liten skjerm, men høyere oppløsning enn S65. Men det gjenstår å se hvem av dem som klarer å lage det beste grensesnittet (hverken stor fysisk skjerm eller høy oppløsning er noen garanti for at telefonen er hyggelig å bruke...) Men den er litt overpriset enn så lenge. Men prisen burde vel dale litt når hysteriet har gitt seg. Husk at K700 er en veldig hypa telefon.

 

S65 har ikke alt. Alt du Arehei trenger, kanskje, men det er å dra den litt langt. Misforstå meg rett, det er en veldig bra telefon, og når den koster mindre enn K700 er den en sterk kandidat. Det den mangler, som jeg synes er viktig, er radio. Det hadde også vært greit om den spilte mp3 filer, men aac er også greit (bedre kvalitet, men jeg har jo alt liggende som mp3...). Symbian hadde vært kult, men da hadde også prisen vært deretter.

 

Enig i det du sier om M65.

 

Så moralen er, definér hva du trenger, så finner du ut hvilken telefon du skal ha.

Forsåvidt enig i alt du sier, vil dog si at det meste du sa ikke var noe motsetninger til hva jeg skrev, heller mer fordypet.

 

Alt jeg skrev er selvfølgelig tatt ut fra et subjektivt perspektiv. Jeg prøver selvfølgelig å tenke på alle funksjoner man kan ha bruk for, men f.eks. radio-funksjonen glemte jeg helt i og med at jeg aldri har opplevd brukbar radio på mobil (kan hende jeg er for kravstor, ja. Jeg hører vel stort sett aldri på radio unntatt i bilen).

 

Klart at S65 ikke har alt, men jeg ser virkelig bare 2 store mangler. Symbian og MP3. For de som vil ha radio er selvfølgelig også dette et minus. Men det at den ikke har symbian kan også for mange være en positiv faktor, med tanke på bl.a. hastighet, batteritid o.l. Så, jeg ville faktisk sagt at S65 har så godt som alt en mobil per i dag forventes og ha, pluss litt mer (godt eksempel: Det beste kameraet på det norske markedet).

 

Ellers er vi vel nokså enige :) Det får være opp til hver enkelt person hva den vektlegger i en mobil.

 

Personlig er jeg overhodet ikke fornøyd med mobilutvalget, i og med at jeg har lyst på en mobil med mp3 spiller, minnekort og bra skjerm. Et bra kamera hadde vært et pluss. Det eneste valget jeg har da, bortsett fra SX1 som er litt stor og treg (synes jeg), er 6230, med altfor liten skjerm. Ingen verdige konkurrenter til 6230 (med mp3) fra hverken SE, Siemens, LG, Samsung eller de andre...

Lenke til kommentar
Personlig er jeg overhodet ikke fornøyd med mobilutvalget, i og med at jeg har lyst på en mobil med mp3 spiller, minnekort og bra skjerm. Et bra kamera hadde vært et pluss. Det eneste valget jeg har da, bortsett fra SX1 som er litt stor og treg (synes jeg), er 6230, med altfor liten skjerm. Ingen verdige konkurrenter til 6230 (med mp3) fra hverken SE, Siemens, LG, Samsung eller de andre...

Amen, brother. :w00t: Det er mange telefoner der ute som er nesten perfekte, men så klarer de å lage en eller annen fuck-opp som gjør at telefonen ikke blir aktuell (for meg ;) ). SX1 er sjit-kul, med unntak av tastene. 6230 har for liten skjerm og for gammelt grensesnitt. K700 mangler minnekort (men jeg tror jeg kan leve uten, så det er den jeg sikler mest på akkurat nå... :dribble: ). S65 glemte radio. Hadde den hatt det, hadde jeg forhåndsbestilt den allerede. Det gjelder nesten 7610 også, men den måtte sørga for å fått seg stereo også.

 

Nei, vi krever nok for mye, vi to. :wallbash::p Som en venn av meg sa, "Den som venter på noe godt, venter for lenge." :thumbup:

Lenke til kommentar
7610!!! den er symbian..Symbian  er bare helt...KONGE!

Er det symbian på den? Viste jeg ikke, tror jeg skal kjøpe den jeg...

Spørsmålet er jo om du i det hele tatt trenger symbian da... :roll:

hva er det egentlig :huh::p men uansett, K700 er for dyr rett og slett for at du får S65 til en billigere penge, og den er jo "bedre" :D

 

 

Her er nå mitt dilemma: S65 ELLER M65, jeg har en tendens til og miste ting, M65 er best, jeg vil ha bra kamera, S65 er best. MEn samtidig tar jeg hensyn til pris, og jeg trenger jo egentlig ikke Blåtann eller så bra kamera.. Men så har jeg lyst. :cry:

Man trenger jo ikke blåtann, men det er jo nyttig og ha hvis du skal ha en kamera mobil, for da vil du vel ha bildene over på PC og tilbake osv...

 

Vanskelig å velge mellom M65 og S65 ja, jeg personlig tror jeg hadde valgt S65 og heller forsikret den eller no!

