Gå til innhold

Beste RPG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

RPG...

 

Tja, jeg kan da nevne noe gode:

 

1. Xenogears (PSX, Squaresoft)

2. Chrono Trigger (SNES/PSX, Squaresoft)

3. Final Fantasy V (SNES/PSX, Squaresoft)

4. Final Fantasy VI (SNES/PSX, Squaresoft)

5. Fallout (PC, Interplay)

6. Final Fantasy VII (PSX, Squaresoft)

7. Final Fantasy IX (PSX, Squaresoft)

8. Breath of Fire II (SNES/GBA, Capcom & Squaresoft)

9. Final Fantasy (NES, Squaresoft)

10. Fallout 2 (PC, Interplay)

 

Når det gjelder diskusjonen på om Diablo/Dungen Siege er RPG'er vil jeg legge meg i gruppa som er i mot det. Har noen spilt f.eks Final Fantasy-spill så vil de aldri kunne si at Diablo er et rpg.

Lenke til kommentar

Quote:


fallout 2 er klart det beste rpg EVER! (forsåvidt det beste spillet jeg har spilt i det hele tatt også)


 

Kunne ikke vært mer enig, er så utrolig mye du kan gjøre i det spillet, og i motsetning til mange spill går det greit å være ond også. Spiller det den dag i dag (plundrer med å få en lvl 50 char). Og den mørke humoren er genial.

 

Planescape er en god nummer 2, artig story på det spillet.

 

AtW

Lenke til kommentar

RPG = Role Playing Game = Rollespill

 

Rollespill begynte som en egen hoppy på begynelsen av 70 tallet. Men har eksistert i forskjelige former lenge før det. Når barn leker er det ofte en form for rollespill, de kan bruke seg selv til forme et spill som ikke er planlagt, og bruke leker som "lever" sitt eget liv. Teater er en form for rollespill, er du i mot det utsagnet kan du ikke nekte for at rollespill er en form for teater.

 

ROLLEspill handler om å spille en rolle. Å leve seg inn i den rollene gjenom følelser, tanker, handing og utvikling. Derfor er fantasien meget viktig i rollespill

"Rullespill" er rollespill for de som bryr seg om tall, som stats osv.

Et ROLLEspill trenger ikke ha tall i det helle tatt! I utgangspunktet kommer det opp til deg selv hva som er rollespill. Du kan spille et bilspill, og leve deg så sinsykt inn som bilføreren at det blir for deg et rollespill.

 

Hva som er lagt opp til å være et rollespill er noe helt annet. Et rolleSPILL er også definert av at du er en karakter, men SPILLET er lagt opp til utvikling, veivalg, og komuniksajon med andre personer. I et rolleSPILL blir tallverdier straks viktige for å se hva rollen kan gjøre, men er ikke nødvendig. I datarollespill er tallverdier nesten et must.

 

Hva jeg menner: Diablo kan sikkert være et ROLLEspill for en del personer, men for meg ser det mest ut som et rullespill. Og derfor definerer jeg det ikke som noe rent datarolleSPILL (crpg).

 

God rollespilling!

 

 

[ Denne Melding var redigert av: The DiM på 2002-06-24 20:05 ]

Lenke til kommentar

neverwinter nights kom ut for et par dager siden, se på http://www.neverwinternights.com

ikke snakk om ting du ikke har peiling på..

 

et utsnitt fra sida:

Neverwinter Nights Now Available!

Neverwinter Nights is now available on some store shelves. You can order Neverwinter Nights online, or purchase at your local retailer!

 

[ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-06-25 00:43 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...