Gå til innhold

Beste RPG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-25 00:42, Cursed skrev:

neverwinter nights kom ut for et par dager siden, se på

ikke snakk om ting du ikke har peiling på..


et utsnitt fra sida:

Neverwinter Nights Now Available!

Neverwinter Nights is now available on some store shelves. You can order Neverwinter Nights online, or purchase at your local retailer!


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-06-25 00:43 ]</font>


 

Det har ikke kommet ut i noen butikker i norge som jeg har sett enda. Og jeg tror ikke noe på at du har forhåndsbestilt det fra usa for å få det først dvs. "stor rpg fan" tendens, når det eneste du skrev var at "Neverwinter Nights er ganske kult da".. Si meg med hånden på hjertet at det ikke var en nedlastet versjon du snakket om... Nettopp.

Lenke til kommentar

Morrowind er noe av det kuleste spillet som har blitt laget i RPG sjangeren. Den har uante muligheter og grafikken er rå. Men den har noen småfeil som burde vært mulig å endre.

1. Noen grafikk bugs som gjør at man kan sette seg fast i skilt.

2. Når man lander etter et hopp så høres det ut som om det er to bøker som blir slått sammen.

3. Mere naturlyder som fuglesang osv

4. Litt mere musikk etter miljøet man er i.

5. Muligheter for å melde seg ut av guilds dersom man vil det.

 

Bortsett fra disse småtingene så er spillet enormt kult. Min desiderte favoritt akkurat nå.

 

Men dette kan forandres til høsten når Star Wars Galaxies kommer:D

 

Det var min mening da:)

Lenke til kommentar

Vel her er min liste ihverfall:

1-Final Fantasy X

2-Final Fantasy VIII

3-Final Fantasy VII

4-Chronotrigger

5-Final Fantasy VI

6-Final Fantasy IX

7-Terranigma

8-Deus Ex (Det er vel et slags RPG)

 

Orker ikke hive meg inn i diskusjonen om hva som er RPG og ikke. Har brukt alt for mye tid av livet mitt på det temaet, fra før..

Lenke til kommentar

jeg vil ikke kalle FF rollespill, iallefall ikke det jeg prøvde av Sjueren..(tror det var den...den med cloud og tifa og gjengen) mer hack'n slash...kjedelig hack'n slash at that

 

 

NeverWinter Nights kommer til å ruuuule på RPG servere...

_________________

AMD XP1800+

Thermaltake "Silent Viking"

MSI KT3 ULTRA

512MB PC2700 DDR

Asus GF4 TI4400 tv-out

40GB IBM Deskstar 7200rpm

SB Live! Value

Unex 10/100Mbit NIC

Pioneer DVD105F 16x/40x

REALmagic Hollywood+

Samsung 16x/10

 

[ Denne Melding var redigert av: MrLee på 2002-06-26 21:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-25 22:06, zimen skrev:

Det har ikke kommet ut i noen butikker i norge som jeg har sett enda. Og jeg tror ikke noe på at du har forhåndsbestilt det fra usa for å få det først dvs. "stor rpg fan" tendens, når det eneste du skrev var at "Neverwinter Nights er ganske kult da".. Si meg med hånden på hjertet at det ikke var en nedlastet versjon du snakket om... Nettopp.


 

har jeg sagt at jeg hadde en original versjon?

nei.

det jeg sa var at spillet hadde kommet ut.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Den 2002-06-26 21:44, MrLee skrev:

jeg vil ikke kalle FF rollespill, iallefall ikke det jeg prøvde av Sjueren..(tror det var den...den med cloud og tifa og gjengen) mer hack'n slash...kjedelig hack'n slash at that

_______________

 

 

Greit nok at _du_ ikke vil kalle det et rollespill (Selv om det er det det blir definert som i hele verden), men å kalle det et hack&slash??

 

Mann, det er en fordel med å vite hvilket ord man bruker for å beskrive noe. Å beskrive ett FF spill som et Hack`n slash, er jo idioti. Et hack`n slash er et "HNS" fordi det går ut på å beseire x antall fiender på mere eller mindre usofistikerte metoder. altså trykk på monster x antall ganger til det går til grunne.

Final Fantasy har jo ikke et snev av "HNS" i seg.

Lenke til kommentar

Quote:




Det har ikke kommet ut i noen butikker i norge som jeg har sett enda. Og jeg tror ikke noe på at du har forhåndsbestilt det fra usa for å få det først dvs. "stor rpg fan" tendens, når det eneste du skrev var at "Neverwinter Nights er ganske kult da".. Si meg med hånden på hjertet at det ikke var en nedlastet versjon du snakket om... Nettopp.


 

Herregud, hvem bryr seg, er så drittlei at folk alltid skal komme med, "ugh ugh du har en piratkopi" hele tiden. Ingen er perfekte/har samme sett moralske regler som deg. La det ligge.