Man er jo alltdi forsiktig med noe når man får noe nytt, feks ny mobil. :hmm:

Lenke til kommentar

hmm...syns alltid siemens mobilene har vært stygge. det er alltid noe som gjør at de ser helt forferdelige ut.

 

når det gjelder mobiler, så er det ingen telefoner per dags dato som er perfekte, eller er det vi som krever for mye av de som lager mobilene? vi skal jo ha alt mulig. den skal se bra ut, ha stor skjerm, bra oppløsning, radio, mp3, minnekort, god å bruke, ikke for stor og klumpete, ikke antenne, mpx kamera, BT, IR, og den skal være så billig som mulig. helst rundt 3000-3500. alle forstår jo at det ikke går. tror det kommer til å ta en goood stund før folk blir fornøyde om de vil ha absolut alt på mobilen sin og til en billig penge. men uansett så blir jo 95% av dem som krever alt mulig på telefonen sin, fornøyd med sitt valg.

 

alle har vært sitt behov og hver sin smak. en kan jo alltids spørre folk om råd, men til syvende og sist så er det kjøpern som har pengene og tar det siste valget. da må en se på sitt behov. for de tre telefonene som er nevnt er ganske ulike.

f.eks 7610, den har symbian, og alt som trengs egentlig, men den er dyr, stor og klumpete. og elendig taletid.

M65 har minnekort, mpx kamera, god taletid, men ikke triband telefon, har heller ikke radio og mp3.

K700 har vel verdensrekorden i internminne med hele 40MB. den har også radio, mp3, og den med best taletid av de 3. minuset er vel at den ikke har minnekort og mpx kamera.

 

da må man se på hva man trenger. vil man ha symbian, så er valget enkelt, vil man ha mp3, radio, og diverse, og ikke trenger minnekort, men god taletid, så er k700 et bra valg. vil man ha minnekort og mpx kamera, men ikke nødvendigvis trenger radio og mp3 så er M65 det beste.

Lenke til kommentar

sjaban:

 

Du mener vel S65, ikke M65? For M65 har ikke de tingene du snakker om.

den skal se bra ut, ha stor skjerm, bra oppløsning, radio, mp3, minnekort, god å bruke, ikke for stor og klumpete, ikke antenne, mpx kamera, BT, IR, og den skal være så billig som mulig. helst rundt 3000-3500.

Lurer på hvor mye mer S65 hadde kosta hvis den hadde hatt radio, ellers hadde jo denne passa ganske greit inn i den beskrivelsen...

 

Hmm... Merker meg at jeg er blitt mye mer positivt innstilt til S65 i løpet av denne tråden. Mulig jeg kan klare meg uten radio likevel... :hmm::D

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

mente selvsagt S65, men jeg syns ikke at den ser bra ut, er noe med siemens telefonene. aldri likt siemens telefonene, har vurdert noen, men endt med at jeg ikke kjøpte de. men det er utifra bilder, kan hende jeg skifter mening når jeg ser den i virkeligheten. for min del så syns jeg at k700 er et bedre valg.

Lenke til kommentar
S65 har minnekort, mpx kamera, god taletid, men ikke triband telefon

 

Feil

 

hmm...syns alltid siemens mobilene har vært stygge. det er alltid noe som gjør at de ser helt forferdelige ut.

 

Som alle vet er smaken som baken, men jeg syns i hvertfall at Denne er veldig kul da

Lenke til kommentar
Som alle vet er smaken som baken...

Ja, det skal være sikkert. Jeg synes for eksempel at 7610 er den mest horete og grelle telefonen som noen sinne er laget, men der stiller jeg i kraftig mindretall her. Ellers syns jeg både S65 og K700 er stilige telefoner. M65 blir litt glorete og kantete for meg.

 

Men jeg har sagt før at utseende på en mobil ikke påvirker min avgjørelse på om jeg vil ha den, så jeg hadde fremdeles kjøpt 7610 hvis den hadde fylt mine krav...

Lenke til kommentar

S65 er ikke en triband telefon, er hvertfall det jeg har forståt av amobil sin prisguide. der står det at den ikke støtter GSM 850. arrester meg om jeg tar feil.

 

kan ikke få sagt nok, men alle har hver sin smak, selvom du syns at siemens telefonen er pen å se på, så betyr ikke det at alle er enig i det. du har din smak, jeg har min smak, når jeg da sier at jeg ikke syns at siemens telefoner ser bra ut, så er det min smak, og min mening.

Lenke til kommentar
S65 er ikke en triband telefon, er hvertfall det jeg har forståt av amobil sin prisguide. der står det at den ikke støtter GSM 850. arrester meg om jeg tar feil.

 

kan ikke få sagt nok, men alle har hver sin smak, selvom du syns at siemens telefonen er pen å se på, så betyr ikke det at alle er enig i det. du har din smak, jeg har min smak, når jeg da sier at jeg ikke syns at siemens telefoner ser bra ut, så er det min smak, og min mening.

Da arresterer jeg deg. S65 støtter GSM 900/1800/1900 :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...