 

AtW

Lenke til kommentar

Quote:



Greit nok at _du_ ikke vil kalle det et rollespill (Selv om det er det det blir definert som i hele verden), men å kalle det et hack&slash??


Mann, det er en fordel med å vite hvilket ord man bruker for å beskrive noe. Å beskrive ett FF spill som et Hack`n slash, er jo idioti. Et hack`n slash er et "HNS" fordi det går ut på å beseire x antall fiender på mere eller mindre usofistikerte metoder. altså trykk på monster x antall ganger til det går til grunne.

Final Fantasy har jo ikke et snev av "HNS" i seg.


 

Hehe, synes beskrivelsen din med å trykke på et monster x-antall ganger til det går til grunne oppsummerer FF ganske godt jeg. Synes at for å kalle et spill en rpg, må spilleren kunne ha endel å si for karakteren og historien i spillet, det har du ikke i FF, det er linært som få. Deus Ex er mye nærmere en ren rpg enn ff noengang vil være.

 

AtW

Lenke til kommentar

Quote:



Hehe, synes beskrivelsen din med å trykke på et monster x-antall ganger til det går til grunne oppsummerer FF ganske godt jeg. Synes at for å kalle et spill en rpg, må spilleren kunne ha endel å si for karakteren og historien i spillet, det har du ikke i FF, det er linært som få. Deus Ex er mye nærmere en ren rpg enn ff noengang vil være.


AtW


 

Helt enig. Jeg stuset dannovastrum listet sine favorit "rpg" spill med masse FF, og satte en parangtes bak Desus Ex medspørsmol om DET er et slags rollespill.

 

Problemet i disse tider er jo at rpg stemplet blit slengt på alt som har de minste rpg elementer i seg. Dette gjør diskusjonen litt vanskligere. Skal man følge spillindustriens marking for rpg spill, følge hva som har vært tidligere rpg spill, eller tanken om hva som egntlig definerer rollespill. Jeg går sefølgelig for det siste. Selve den definisjonen blir det jo ofte en debatt av igjen. Men for et data rollespill bør man kunne kontrolere personen man styrer i sitt eget bilde, kunne ha påvirkinig på verden rundet seg, ha valg.

 

Forsåvidt vil jeg ikke påstå at andre rollespill, som f.eks NWN og Morrowind har kommet så mye lengre enn f.eks FF. NWN singleplayer'en så har du egentlig ganske få valg, og spillet henger seg opp i slossing etterhvert. Morrowind har du frihet, men en verden du i mindre grad påvirker. Og igjen for mye slossing.

Personlig er jeg en stor rpg fan, både på ogav data. Men begyner virkelig å bli lei like crpg spill som ikke klarer å finne på noe nytt.

 

G

Lenke til kommentar

Greit nok. Det har jeg sagt allerede. De seneste FF spillene er ikke et rollespill i den forstand at du kan gjøre mange valg for karakteren din. Jeg synes Konsoll-RPG er en ganske ok betegnelse på FF og lignende spill.

Men å kalle det et Hack`n Slash??

Ville du virkelig gjort det?

Synes du virkelig spillet er så lett bygd opp at det ikke trengs noe som helst planlegging/taktikk for å overvinne fiendene? Det er bare å trykke på fienden for å slå den ned? Har du spilt mange FF over lengre tid?

 

Forresten Black & White er vel et ganske godt eksempel på et rollespill? Selv om det kanskje ikke er et tradisjonelt et..

Lenke til kommentar

Når jeg ser "det beste rpg" er det første jeg tenker på, Final Fantasy. Det er fordi _jeg_ har oppfattet at det er navnet på kategorien det ligger i.

Det betyr dermed ikke at jeg synes FF er et typisk "rollespill" jeg synes heller det er et "adventure-spill-med-statistikk-og-noen-valg". Men, alas; jeg elsker FF spilla.. Uansett HVA det heter :smile:

Grunnen til at jeg skrev (?) på Deus Ex er fordi jeg har vært borti heftige krangler før, om dette var et rollespill eller ei. Det ville jeg ikke igjen.

 

PS: Hva er det dere mener med crpg??

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Baldur's Gate 2 Shadows of Amn og add-onen Throne of Bhaal, er mine favorittspill, uansett sjanger... Historien er så genial, særlig drømmene man har i SoA, de er helt syke. Irenicus må være den villeste skurken gjennom tidene...

 

Det eneste æ ikke likte med det var at man fikk vite at Irenicus heta Jon til fornavn. Det var like slapt som å få vite at Kramer i Seinfeld egentlig hete Cosmo Kramer :lol:

 

Jeg mener Diablo kan kalles et rollespill, forskjellen er at BG, Torment, og alle de andre er Hardcore-rpg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...